Pracownia licencjacka II [01-BT-S1-PLII06]
semestr letni 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 13
Przedmiot: | Pracownia licencjacka II [01-BT-S1-PLII06] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 13 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Grażyna Wilczek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literaturą adekwatna do opracowywanego tematu, w tym oryginalne artykuły naukowe, prace przeglądowe oraz podręczniki, polsko- i anglojęzyczne. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Ze względu na zaistniała sytuację wywołaną z pandemią koronawirusem COVID19 zajęcia będą prowadzone zdalnie. Podane niżej treści zajęć nie odpowiadają bezpośrednio jednostkom zajęciowym, które obejmują: zajęcia doskonalące w poznawaniu metod poznania funkcji organizmu w aspekcie porównawczym i opracowywanie dokumentacji do własnej pracy licencjackiej. Poznanie form i technik przygotowywania się do właściwego opracowania tematyki pracy, począwszy od nakreślenia adekwatnego planu pracy, sposobów efektywnego opracowania informacji zawartych w różnego typu materiałach źródłowych, nauki dokumentowania szczegółowych informacji w sposób syntetyczny i umożliwiający szybkie skorzystanie z zapisków źródłowych z wykorzystaniem technik bazodanowych. Poznanie sposobów opracowywania wyników naukowych ich krytycznej analizy i umiejętnego wyciągania wniosków. Sposobów wykorzystania multimediów do prezentacji własnych wyników, np. w postaci prezentacji w programie Power Point lub postera, przygotowanego w formie elektronicznej i dyskutowanego podczas zajęć grupowych. Ćwiczenie opracowywania prawidłowego zapisu materiałów źródłowych, wykonywania kwerend materiałów źródłowych i dokonywania syntetycznych opracowań na ich podstawie. Dyskutowanie z opiekunem pracy kolejnych etapów przygotowania swojej pracy licencjackiej i dokumentowanie efektów własnej pracy w tym zakresie. Przygotowywane tematy: Kolejne Seminaria to prezentacje przygotowane przez studentów obejmujące zagadnienia dotyczące tematów prac licencjackich, mieszczące się w zakresie: Fizjologia i jej powiązania z biotechnologią, patofizjologią, medycyną i ekologią: 1. Marihuana - fakty i mity 2. Dopalacze - podstępne substancje psychoaktywne |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Konsultacje drogą on-line: dotyczą przygotowywanych materiałów, w szczególności doboru piśmiennictwa, weryfikacji zrozumienia tematu i zakresu treściowego własnej pracy licencjackiej i wyjaśniania niezrozumiałych zagadnień Przygotowanie elektronicznych bazy danych i zapisów z przeglądu piśmiennictwa wskazywanego przez opiekuna i uzyskanego z kwerend baz danych piśmiennictwa naukowego, włączając w to zasoby Centrum Informacji naukowej UŚ oraz elektroniczne bazy Elseviera i Springera. Przygotowanie ostatecznej wersji pracy licencjackiej. Przygotowanie elektronicznej wersji prezentacji w programie Power Point i przedstawienie jej łącznie z dyskusją na seminarium zaliczeniowym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ze względu na zaistniała sytuację wywołaną z pandemią koronawirusem COVID19 zajęcia będą prowadzone zdalnie. Ocenie podlega poprawność merytoryczna przygotowywanych materiałów oraz sposoby jego przedstawienia, dotyczy to także prezentacji zakresu opracowania swojej pracy licencjackiej i czytelnego konspektu do tejże. ocena bdb – brak błędów merytorycznych w prezentacji, logiczne i zrozumiałe formy przedstawiania wyników własnej pracy, ciekawa forma graficzna i dokumentacyjna, . ocena db – zagadnienie zostało przygotowane w znacznej części poprawnie jednak z pojawiającymi się niedociągnięciami i błędami merytorycznymi. Konspekt pracy omówiony poprawnie z nielicznymi niedomówieniami. ocena dst – zagadnienie zostało opracowane pobieżnie, i nie pozwala jednoznacznie pozytywnie ocenić całokształtu pracy licencjata. Sporo błędów merytorycznych świadczących o niedopracowaniu zagadnień, które zalecono do przygotowania. Niedosyt opracowań piśmiennictwa zabezpieczający postęp w przygotowaniu pracy. ocena ndst – zagadnienie zostało przedstawione skrajnie pobieżnie i nie zapełnia nawet 50% wymogów przy licznych błędach merytorycznych i złej interpretacji faktów lub doborze nieadekwatnego piśmiennictwa. Dialog ze studentem wykazuje również szereg braków merytorycznych w podstawowej wiedzy niezbędnej dla opracowania wybranego tematu pracy, student nie potrafi bowiem odpowiedzieć na większość zadawanych pytań. Ocenie podlega wartość merytoryczna i formalna poprawność pracy licencjackiej: bardzo dobry – praca licencjacka jest przygotowana samodzielnie, w przemyślany i logiczny sposób. Nie zawiera błędów merytorycznych i edytorskich. dobry – praca licencjacka jest przygotowana poprawnie, w przemyślany i logiczny sposób. Zawiera nieliczne błędy merytoryczne i edytorskie. dostateczny – praca licencjacka jest niekompletna, przygotowana niestarannie, zawiera nieliczne błędy merytoryczne i redakcyjne. niedostateczny – praca licencjacka nie spełnia wymagań merytorycznych i formalnych. Brak pracy licencjackiej także odpowiada ocenie niedostatecznej |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr hab. Grażyna Wilczek, prof. UŚ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.