Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium - semestr 1 [W3-PE-OP-S2-SEM01] semestr zimowy 2020/2021
seminarium, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium - semestr 1 [W3-PE-OP-S2-SEM01]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: 8
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Krzysztof Maliszewski
Literatura:

M.P. Markowski: Dyskurs i pragnienie. W: R. Barthes: Fragmenty dyskursu miłosnego. Warszawa 1999.

U. Eco: Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Warszawa 2007, s. 23-31 (Czym jest praca dyplomowa i do czego służy).

L. Witkowski: Szkolnictwo wyższe jako szkodnictwo niższe etycznie i kulturowo. Memoriał w sprawie patologii dydaktycznych na studiach pedagogicznych w zakresie statusu prac licencjackich. W: L. Witkowski: Ku integralności edukacji i humanistyki II. Postulaty, postacie, pojęcia, próby. Odpowiedź na Księgę jubileuszową. Toruń 2009.

L. Witkowski: Wstęp do problemu fenomenologii czytania. W: Idem: Między pedagogiką, filozofią i kulturą. Warszawa 2007.

K. Maliszewski: Iskry ciemnego światła (prolog). W: Idem: Ciemne iskry. Problem aktualizacji pedagogiki kultury. Toruń 2013.

K. Rubacha: Metody zbierania danych w badaniach pedagogicznych. W: Pedagogika. Red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski. T. 1. Warszawa 2003.

K. Ablewicz: Hermeneutyka i fenomenologia w badaniach pedagogicznych. W: Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Red. S. Palka. Kraków 1998.

D. Kubinowski: Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia, metodyka, ewaluacja. Lublin 2010.

Zakres tematów:

Problematyka seminarium:

• Koncepcje człowieka i wartości w edukacji i terapii pedagogicznej (antropologiczne i aksjologiczne wymiary wychowania);

• Tradycje myśli pedagogicznej (postacie, dzieła, nurty, pojęcia);

• Pedagogika kultury (literackie, filmowe, teatralne, plastyczne inspiracje teorii i praktyki wychowania);

• Pedagogika egzystencjalna (biograficzne doświadczenia edukacyjne i opiekuńczo-wychowawcze).

Metody dydaktyczne:

Dyskusja o literaturze metodologicznej. Dyskusja nad projektami konspektów badań.

Metody i kryteria oceniania:

aktywny udział w seminarium (obecność, dyskusje, zadania); szkic projektu badań – wstępnie: temat, przedmiot, problem, przegląd literatury.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-3 (2022-08-19)