Seminarium magisterskie - sem. 4 [06-PS-SM-404]
semestr letni 2020/2021
seminarium,
grupa nr 7
Przedmiot: | Seminarium magisterskie - sem. 4 [06-PS-SM-404] |
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 12 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Elżbieta Turska |
Literatura: |
Podstawę stanowi literatura zebrana przez studenta w toku poszukiwań własnych – spis bibliografii jest poddawany analizie i ocenie adekwatności źródeł. Ponadto jako baza dla studiów własnych obowiązuje zestaw przygotowany dla uczestników seminarium 1: 37. Brzeziński, J. (2007). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. 38. Carr A. (2009). Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu i ludzkich siłach. Poznań: Wydawnictwo: Zysk i S-ka. 39. Dwyer, D. (2005). Bliskie relacje interpersonalne. Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 40. Janicka I., Liberska H. (2014). Psychologia rodziny. Warszawa: PWN. 41. Janicka, I. (2006). Kohabitacja a małżeństwo w perspektywie psychologicznej. Studium porównawcze. Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. 42. Liberska H., Malina A. (2011). Wybrane problemy współczesnych małżeństw i rodzin. Warszawa: Difin. 43. Linley P.A., Joseph S. (red.) (2007). Psychologia pozytywna w praktyce. Warszawa: PWN. 44. Plopa M. (2005). Więzi w małżeństwie i rodzinie. Kraków: Impuls. 45. Rostowska T. (red). (2009). Psychologia rodziny. Małżeństwo i rodzina wobec współczesnych wyzwań. Warszawa: Difin. 46. Rostowska T. (2009). Małżeństwo, rodzina, praca a jakość życia. Kraków: Impuls. 47. Shaughnessy J.J., Zechmeister E.B., Zechmeister J.S. (2002). Metody badawcze w psychologii. Gdańsk: GWP. literatura uzupełniająca: 43. Brzeziński J. (2004) (red.). Metodologia badań psychologicznych. Wybór tekstów. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. 44. Brzeziński J. (2005). Aktualność klasycznych tekstów z psychometrii dla metodologicznej i etycznej poprawności praktyki diagnostycznej odwołującej się do wyników testów psychologicznych. W : J. Brzeziński (red.). Trafność i rzetelność testów psychologicznych. Wybór tekstów. (s. 9 - 25). Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 45. Czapiński J. (red.) (2012). Psychologia pozytywna. Warszawa: PWN. 46. Fajkowska- Stanik M., Drat-Ruszczak K., Marszał-Wiśniewska M. (red.) ( 2004). Pułapki metodologiczne w badanaich empirycznych z zakresu psychologii klinicznej. Warszawa: Wydawnictwo Academica SWPS. 47. Harwas-Napierała B., Trempała, J. (red.). Psychologia rozwoju człowieka. T.2 : Charakterystyka okresów życia człowieka.. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN. 48. Kaźmierczak M. (2008). Oblicza empatii w relacjach małżeńskich. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. 49. Liberska H., Matuszewska M. (red.) (2001). Małżeństwo: męskość, kobiecość, miłość, konflikt. Poznań : Wydawnictwo Fundacji Humaniora. 50. Tryjarska B. (red.). (2010). Bliskość w rodzinie. Więzi w rodzinie a zaburzenia w dorosłości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. 51. Plopa M. (2004). Psychologia rodziny. Teoria i Badania. Elbląg: Wydawnictwo Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej. 52. Sęk H., Cieślak R. (2012). Wsparcie społeczne, stres i zdrowie. Warszawa: PWN. 53. Skrzypińska, K. (2010). Relacje rodzinne a dobrostan psychiczny w perspektywie rozwojowej. W : T. Rostowska, A. Jarmołowska (red.). Rozwojowe i wychowawcze aspekty życia rodzinnego. (s. 143 - 156). Warszawa: Difin. 54. Trzebińska, E. (2008). Psychologia pozytywna. Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. |
Zakres tematów: |
1. Praca magisterska – standardy pisania raportu z badań empirycznych stanowiącego podstawę części empirycznej pracy magisterskiej – szczegółowe wskazówki. 2-6. Opracowywanie bazy danych zawierającej wyniki badań własnych – poszukiwanie odpowiedzi na postawione pytania badawcze, weryfikacja postawionych hipotez za pomocą narzędzi statystycznych. Analiza trudności i problemów. 7-14. Prezentacje ustne wyników badań własnych i ich interpretacji, przedstawienie wniosków z badań i poddanie ich krytycznej dyskusji w grupie seminaryjnej – referaty uczestników seminarium i dyskusje grupowe 15. Podsumowanie seminarium |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusje w grupie seminaryjnej, praca w małych grupach, prezentacje ustne wyników badań własnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena prezentacji ustnej oraz pisemnej wersji empirycznej części pracy magisterskiej zostanie przeprowadzana z uwzględnieniem następujących elementów: jak student radzi sobie przeprowadzeniem analiz empirycznych, poszukiwaniem odpowiedzi na postawione pytania badawcze, weryfikacją hipotez za pomocą narzędzi statystycznych, formułowaniem wniosków z badań i krytyczną ich analizą; jak student radzi sobie z interpretacją wyników badań własnych; czy i na ile potrafi krytycznie odnieść się do uzyskanych przez siebie wyników; jak student radzi sobie z opracowaniem pisemnym raportu z badań empirycznych; czy i na ile język opisu badań jest rzetelny i komunikatywny. Warunkiem zaliczenia jest oddanie pisemnej wersji całej pracy magisterskiej (kompletnej wersji). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.