Projektowanie i realizowanie jakościowych badań naukowych 1 [12-PE-S3-PRJB1]
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Projektowanie i realizowanie jakościowych badań naukowych 1 [12-PE-S3-PRJB1] | ||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, piątek (niestandardowa częstotliwość), 14:00 - 17:00
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Urszula Klajmon-Lech | ||||||||||||
Literatura: |
U. Flick: Projektowanie badania jakaościowego. Warszawa 2010, Wyd. Naukowe PWN; S. Kvale: Prowadzenie wywiadów. Warszawa 2010, Wyd. Naukowe PWN; D. Silverman: Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa 2008, Wyd. Naukowe PWN; D. Urbaniak-Zajć, E. Kos: Badania jakościowe w pedagogice. Warszawa 2013, Wyd. Naukowe PWN; K. Kaźmierska, K. Waniek: Autobiograficzny wywiad narracyjny. Metoda - technika - analiza. Łódź 2020. Wyd. UŁ; U. Klajmon-Lech: Trajektoria życia rodziców dzieci z rzadkimi chorobami genetycznymi. Formy społecznego wsparcia. Toruń 2018, Wyd. Adam Marszałek; K. Kaźmierska (red.): Metoda biograficzna w socjologii. Antologia tekstów. Łódź 2012, Wyd. Nomos; R. Dopierała, K. Waniek (red.): Biografia i wojna. Metoda biograficzna w badaniu procesów społecznych. Wybór tekstów. Łódź 2016, Wyd. UŁ |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Badania jakościowe jako dyscyplina akademicka i podejście stosowane w badaniach. Wybór strategii badawczej. Perspektywy badawcze w badaniach jakościowych. 2. Badania biograficzne. Procesy biograficzne – na przykładzie koncepcji trajektorii. 3. Projektowanie badania jakościowego. Korzystanie z teorii w badaniach jakościowych. Formułowanie pytania badawczego. Dobór osób badanych, dobór miejsc i zdarzeń. Perspektywa etyczna w badaniach jakościowych. 4. Wywiad narracyjny (F. Schützego). Metodologia. Przygotowanie i prowadzenie wywiadu. Transkrypcja. 5. Analiza i interpretacja wywiadu narracyjnego. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Praca w grupach, Metoda projektu, Dyskusja |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie z oceną Projekt badań |
||||||||||||
Uwagi: |
3 rok st.doktoranckie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.