Seminarium (sem. 3) [06-PE-EWP-S1-38.2]
semestr zimowy 2020/2021
seminarium,
grupa nr 8
Przedmiot: | Seminarium (sem. 3) [06-PE-EWP-S1-38.2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Wioletta Bojda | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Proponowana bibliografia metodologiczna (Rozdział 4.) 1. Juszczyk S.: Metodologiczne podstawy badań empirycznych w informatyce. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1998. 2. Juszczyk S.: Statystyka dla pedagogów. Wydawnictwo „Adam Marszałek”, Toruń 2004. 3. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Kraków 2000. 4. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Impuls, Kraków, 1999 lub 2001. 5. Nowak S.: Metodologia badań pedagogicznych. PWN, Warszawa 2007. 6. Pieter J.: Ogólna metodologia pracy naukowej. Wydawnictwo Ossolineum. Wrocław – Warszawa 1967. 7. Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Wydawnictwo Akademickie „Żak”. Warszawa 1998. 8. Puślecki W., Model pedagogicznej pracy naukowej, Impuls, Kraków, 2001. 9. Szczepański J.: Techniki badań społecznych. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1951. 10. Sztumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Wydawnictwo „Śląsk”. Katowice 1995. 11. Węglińska M., Jak pisać prace magisterską, Impuls, Kraków, 1997. 12. Zaczyński W.: Praca badawcza nauczyciela. WSiP Warszawa 1968. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematyka zajęć seminaryjnych: 1. Uwarunkowania prawne pisania, oddania i obrony pracy dyplomowej 2. Omówienie poszczególnych działań w ramach pisania pracy licencjackiej na przestrzeni 4 semestrów. 3. Analiza tematyki prac licencjackich możliwych do podjęcia przez studenta 4. Uwarunkowania dotyczące wyboru terenu badań i populacji badawczej 5. Poznanie metod prowadzenia badań pedagogicznych 6. Podjęcie próby wyboru „tematu roboczego” swojej pracy dyplomowej 7. Opracowanie konspektu pracy dyplomowej 8. Uwarunkowania i zasady pisania części teoretycznej pracy dyplomowej 9. Omówienie zasad dotyczących odwoływania się do źródeł, sporządzanie przypisów 10. Opracowanie rozdziału : Koncepcja metodologiczna badań własnych |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład, analiza dokumentów, prezentacja multimedialna, konsultacje indywidualne |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zatwierdzenie części pracy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.