Emocje i motywacja [W3-PS-SM-EiM-010]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Emocje i motywacja [W3-PS-SM-EiM-010] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Karina Atłas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Ekman, P., Davidson, R. J. (1999). Natura emocji. Podstawowe zagadnienia. Gdańsk: GWP. Zimbardo, P. G., Johnson, R. L., McCann, V. (2010). Psychologia. Kluczowe koncepcje t. 2. Warszawa: PWN. Doliński, D., Strelau, J. (2018). Psychologia. Podręcznik akademicki. Gdańsk: GWP. Kolańczyk, A., Fila-Jankowska, A., Pawłowska-Fusiara, M., Sterczyński, R. (2004). Serce w rozumie : afektywne podstawy orientacji w otoczeniu. Gdańsk: GWP. Oatley, K., Jenkins, J. M. (2003). Zrozumieć emocje. Warszawa: PWN. Goleman, D. (1997). Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina. Kalat, J. W. (2017). Biologiczne podstawy psychologii. Warszawa: PWN. Franken, R. E. (2005). Psychologia motywacji. Gdańsk: GWP. Goleman, D. (1999). Inteligencja emocjonalna w praktyce. Poznań: Media Rodzina. Shanker, S. (2016). Metoda samoregulacji Self-Reg. Warszawa: Mamania. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do psychologii emocji i motywacji. Zajęcia organizacyjne. 2. Czym są emocje? Emocje a inne stany afektywne. 3. Jak powstają emocje? Teorie wyjaśniające powstawanie emocji. Teorie psychologiczne teorie emocji, biologiczne. Mechanizmy kierujące zachowaniem w odniesieniu do koncepcji teoretycznych. 4. Przygotowanie zarysu projektów badawczych. 5. Złożony świat emocji – pozostałe czynniki mogące mieć wpływ na powstawanie i ekspresję emocji. Uniwersalność zdarzeń poprzedzających, związki emocji z procesami poznawczymi i oddziaływania kulturowe. 6. Analiza testów używanych w określaniu stanu emocjonalnego osoby z zachowaniem zasad prawa autorskiego. 7. Motywacja do zachowania. Rodzaje i teorie motywacji, główne problemy współczesnej teorii motywacji. Samoregulacja motywacji – konflikty motywacyjne. 8. Czy kontrolowanie emocji jest możliwe? Regulacja emocji i nastroju u osób dorosłych i u dzieci. 9. Inteligencja emocjonalna i metody jej testowania. 10. Wyrażanie emocji w normie i patologii. 11. Zastosowanie wiedzy o emocjach w praktyce psychoterapeutycznej. Samoregulacja a samokontrola. Krytyczna ocena wartości zaczerpniętych z literatury popularnej rad odnośnie regulacji stanów emocjonalnych. 12. Recenzja indywidualnej diagnozy stanu emocjonalnego osoby badanej. 13. Omówienie indywidualnej diagnozy stanu emocjonalnego osoby badanej. 14. Przedstawienie wyników projektów badawczych. 15. Podsumowanie zajęć z użyciem programu Flip Builder i wpisy. + 2 x 2 h dodatkowe dobrowolne spotkania praktyka psychologiczna - Self-Reg Jagoda Sikora i Rola emocji w zaburzeniach odżywiania - dr Jagoda Różycka. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody problemowe, aktywizujące, praca ze źródłami, metody interaktywne, praca badawcza. Zajęcia prowadzone w formie zdalnej na Teams i z użyciem platformy Moodle. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Składniki oceny końcowej: obecność na zajęciach + ocena z aktywności na zajęciach + ocena z projektu + ocena z diagnozy indywidualnej. Obecność na zajęciach: 0-1 nieobecności – 5 2 nieobecności – 4,5 każda kolejna nieobecność – obniżona ocena o 0,5 Ocena z aktywności na zajęciach (8 zajęć – przykładowa liczba, zostanie to adekwatnie dostosowane względem liczby odbytych zajęć, na których można było realnie wykazać się aktywnością): Aktywność na 6-8 zajęciach z możliwością otrzymania plusów – 5 Aktywność na 5 zajęciach z możliwością otrzymania plusów – 4,5 Aktywność na 3-4 zajęciach z możliwością otrzymania plusów – 4 Aktywność na 2 zajęciach z możliwością otrzymania plusów –3,5 Aktywność na 1 zajęciach z możliwością otrzymania plusów – 3 Ocena z projektu: Prawidłowe przeprowadzenie badania zgodnie z wytycznymi koordynatora przedmiotu – 2 punkty Poprawne sporządzenie raportu z badań – 2 punkty Spójne przedstawienie wniosków z badań na forum grupy – 2 punkty 5,5-6 punktów – 5 5 punktów – 4,5 4-4,5 punktów – 4 3,5 punktu – 3,5 3 punkty – 3 Ocena z diagnozy indywidualnej: zgodnie z anonimową średnią oceną innych studentów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.