Seminarium - semestr 1 [W3-PE-OP-S2-SEM01]
semestr zimowy 2020/2021
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium - semestr 1 [W3-PE-OP-S2-SEM01] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Violetta Rodek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
- D. Urbaniak - Zając, E. Kos: Badania jakościowe w pedagogice. Warszawa 2013. - S. Palka: Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk 2006. - K. Rubacha: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008. - J. Gnitecki: Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej. Zielona Góra 1993. - M. Łobocki: Wprowadzenie do metodologii badań. Kraków 1999. - M. Łobocki: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2005. - S. Juszczyk: Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne. Katowice 2005. - A.W. Maszke: Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. Rzeszów 2004. - T. Pilch: Zasady badań pedagogicznych. Warszawa 1995. - T. Pilch, T. Bauman: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001. - J. Sztumski: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Katowice 1995. - W. Zaczyński: Praca badawcza nauczyciela. Warszawa 1997. - B. Żechowska: Wybrane metodologiczne wzory badań empirycznych. Katowice 1985. - J. Brzeziński: Elementy metodologii badań psychologicznych. Warszawa 1980. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
- zagadnienia metodologiczne, potrzebne do opracowania koncepcji badań własnych (typy i rodzaje badań, ogniwa procesu badawczego, przedmiot badań, cele i problemy badawcze, zmienne i ich wskaźniki, hipotezy badawcze; klasyfikacje metod, technik i narzędzi badawczych); - jakościowa orientacja w badaniach pedagogicznych (pozycja badań jakościowych w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych; nieautonomiczność metody badawczej); - poszukiwanie własnego obszaru zainteresowań (temat pracy magisterskiej) - dyskusje w grupie seminaryjnej; - dokonanie kwerendy literatury, związanej z tematem oraz badań naukowych korespondujących z tematem - rozmowa wspólna w czasie spotkań seminaryjnych; - opracowanie koncepcji badań własnych, wybranie metod, technik i przygotowanie narzędzi badawczych - prezentacja na seminarium, dyskusja i ewentualna korekta; - rozpoczęcie badań i jednocześnie praca nad rozdziałem metodologicznym lub/i teoretycznym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia odbywają się w formie on-line; Metody: elementy dyskusji i metody podającej |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
W trakcie seminarium studenci realizują zadania pisemne: Semestr zimowy: - związane z zagadnieniami metodologicznymi, które zostaną rozwinięte w pracy magisterskiej; - dotyczące kwerendy literatury i badań naukowych korespondujących z ustalonym tematem pracy magisterskiej. Semestr letni: - przedstawiają koncepcję badań własnych oraz narzędzia, umożliwiające przeprowadzenie badań; - oddają do oceny co najmniej jeden rozdział pracy magisterskiej: metodologiczny lub/i teoretyczny; - prowadzą badania i przygotowują się do ewentualnej prezentacji kwestii problematycznych w czasie indywidualnych konsultacji lub/i w czasie spotkań seminaryjnych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.