Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium II [01-BI-S1-SEMII06] semestr letni 2020/2021
Laboratorium, grupa nr 12

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium II [01-BI-S1-SEMII06]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 12 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 2
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Mirosław Nakonieczny
Literatura:

Literatura obowiązkowa.

• Schmidt-Nielsen K. 2008. Fizjologia zwierząt. Adaptacja do środowiska. Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa.

• Dla studentów nie mających dotąd styczności z fizjologią człowieka i zwierząt wysoce wskazane jest samodzielne przerobienie podręcznika McLaughlin D., Stamford J., White D. 2012, Fizjologia człowieka; Krótkie wykłady. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, aby używać poprawnej terminologii i móc osadzić swoją prezentację w szerszym kontekście.

• Zalecaną pozycją jest także dowolny podręcznik fizjologii porównawczej i fizjologii człowieka.

Do prezentacji.

• Oryginalne artykuły naukowe oraz prace przeglądowe związane z wykonaną pracą licencjacką wskazane studentowi przez promotora. Inne oryginalne prace naukowe, prace przeglądowe oraz podręczniki akademickie.

Zakres tematów:

Podane niżej treści zajęć nie odpowiadają bezpośrednio jednostkom zajęciowym, które obejmują: zajęcia doskonalące opracowywanie własnej prezentacji na podstawie dyskusji dotyczącej wymogów prawidłowej prezentacji i form prezentacji publicznych, sposobów korzystania z piśmiennictwa naukowego i innych źródeł informacji, przygotowywania postera, tworzenia własnych baz danych i przygotowywani się do opracowania własnej pracy licencjackiej. Większość czasu przeznaczonego na seminaria to prezentacje studentów na ustalone na początku semestru tematy, mieszczące się w niżej podanym zakresie.

1. Źródła danych, zasady realizacji seminarium, wskazówki dla głoszących i przygotowujących prezentację.

2. Wstępna prezentacja założeń pracy licencjackiej - Mini prezentacja [5 min.].

3. Prezentacje seminarzystów: Fizjologia zwierząt i fizjologia człowieka - powiązania z biotechnologią, patofizjologią i medycyną i ekologią:

• Fizykochemia nanocząstek a toksyczność

• Kawia domowa jako organizm modelowy w odpowiedzi immunologicznej.

• Nanocząstki srebra - wczoraj, dziś i jutro.

• Oddziaływanie wybranych nanocząstek na układ pokarmowy zwierząt.

Metody dydaktyczne:

Seminarium: prezentacja i dyskusja nad przedstawionym referatem (autoreferatem).

Praca własna studenta.

Każdy ze studentów przygotowuje:

prezentację przeglądową (30 min.) na podstawie samodzielnie zgromadzonego piśmiennictwa oraz piśmiennictwa wskazanego przez promotora, dotyczącą tematu związanego z pracą licencjacką.

Dla przygotowania konieczne jest zapoznanie się z literaturą dotyczącą zleconego tematu, w tym oryginalnych artykułów naukowych (nie mniej niż 3 w języku angielskim), prac przeglądowych oraz podręczników.

Konsultacje: przewidziane są konsultacje dla pracy pod nadzorem prowadzącego; dobór i analiza literatury; dyskusja nad problemami zgłaszanymi przez studenta.

Większość kontaktów na linii promotor-licencjat odbywa się w systemie on-line.

Metody i kryteria oceniania:

Wymagania merytoryczne.

Student samodzielnie opracowuje swój temat na podstawie przeglądu najnowszej anglojęzycznej literatury światowej; przygotowuje i przedstawia poster oraz prezentację w programie Power Point lub innym.

Kryteria oceny.

Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób jej przedstawienia, a także towarzyszący prezentacji konspekt

ocena bdb – zagadnienie zostało w pełni i w sposób wyczerpujący przedstawione, brak błędów merytorycznych w prezentacji, prezentacja w logicznych i zrozumiałym układzie, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu w zakresie wybiegającym poza samą prezentację i o bardzo dobrej znajomości prezentowanych pozycji literatury. Konspekt bezbłędny i rozesłany w terminie.

ocena db – zagadnienie zostało omówione w znacznej części, bardzo nieliczne błędy merytoryczne w prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury. Konspekt poprawny i rozesłany w terminie.

ocena dst – zagadnienie zostało omówione pobieżnie, luki treściowe nie przekraczają jednak połowy wymaganego tematem zakresu prezentacji, dość liczne błędy merytoryczne w prezentacji, ale student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji nieznacznie odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury poniżej przeciętnej. W konspekcie występują błędy, ale został rozesłany w terminie.

ocena ndst – zagadnienie zostało przedstawione skrajnie pobieżnie (luki treściowe przekraczają 50% wymagań), liczne błędy merytoryczne w prezentacji, których student nie potrafi skorygować w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega znacznie od wymagań, ilustracje nieczytelne lub źle dobrane, student nie potrafi odpowiedzieć na większość pytań zadawanych po prezentacji. Konspekt z licznymi błędami i/lub nierozesłany w terminie.

Przebieg procesu weryfikacji.

Student oceniany jest w trakcie prezentacji i prowadzonej po niej dyskusji.

Wygłoszenie prezentacji o ocena odbywa siew systemie on-line.

Uwagi:

dr Marta Dziewięcka

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)