Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie - sem. 4 [06-PS-SM-404] semestr letni 2020/2021
seminarium, grupa nr 7

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie - sem. 4 [06-PS-SM-404]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 7 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Elżbieta Turska
Literatura:

Podstawę stanowi literatura zebrana przez studenta w toku poszukiwań własnych – spis bibliografii jest poddawany analizie i ocenie adekwatności źródeł.

Ponadto jako baza dla studiów własnych obowiązuje zestaw przygotowany dla uczestników seminarium 1:

37. Brzeziński, J. (2007). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN.

38. Carr A. (2009). Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu i ludzkich siłach. Poznań: Wydawnictwo: Zysk i S-ka.

39. Dwyer, D. (2005). Bliskie relacje interpersonalne. Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

40. Janicka I., Liberska H. (2014). Psychologia rodziny. Warszawa: PWN.

41. Janicka, I. (2006). Kohabitacja a małżeństwo w perspektywie psychologicznej. Studium porównawcze. Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

42. Liberska H., Malina A. (2011). Wybrane problemy współczesnych małżeństw i rodzin. Warszawa: Difin.

43. Linley P.A., Joseph S. (red.) (2007). Psychologia pozytywna w praktyce. Warszawa: PWN.

44. Plopa M. (2005). Więzi w małżeństwie i rodzinie. Kraków: Impuls.

45. Rostowska T. (red). (2009). Psychologia rodziny. Małżeństwo i rodzina wobec współczesnych wyzwań. Warszawa: Difin.

46. Rostowska T. (2009). Małżeństwo, rodzina, praca a jakość życia. Kraków: Impuls.

47. Shaughnessy J.J., Zechmeister E.B., Zechmeister J.S. (2002). Metody badawcze w psychologii. Gdańsk: GWP.

literatura uzupełniająca:

43. Brzeziński J. (2004) (red.). Metodologia badań psychologicznych. Wybór tekstów. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN.

44. Brzeziński J. (2005). Aktualność klasycznych tekstów z psychometrii dla metodologicznej i etycznej poprawności praktyki diagnostycznej odwołującej się do wyników testów psychologicznych. W : J. Brzeziński (red.). Trafność i rzetelność testów psychologicznych. Wybór tekstów. (s. 9 - 25). Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

45. Czapiński J. (red.) (2012). Psychologia pozytywna. Warszawa: PWN.

46. Fajkowska- Stanik M., Drat-Ruszczak K., Marszał-Wiśniewska M. (red.) ( 2004). Pułapki metodologiczne w badanaich empirycznych z zakresu psychologii klinicznej. Warszawa: Wydawnictwo Academica SWPS.

47. Harwas-Napierała B., Trempała, J. (red.). Psychologia rozwoju człowieka. T.2 : Charakterystyka okresów życia człowieka.. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN.

48. Kaźmierczak M. (2008). Oblicza empatii w relacjach małżeńskich. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.

49. Liberska H., Matuszewska M. (red.) (2001). Małżeństwo: męskość, kobiecość, miłość, konflikt. Poznań : Wydawnictwo Fundacji Humaniora.

50. Tryjarska B. (red.). (2010). Bliskość w rodzinie. Więzi w rodzinie a zaburzenia w dorosłości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.

51. Plopa M. (2004). Psychologia rodziny. Teoria i Badania. Elbląg: Wydawnictwo Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej.

52. Sęk H., Cieślak R. (2012). Wsparcie społeczne, stres i zdrowie. Warszawa: PWN.

53. Skrzypińska, K. (2010). Relacje rodzinne a dobrostan psychiczny w perspektywie rozwojowej. W : T. Rostowska, A. Jarmołowska (red.). Rozwojowe i wychowawcze aspekty życia rodzinnego. (s. 143 - 156). Warszawa: Difin.

54. Trzebińska, E. (2008). Psychologia pozytywna. Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Zakres tematów:

1. Praca magisterska – standardy pisania raportu z badań empirycznych stanowiącego podstawę części empirycznej pracy magisterskiej – szczegółowe wskazówki.

2-6. Opracowywanie bazy danych zawierającej wyniki badań własnych – poszukiwanie odpowiedzi na postawione pytania badawcze, weryfikacja postawionych hipotez za pomocą narzędzi statystycznych. Analiza trudności i problemów.

7-14. Prezentacje ustne wyników badań własnych i ich interpretacji, przedstawienie wniosków z badań i poddanie ich krytycznej dyskusji w grupie seminaryjnej – referaty uczestników seminarium i dyskusje grupowe

15. Podsumowanie seminarium

Metody dydaktyczne:

Dyskusje w grupie seminaryjnej, praca w małych grupach, prezentacje ustne wyników badań własnych.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena prezentacji ustnej oraz pisemnej wersji empirycznej części pracy magisterskiej zostanie przeprowadzana z uwzględnieniem następujących elementów: jak student radzi sobie przeprowadzeniem analiz empirycznych, poszukiwaniem odpowiedzi na postawione pytania badawcze, weryfikacją hipotez za pomocą narzędzi statystycznych, formułowaniem wniosków z badań i krytyczną ich analizą; jak student radzi sobie z interpretacją wyników badań własnych; czy i na ile potrafi krytycznie odnieść się do uzyskanych przez siebie wyników; jak student radzi sobie z opracowaniem pisemnym raportu z badań empirycznych; czy i na ile język opisu badań jest rzetelny i komunikatywny. Warunkiem zaliczenia jest oddanie pisemnej wersji całej pracy magisterskiej (kompletnej wersji).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)