Pracownia licencjacka II [01-OS-S1-PL2]
semestr letni 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 10
Przedmiot: | Pracownia licencjacka II [01-OS-S1-PL2] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 10 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Bzdęga | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Ciecierska H., Dynowska M. 2013. Biologiczne metody oceny stanu środowiska. Tom 1. Ekosystemy lądowe. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olszyn. Ciecierska H., Dynowska M. 2013. Biologiczne metody oceny stanu środowiska. Tom 2. Ekosystemy wodne. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olszyn. Dzwonko Z. 2003. Przewodnik do badań fitosocjologicznych. Vademecum Geobotanicum. Sorus. Dzwonko Z. 2007. Przewodnik do badań fitosocjologicznych. Sorus, Poznań. Karczewska A., Kabała C. 2008. Metodyka analiz laboratoryjnych gleb i roślin. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu. Matuszkiewicz W. 2001. Przewodnik do oznaczania zbiorowisk roślinnych Polski. Vademecum Geobotanicum 3. PWN, Warszawa. Rutkowski L. 1998. Klucz do oznaczania roślin naczyniowych Polski niżowej. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Szafer W., Kulczyński S., Pawłowski B. 1976. Rośliny polskie. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Wysocki Cz., Sikorski P. 2002. Fitosocjologia stosowana. Wydawnictwo SGGW Zarzycki K., Trzcińska-Tacik H., Różański W., Szeląg Z., Wołek J., Korzeniak U. 2002. Ecological indicator values of vascular plants of Poland. Ekologiczne liczby wskaźnikowe roślin naczyniowych Polski. W. Szafer Institute of Botany, Polish Academy of Sciences. Kraków. van der Maarel E., Franklin J. (red.) Vegetation ecology. Second edition. Wiley-Blackwell. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Głównym celem modułu jest zapoznanie studenta ze specyfiką badań prowadzonych w Zespole Botaniki i Ochrony Przyrody oraz wykonanie pracy licencjackiej na podstawie uzyskanej wiedzy. W trakcie zajęć student uczy się: - korzystania z naukowych baz danych (botanicznych, geoinformatycznych, środowiskowych); - wyszukiwania informacje naukowe oraz oceniać je pod względem przydatności; - prowadzenia badania terenowe, laboratoryjne (w tym, analizy gleby, wody, materiału roślinnego); - opracowywania materiału zebranego w terenie; - rozwijania umiejętności powiązania danych zebranych w terenie z wynikami badań laboratoryjnych, opracowywania i tworzenia prostych wniosków i konkluzji; - wykorzystania narzędzi GIS w badaniach botanicznych (m.in. wizualizacji danych, tworzenia plików shp, rastrowych i wektorowych, przygotowania prostych map). Końcowym efektem modułu jest napisanie przez studenta pracy licencjackiej na zadany temat. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Praca samodzielna lub w zespole (on-line), dyskusja, wyjaśnianie i omówienie treści związanych z realizacją tematów pracy. Metody: 1/ oparte na słowie: dyskusja, praca z książką; 2/ oparte na praktycznej działalności studenta: praca laboratoryjna / w terenie 3/ aktywizujące: burza mózgów, sytuacyjna, inscenizacji, problemowa 4/ wykorzystujące tutoring spersonalizowany 5/ wykorzystujące elementy dydaktyki cyfrowej. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Patrz: informacje wspólne dla wszystkich grup. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr Katarzyna Bzdęga Zajęcia odbywają się on-line (na Platofrmie Teams), w laboratorium lub w terenie pod nadzorem Promotora lub Opiekuna pracy licencjackiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.