Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Projektowanie i realizowanie jakościowych badań naukowych 1 12-PE-S3-PRJB1
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Projektowanie i realizowanie jakościowych badań naukowych 1 12-PE-S3-PRJB1
Zajęcia semestr zimowy 2020/2021 (2020/2021Z) (w trakcie)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
wielokrotnie, piątek (niestandardowa częstotliwość), 14:00 - 17:00
sala zajęcia zdalne
Bielska 62 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Urszula Klajmon-Lech
Literatura:

U. Flick: Projektowanie badania jakaościowego. Warszawa 2010, Wyd. Naukowe PWN;

S. Kvale: Prowadzenie wywiadów. Warszawa 2010, Wyd. Naukowe PWN;

D. Silverman: Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa 2008, Wyd. Naukowe PWN;

D. Urbaniak-Zajć, E. Kos: Badania jakościowe w pedagogice. Warszawa 2013, Wyd. Naukowe PWN;

K. Kaźmierska, K. Waniek: Autobiograficzny wywiad narracyjny. Metoda - technika - analiza. Łódź 2020. Wyd. UŁ;

U. Klajmon-Lech: Trajektoria życia rodziców dzieci z rzadkimi chorobami genetycznymi. Formy społecznego wsparcia. Toruń 2018, Wyd. Adam Marszałek;

K. Kaźmierska (red.): Metoda biograficzna w socjologii. Antologia tekstów. Łódź 2012, Wyd. Nomos;

R. Dopierała, K. Waniek (red.): Biografia i wojna. Metoda biograficzna w badaniu procesów społecznych. Wybór tekstów. Łódź 2016, Wyd. UŁ

Zakres tematów:

1. Badania jakościowe jako dyscyplina akademicka i podejście stosowane w badaniach. Wybór strategii badawczej. Perspektywy badawcze w badaniach jakościowych.

2. Badania biograficzne. Procesy biograficzne – na przykładzie koncepcji trajektorii.

3. Projektowanie badania jakościowego. Korzystanie z teorii w badaniach jakościowych. Formułowanie pytania badawczego. Dobór osób badanych, dobór miejsc i zdarzeń. Perspektywa etyczna w badaniach jakościowych.

4. Wywiad narracyjny (F. Schützego). Metodologia. Przygotowanie i prowadzenie wywiadu. Transkrypcja.

5. Analiza i interpretacja wywiadu narracyjnego.

Metody dydaktyczne:

Praca w grupach,

Metoda projektu,

Dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie z oceną

Projekt badań

Uwagi:

3 rok st.doktoranckie

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.