Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie II [01-BT-S1-SLII06] semestr letni 2020/2021
Laboratorium, grupa nr 25

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium licencjackie II [01-BT-S1-SLII06]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 25 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 2
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Zofia Piotrowska-Seget
Literatura:

Literatura dotycząca referowanego tematu, w tym oryginalne artykuły naukowe, prace przeglądowe i podręczniki z biochemii, mikrobiologii ogólnej, biotechnologii środowiska, biologii komórki.

Zakres tematów:

Metagenomy zespołów mikroorganizmów a skażenie środowiska nanomateriałami

Wpływ nanocząstek metali na horyzontalny transfer genów

Produkcja związków powierzchniowo-czynnych przez mikroorganizmy i ich zastosowanie w biotechnologii

Właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybiczne nanomateriałów

Bioróżnorodność mikroorganizmów środowiskowych i ich wpływ na zdrowie człowieka Przeciwgrzybowa aktywność szczepu Streptomyces sp. MW-W600-10 wyizolowanego z wód kopalnianych

Rozpoznanie na poziomie molekularnym w układzie bakteria-roślina

Interakcja pomiędzy mikrobiota przewodu pokarmowego zwierząt a substancjami farmakologicznie czynnymi

Promieniowce jako źródło aktywnych biologicznie metabolitów

Bakterie w stadium VBNC występujące w glebie - znaczenie i metody badań

Proteom pęcherzyków błony zewnętrznej produkowanych przez bakterie

Mikroorganizmy jako czynniki wpływające na wzrost i plonowanie roślin

Wykorzystanie fitoremediacji w usuwaniu bisfenolu A z wody

Wykorzystanie białka gfp w badaniach biotechnologicznych

Wykorzystanie bakterii kwasu mlekowego w biotechnologii

Mikrobiologiczna degradacja związków ropopochodnych

Mikrobiota zapylaczy a zanieczyszczenia środowiska

Wpływ nanocząstek metali na aktywność i bioróżnorodność mikroorganizmów

Metody dydaktyczne:

Spotkania 2-godzinne raz w tygodniu zgodnie z planem zajęć na platformie Teams. Prezentacja w Power Point i dyskusja prezentowanych zagadnień.

Metody i kryteria oceniania:

Student oceniany jest w trakcie prezentacji. Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji.

ocena bdb – zagadnienie przedstawione w sposób wyczerpujący , brak błędów merytorycznych, logiczny i zrozumiały układ prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, wyczerpujące odpowiedzi na pytania związane z prezentowanym zagadnieniem, dobra znajomość literatury.

ocena db – zagadnienie omówiono częściowo, bardzo nieliczne błędy merytoryczne, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, wyczerpujące odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji, dobra znajomość omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury.

ocena dst – zagadnienie przedstawiono pobieżnie, dość liczne błędy merytoryczne, ale student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji poniżej przeciętnej.

ocena ndst – student nie przygotował prezentacji lub nie został dopuszczony do wygłoszenia prezentacji przez opiekuna.

Ocenie podlega także zaangażowanie studenta w dyskusję naukową. Aktywność ciągła oceniana jest w skali od bdb do ndst.

bardzo dobry – student w dojrzały sposób uczestniczy w dyskusji na prezentowany w trakcie seminarium temat i często zadaje pytania. Student jest aktywny na 85-100% seminariów.

dobry – student zadaje pytania i uczestniczy w dyskusji w 70-84% seminariów.

dostateczny – student rzadko zadaje pytania i uczestniczy w dyskusji 55-69% seminariów.

niedostateczny – student nie jest aktywny w dyskusji (> 55% seminariów).

Na każdym seminarium osoba prowadząca ocenia umiejętność dyskusji wszystkich studentów w grupie na prezentowany

Uwagi:

dr Sławomir Borymski

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)