Seminarium licencjackie II [01-BT-S1-SLII06]
semestr letni 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 4
Przedmiot: | Seminarium licencjackie II [01-BT-S1-SLII06] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Alexander Betekhtin | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Artykuły polsko i anglojęzyczne dostępne w serwisie 'open access' związane w pracą licencjacką. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Dwa cykle seminariów: Cykl I - przygotowanie prezentacji ustnej z zakresu problematyki naukowej związanej z szeroko rozumianą biologią komórki Cykl II - przygotowanie prezentacji ustnej związanej z referowaniem wybranego oryginalnego anglojęzycznego artykułu naukowego, związanego z tematem pracy licencjackiej . |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wiedza z zakresu prezentowanego tematu. Umiejętność wykonania prezentacji w programie Power Point. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa ustalana jest jako średnia ważona z: 1) oceny ciągłej umiejętności - 0,75 2) opracowanie planu pracy licencjackiej - 0,25 Ocena bardzo dobra – student systematycznie uczestniczy w zajęciach, rzetelnie i z zaangażowaniem przygotowuje się do zajęć, terminowo wywiązuje się z obowiązków. Student prawidłowo i bardzo starannie opracowuje zagadnienia związane z tematem pracy. Student w pełni rozumie zakres i cel przygotowywanego przeglądu, aktywnie uczestniczy w dyskusji. Student studiuje ze zrozumieniem przeglądowe i oryginalne artykuły anglojęzyczne. Plan (lub fragment) pracy zawiera wszystkie konieczne elementy i jest wykonany bardzo starannie pod względem merytorycznym, a także od strony edytorskiej. Student bardzo dobrze omawia wybrane zagadnienia. Ocena dobra – student systematycznie uczestniczy w zajęciach, rzetelnie przygotowuje się do zajęć, terminowo wywiązuje się z obowiązków. Student prawidłowo i starannie opracowuje zagadnienia związane z tematem pracy. Student rozumie zakres i cel przygotowywanego przeglądu, aktywnie uczestniczy w dyskusji. Student, z niewielkimi trudnościami, studiuje ze zrozumieniem przeglądowe i oryginalne artykuły anglojęzyczne. Plan (lub fragment) pracy zawiera wszystkie konieczne elementy i jest wykonany starannie pod względem merytorycznym, a także od strony edytorskiej. Student prawidłowo omawia wybrane zagadnienia. Ocena dostateczna – student uczestniczy w zajęciach, przygotowuje się do zajęć, nieterminowo wywiązuje się z obowiązków. Student poprawnie opracowuje zagadnienia związane z tematem pracy. Student rozumie zakres i cel przygotowywanego przeglądu, jednak rzadko uczestniczy w dyskusji. Student ma trudności ze zrozumieniem przeglądowych i oryginalnych artykułów anglojęzycznych. Plan (lub fragment) pracy zawiera wszystkie konieczne elementy, ale zawiera pewne braki pod względem merytorycznym i od strony edytorskiej. Student poprawnie omawia wybrane zagadnienia. Ocena niedostateczna- student niesystematycznie uczestniczy w zajęciach, nie przygotowuje się do zajęć, nie wywiązuje się z obowiązków. Student nie opracowuje zagadnień związane z tematem pracy. Student nie rozumie zakresu i celu przygotowywanego przeglądu i nie uczestniczy w dyskusji. Student nie rozumie przeglądowych i oryginalnych artykułów anglojęzycznych. Plan (lub fragment) pracy nie zawiera wszystkich koniecznych elementów i nie jest wykonany starannie pod względem merytorycznym ani od strony edytorskiej. Student niepoprawnie omawia wybrane zagadnienia. Opiekun naukowy na bieżąco ocenia zaangażowanie studenta, a także weryfikuje poprawność merytoryczną zgromadzonych materiałów źródłowych oraz rzetelność opracowań. Pełny opis: Głównym celem modułu jest zapoznanie studenta ze specyfiką badań prowadzonych w danej jednostce oraz przygotowanie go do wykonania pracy licencjackiej, która najczęściej ma charakter przeglądu lub eseju. W trakcie zajęć student wprowadzany jest w tajniki warsztatu naukowego; uczy się korzystania z naukowych baz danych; wyszukuje informacje naukowe oraz ocenia je pod względem przydatności; doskonali umiejętności szybkiej analizy specjalistycznych tekstów. Pod nadzorem prowadzącego ćwiczy umiejętność formułowania celów oraz hipotez (zgodnych z głównym nurtem badań Katedry/Zakładu); we współpracy z grupą oraz prowadzącym dyskutuje proste problemy naukowe; ćwiczy umiejętność tworzenia prostych wniosków i konkluzji. Końcowym efektem modułu jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie studenta do wykonania pracy licencjackiej; sformułowanie zgodnego z zainteresowaniami studenta tematu pracy licencjackiej; opracowanie jej planu oraz zgromadzenie niezbędnej literatury fachowej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr Alexander Betekhin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.