Psychologia rozwojowa [W3-PE-OG-N1-PR]
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Psychologia rozwojowa [W3-PE-OG-N1-PR] | ||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||
Prowadzący: | Joanna Góźdź | ||||||||
Literatura: |
Bee H. (2004), Psychologia rozwoju człowieka, Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. Brzezińska A., Appelt K., Ziółkowska B. (2016), Psychologia rozwoju człowieka, Sopot: GWP. Birch A., Malim T. (1998), Psychologia rozwojowa w zarysie. Od niemowlęctwa do dorosłości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Harwas – Napierała B., Trempała J. (2002), Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (tom 3; red.) Harwas – Napierała B., Trempała J. (2005), Psychologia rozwoju człowieka. Charakerystyka okresów życia człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (tom2; red.) Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G. (1992), Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G. (1980), Psychologia rozwojowa. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M. (1996), Psychologia rozwoju człowieka. Zagadnienia ogólne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (tom1; red.) Schaffer D.R., Kipp K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańsk: Harmonia Uniwersalis. Trempała J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (red.) Turner J. S., Helms D. B. (1999), Rozwój człowieka. Warszawa: WSiP. Zimbardo P.G., Johnson R.L., McCann V. (2010), Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Zimbardo P.G., Gerrig R.J. (2011), Psychologia i Życie. Wydanie Nowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
||||||||
Zakres tematów: |
1. Zmiany w ciągu życia. Periodyzacja okresów życia człowieka 2. Okres prenatalny 2. Okres wczesnego dzieciństwa 3. Okres średniego dzieciństwa 4. Okres późnego dzieciństwa 5. Okres adolescencji |
||||||||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja multimedialna, projekcja filmu, metody aktywizujące grupę. Metody kształcenia na odległość |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena w oparciu o wynik kolokwium zaliczeniowego, które odbędzie się na ostatnich zajęciach i przybierze formę testu. Kryteria oceny: 91-100% bardzo dobry 81-90% dobry plus 71-80% dobry 61-70% dostateczny plus 51-60% dostateczny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.