Seminarium - semestr 1 [W3-PE-OP-S2-SEM01]
semestr zimowy 2020/2021
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium - semestr 1 [W3-PE-OP-S2-SEM01] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Krzysztof Maliszewski | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
M.P. Markowski: Dyskurs i pragnienie. W: R. Barthes: Fragmenty dyskursu miłosnego. Warszawa 1999. U. Eco: Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Warszawa 2007, s. 23-31 (Czym jest praca dyplomowa i do czego służy). L. Witkowski: Szkolnictwo wyższe jako szkodnictwo niższe etycznie i kulturowo. Memoriał w sprawie patologii dydaktycznych na studiach pedagogicznych w zakresie statusu prac licencjackich. W: L. Witkowski: Ku integralności edukacji i humanistyki II. Postulaty, postacie, pojęcia, próby. Odpowiedź na Księgę jubileuszową. Toruń 2009. L. Witkowski: Wstęp do problemu fenomenologii czytania. W: Idem: Między pedagogiką, filozofią i kulturą. Warszawa 2007. K. Maliszewski: Iskry ciemnego światła (prolog). W: Idem: Ciemne iskry. Problem aktualizacji pedagogiki kultury. Toruń 2013. K. Rubacha: Metody zbierania danych w badaniach pedagogicznych. W: Pedagogika. Red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski. T. 1. Warszawa 2003. K. Ablewicz: Hermeneutyka i fenomenologia w badaniach pedagogicznych. W: Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Red. S. Palka. Kraków 1998. D. Kubinowski: Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia, metodyka, ewaluacja. Lublin 2010. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Problematyka seminarium: • Koncepcje człowieka i wartości w edukacji i terapii pedagogicznej (antropologiczne i aksjologiczne wymiary wychowania); • Tradycje myśli pedagogicznej (postacie, dzieła, nurty, pojęcia); • Pedagogika kultury (literackie, filmowe, teatralne, plastyczne inspiracje teorii i praktyki wychowania); • Pedagogika egzystencjalna (biograficzne doświadczenia edukacyjne i opiekuńczo-wychowawcze). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja o literaturze metodologicznej. Dyskusja nad projektami konspektów badań. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
aktywny udział w seminarium (obecność, dyskusje, zadania); szkic projektu badań – wstępnie: temat, przedmiot, problem, przegląd literatury. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.