Seminarium magisterskie - sem. 2 [06-PS-SM-402]
semestr letni 2020/2021
seminarium,
grupa nr 6
Przedmiot: | Seminarium magisterskie - sem. 2 [06-PS-SM-402] |
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 11 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Elżbieta Turska |
Literatura: |
Turska E. (2020). Praca i kariera na globalnym rynku. wyzwania i zagrożenia. Wydawnictwo Difin. Turska, E. (2014). Kapitał kariery ludzi młodych. Uwarunkowania I konsekwencje. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Bańka, A. (2010). Mobilność międzynarodowa jako kryzys i zagrożenie tożsamości. W: K. Popiołek, A. Bańka (red.): Kryzysy, katastrofy, kataklizmy w perspektywie psychologicznej, (s. 262 – 273). Poznań: Stowarzyszenie Psychologia i Architektura. Bańka, A. (2012). Przedsiębiorczość w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości. O formowaniu się tożsamości nowego typu. W: Z. Ratajczak (red.), Przedsiębiorczość. Źródła i uwarunkowania psychologiczne (s. 27 – 48). Warszawa: Wydawnictwo Difin. Barrick, M.R., Mount, M.K. (1991). The Big Five personality dimensions and job performance: A meta-analysis. Personnel Psychology, 44, 1 – 26. Barrick M.R, Mount M.K, Judge T.A. (2001). Personality and performance at the beginning of the new millennium: What do we know and where do we go next? International Journal of Selection and Assessment, 9, 9 – 30. |
Zakres tematów: |
1. Zadowolenie z kariery a zadowolenie z życia na różnych etapach rozwoju zawodowego. 2. Poczucie własnej skuteczności, kariera i zadowolenie. 3. Satysfakcja z pracy i kariery wśród mężczyzn i kobiet. 4. Wzory karier zawodowych oraz zmienne indywidualne jako predyktory poczucia jakości życia. 5. Satysfakcja z pracy, jej uwarunkowania osobowościowo – organizacyjne i związek z jakością życia jednostki. 6. Satysfakcja z pracy i jej uwarunkowania. Mierzenie satysfakcji z pracy. 7. Cechy indywidualne a satysfakcja z pracy. |
Metody dydaktyczne: |
Analiza literatury i doniesień z badań, dyskusje grupowe nad określonymi zagadnieniami, prezentacje oraz praca pisemna, omawianie problemów metodologicznych, odnoszących się do zagadnień podejmowanych przez magistrantów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Referat odnoszący się do wybranych problemów, będących przedmiotem analizy w ramach seminarium magisterskiego. Ustna prezentacja problemu i metodologii badań własnych (projektu badawczego). Pisemne przedstawienie problemu i metodologii badań własnych (projektu badawczego). |
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.