Seminarium licencjackie II [01-BT-S1-SLII06]
semestr letni 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 25
Przedmiot: | Seminarium licencjackie II [01-BT-S1-SLII06] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 25 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Zofia Piotrowska-Seget | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura dotycząca referowanego tematu, w tym oryginalne artykuły naukowe, prace przeglądowe i podręczniki z biochemii, mikrobiologii ogólnej, biotechnologii środowiska, biologii komórki. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Metagenomy zespołów mikroorganizmów a skażenie środowiska nanomateriałami Wpływ nanocząstek metali na horyzontalny transfer genów Produkcja związków powierzchniowo-czynnych przez mikroorganizmy i ich zastosowanie w biotechnologii Właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybiczne nanomateriałów Bioróżnorodność mikroorganizmów środowiskowych i ich wpływ na zdrowie człowieka Przeciwgrzybowa aktywność szczepu Streptomyces sp. MW-W600-10 wyizolowanego z wód kopalnianych Rozpoznanie na poziomie molekularnym w układzie bakteria-roślina Interakcja pomiędzy mikrobiota przewodu pokarmowego zwierząt a substancjami farmakologicznie czynnymi Promieniowce jako źródło aktywnych biologicznie metabolitów Bakterie w stadium VBNC występujące w glebie - znaczenie i metody badań Proteom pęcherzyków błony zewnętrznej produkowanych przez bakterie Mikroorganizmy jako czynniki wpływające na wzrost i plonowanie roślin Wykorzystanie fitoremediacji w usuwaniu bisfenolu A z wody Wykorzystanie białka gfp w badaniach biotechnologicznych Wykorzystanie bakterii kwasu mlekowego w biotechnologii Mikrobiologiczna degradacja związków ropopochodnych Mikrobiota zapylaczy a zanieczyszczenia środowiska Wpływ nanocząstek metali na aktywność i bioróżnorodność mikroorganizmów |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Spotkania 2-godzinne raz w tygodniu zgodnie z planem zajęć na platformie Teams. Prezentacja w Power Point i dyskusja prezentowanych zagadnień. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Student oceniany jest w trakcie prezentacji. Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji. ocena bdb – zagadnienie przedstawione w sposób wyczerpujący , brak błędów merytorycznych, logiczny i zrozumiały układ prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, wyczerpujące odpowiedzi na pytania związane z prezentowanym zagadnieniem, dobra znajomość literatury. ocena db – zagadnienie omówiono częściowo, bardzo nieliczne błędy merytoryczne, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, wyczerpujące odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji, dobra znajomość omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury. ocena dst – zagadnienie przedstawiono pobieżnie, dość liczne błędy merytoryczne, ale student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji poniżej przeciętnej. ocena ndst – student nie przygotował prezentacji lub nie został dopuszczony do wygłoszenia prezentacji przez opiekuna. Ocenie podlega także zaangażowanie studenta w dyskusję naukową. Aktywność ciągła oceniana jest w skali od bdb do ndst. bardzo dobry – student w dojrzały sposób uczestniczy w dyskusji na prezentowany w trakcie seminarium temat i często zadaje pytania. Student jest aktywny na 85-100% seminariów. dobry – student zadaje pytania i uczestniczy w dyskusji w 70-84% seminariów. dostateczny – student rzadko zadaje pytania i uczestniczy w dyskusji 55-69% seminariów. niedostateczny – student nie jest aktywny w dyskusji (> 55% seminariów). Na każdym seminarium osoba prowadząca ocenia umiejętność dyskusji wszystkich studentów w grupie na prezentowany |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr Sławomir Borymski |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.