Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Tutoring 3 [12-PE-S3-T3] semestr letni 2020/2021
Praktyka, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Tutoring 3 [12-PE-S3-T3]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Urszula Klajmon-Lech
Literatura:

Ablewicz K., Hermeneutyczno-fenomenologiczna perspektywa badań w pedagogice, Wydaw-

nictwo UJ, Kraków 1994.

Babbie E., Podstawy badań społecznych, tłum. W. Betkiewicz i inni, Wydawnictwo Naukowe

PWN, Warszawa 2013.

Bauman T., Badania empiryczne jakościowe [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red.

T. Pilch, t. I, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2003, s. 279–289.

Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, War-

szawa 2019.

Ciechowska M., Szymańska M., Wybrane metody jakościowe w badaniach pedagogicznych,

Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum, Kraków 2018.

Dróżka W., Triangulacja badań. Badania empiryczne ilościowo-jakościowe [w:] Podstawy

metodologii badań w pedagogice, red. S. Palka, Gdańskie Wydawnictwo Psycholo-

giczne, Gdańsk 2009, s. 124–136.

Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, tłum. E.

Hornowska, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2001.

Kawecki I., Szkice z metodologii jakościowych badań edukacyjnych, Wydawnictwo Uniwer-

sytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2018.

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Wydawnictwa

Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2002.

Krawczyk-Bocian A., Narracja w pedagogice. Teoria, metodologia, praktyka badawcza, Wy-

dawnictwo UKW, Bydgoszcz 2019.

Krüger H.-H., Metody badań w pedagogice, tłum. D. Sztobryn, Gdańskie Wydawnictwo Psy-

chologiczne, Gdańsk 2012.

Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia, metodyka, ewaluacja, Wydaw-

nictwo UMCS, Lublin 2011.

Lalak D., Pilch T., Strategie badawcze w pedagogice [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI

wieku, red. T. Pilch, t. V, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2006, s. 1021–

1028.

Malewski M., Metody ilościowe i jakościowe w badaniach nad edukacją. Spór o metodolo-

giczną komplementarność, „Kultura i Edukacja” 1997, nr 1–2, s. 17–28.

Nowak M., Epistemologiczne, aksjologiczne i metodologiczne podstawy badań pedagogicz-

nych [w:] Podstawy metodologii badań w pedagogice, red. S. Palka, Gdańskie Wy-

dawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009, s. 15–28.

Palka S., Metodologia badań pedagogicznych [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku,

red. T. Pilch, t. III, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2004, s. 207–209.

Palka S., Metodologia pedagogiki [w:] Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch,

t. III, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2004, s. 209–210.

Pilch T., Strategia badań ilościowych [w:] Podstawy metodologii badań w pedagogice, red. S.

Palka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009, s. 63–78.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wy-

dawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2011.

Rubacha K., Budowanie teorii pedagogicznych [w:] Pedagogika. Podręcznik akademicki, red.

Z. Kwieciński, B. Śliwerski, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004, s.

59–68.

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Oficyna Wydawnicza Łośgraf, Warszawa

2012.

Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, tłum. J. Ostrowska, Wydawnictwo Nauko-

we PWN, Warszawa 2013.

Smolińska-Theiss B., Theiss W., Badania jakościowe – przewodnik po labiryncie [w:] Pod-

stawy metodologii badań w pedagogice, red. S. Palka, Gdańskie Wydawnictwo Psy-

chologiczne, Gdańsk 2009, s. 79–102.

Sołoma L., Metody i techniki badań socjologicznych. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo

UWM, Olsztyn 2005.

Trzęsicki Kazimierz, Wprowadzenie do metodologii nauk społecznych, Wydawnictwo Uni-

wersytetu w Białymstoku, Białystok 2018

Zakres tematów:

1. Twórczość i innowacyjność w pracy nauczyciela - wychowawcy.

2. Wywiad biograficzno-narracyjny jako metoda badań:

- analiza kategorialna

- analiza temporalna

- analiza uczenia się/doświadczenia edukacyjnego

3. Teoria ugruntowana w badaniach jakościowych

Metody dydaktyczne:

Praca z tekstem

Dyskusja

Metoda projektu

Metody i kryteria oceniania:

Ocena projektu

Uwagi:

prof.ucz. Urszula Klajmon-Lech

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)