Seminarium II [01-BI-S1-SEMII06]
semestr letni 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 12
Przedmiot: | Seminarium II [01-BI-S1-SEMII06] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 12 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Mirosław Nakonieczny | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa. • Schmidt-Nielsen K. 2008. Fizjologia zwierząt. Adaptacja do środowiska. Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa. • Dla studentów nie mających dotąd styczności z fizjologią człowieka i zwierząt wysoce wskazane jest samodzielne przerobienie podręcznika McLaughlin D., Stamford J., White D. 2012, Fizjologia człowieka; Krótkie wykłady. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, aby używać poprawnej terminologii i móc osadzić swoją prezentację w szerszym kontekście. • Zalecaną pozycją jest także dowolny podręcznik fizjologii porównawczej i fizjologii człowieka. Do prezentacji. • Oryginalne artykuły naukowe oraz prace przeglądowe związane z wykonaną pracą licencjacką wskazane studentowi przez promotora. Inne oryginalne prace naukowe, prace przeglądowe oraz podręczniki akademickie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Podane niżej treści zajęć nie odpowiadają bezpośrednio jednostkom zajęciowym, które obejmują: zajęcia doskonalące opracowywanie własnej prezentacji na podstawie dyskusji dotyczącej wymogów prawidłowej prezentacji i form prezentacji publicznych, sposobów korzystania z piśmiennictwa naukowego i innych źródeł informacji, przygotowywania postera, tworzenia własnych baz danych i przygotowywani się do opracowania własnej pracy licencjackiej. Większość czasu przeznaczonego na seminaria to prezentacje studentów na ustalone na początku semestru tematy, mieszczące się w niżej podanym zakresie. 1. Źródła danych, zasady realizacji seminarium, wskazówki dla głoszących i przygotowujących prezentację. 2. Wstępna prezentacja założeń pracy licencjackiej - Mini prezentacja [5 min.]. 3. Prezentacje seminarzystów: Fizjologia zwierząt i fizjologia człowieka - powiązania z biotechnologią, patofizjologią i medycyną i ekologią: • Fizykochemia nanocząstek a toksyczność • Kawia domowa jako organizm modelowy w odpowiedzi immunologicznej. • Nanocząstki srebra - wczoraj, dziś i jutro. • Oddziaływanie wybranych nanocząstek na układ pokarmowy zwierząt. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Seminarium: prezentacja i dyskusja nad przedstawionym referatem (autoreferatem). Praca własna studenta. Każdy ze studentów przygotowuje: prezentację przeglądową (30 min.) na podstawie samodzielnie zgromadzonego piśmiennictwa oraz piśmiennictwa wskazanego przez promotora, dotyczącą tematu związanego z pracą licencjacką. Dla przygotowania konieczne jest zapoznanie się z literaturą dotyczącą zleconego tematu, w tym oryginalnych artykułów naukowych (nie mniej niż 3 w języku angielskim), prac przeglądowych oraz podręczników. Konsultacje: przewidziane są konsultacje dla pracy pod nadzorem prowadzącego; dobór i analiza literatury; dyskusja nad problemami zgłaszanymi przez studenta. Większość kontaktów na linii promotor-licencjat odbywa się w systemie on-line. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania merytoryczne. Student samodzielnie opracowuje swój temat na podstawie przeglądu najnowszej anglojęzycznej literatury światowej; przygotowuje i przedstawia poster oraz prezentację w programie Power Point lub innym. Kryteria oceny. Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób jej przedstawienia, a także towarzyszący prezentacji konspekt ocena bdb – zagadnienie zostało w pełni i w sposób wyczerpujący przedstawione, brak błędów merytorycznych w prezentacji, prezentacja w logicznych i zrozumiałym układzie, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu w zakresie wybiegającym poza samą prezentację i o bardzo dobrej znajomości prezentowanych pozycji literatury. Konspekt bezbłędny i rozesłany w terminie. ocena db – zagadnienie zostało omówione w znacznej części, bardzo nieliczne błędy merytoryczne w prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury. Konspekt poprawny i rozesłany w terminie. ocena dst – zagadnienie zostało omówione pobieżnie, luki treściowe nie przekraczają jednak połowy wymaganego tematem zakresu prezentacji, dość liczne błędy merytoryczne w prezentacji, ale student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji nieznacznie odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury poniżej przeciętnej. W konspekcie występują błędy, ale został rozesłany w terminie. ocena ndst – zagadnienie zostało przedstawione skrajnie pobieżnie (luki treściowe przekraczają 50% wymagań), liczne błędy merytoryczne w prezentacji, których student nie potrafi skorygować w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega znacznie od wymagań, ilustracje nieczytelne lub źle dobrane, student nie potrafi odpowiedzieć na większość pytań zadawanych po prezentacji. Konspekt z licznymi błędami i/lub nierozesłany w terminie. Przebieg procesu weryfikacji. Student oceniany jest w trakcie prezentacji i prowadzonej po niej dyskusji. Wygłoszenie prezentacji o ocena odbywa siew systemie on-line. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr Marta Dziewięcka |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.