Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium (sem. 3) 06-PE-EWP-S1-38.2
semestr zimowy 2020/2021
seminarium, grupa nr 8

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium (sem. 3) 06-PE-EWP-S1-38.2
Zajęcia semestr zimowy 2020/2021 (2020/2021Z) (zakończony)
seminarium (S), grupa nr 8 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala zajęcia zdalne
Grażyńskiego jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: 11
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Wioletta Bojda
Literatura:

Proponowana bibliografia metodologiczna (Rozdział 4.)

1. Juszczyk S.: Metodologiczne podstawy badań empirycznych w informatyce. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1998.

2. Juszczyk S.: Statystyka dla pedagogów. Wydawnictwo „Adam Marszałek”, Toruń 2004.

3. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Kraków 2000.

4. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Impuls, Kraków, 1999 lub 2001.

5. Nowak S.: Metodologia badań pedagogicznych. PWN, Warszawa 2007.

6. Pieter J.: Ogólna metodologia pracy naukowej. Wydawnictwo Ossolineum. Wrocław – Warszawa 1967.

7. Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Wydawnictwo Akademickie „Żak”. Warszawa 1998.

8. Puślecki W., Model pedagogicznej pracy naukowej, Impuls, Kraków, 2001.

9. Szczepański J.: Techniki badań społecznych. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1951.

10. Sztumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Wydawnictwo „Śląsk”. Katowice 1995.

11. Węglińska M., Jak pisać prace magisterską, Impuls, Kraków, 1997.

12. Zaczyński W.: Praca badawcza nauczyciela. WSiP Warszawa 1968.

Zakres tematów:

Tematyka zajęć seminaryjnych:

1. Uwarunkowania prawne pisania, oddania i obrony pracy dyplomowej

2. Omówienie poszczególnych działań w ramach pisania pracy licencjackiej na przestrzeni 4 semestrów.

3. Analiza tematyki prac licencjackich możliwych do podjęcia przez studenta

4. Uwarunkowania dotyczące wyboru terenu badań i populacji badawczej

5. Poznanie metod prowadzenia badań pedagogicznych

6. Podjęcie próby wyboru „tematu roboczego” swojej pracy dyplomowej

7. Opracowanie konspektu pracy dyplomowej

8. Uwarunkowania i zasady pisania części teoretycznej pracy dyplomowej

9. Omówienie zasad dotyczących odwoływania się do źródeł, sporządzanie przypisów

10. Opracowanie rozdziału : Koncepcja metodologiczna badań własnych

Metody dydaktyczne:

wykład, analiza dokumentów, prezentacja multimedialna, konsultacje indywidualne

Metody i kryteria oceniania:

Zatwierdzenie części pracy.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.