Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Polisensoryczna analiza i interpretacja tekstu literackiego w edukacji i terapii [W3-PE-EWP-S2-PSANT] semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Polisensoryczna analiza i interpretacja tekstu literackiego w edukacji i terapii [W3-PE-EWP-S2-PSANT]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 27
Limit miejsc: 29
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Aleksandra Pyrzyk-Kuta
Literatura:

Awgulowa J., W. Świętek, Inscenizacje w klasach początkowych, WSiP, Warszawa 1985

Cybulska J., Dudzińska I., Lipna E., Lipska E., Inscenizowanie zabaw na podstawie literatury dziecięcej, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1991.

Dziedzic A., Pichalska J., Świderska E., Drama na lekcjach języka polskiego, Warszawa 1992.

Dyduch B., Gra dramatyczna jako forma pracy w obrębie metody przekładu intersemiotycznego, [w:] Z teorii i praktyki dydaktycznej języka polskiego, t.6., red. J. Kram, E. Polański, Katowice 1986.

Gersie A., King N, Drama. Tworzenie opowieści w edukacji i terapii, Wydawnictwo Cyklady 2002.

Krasoń K., Dziecięce odkrywanie tekstu literackiego. Kinestetyczne interpretacje liryki, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2005, rozdział 2.3.

Krasoń K., Dziecięce odkrywanie tekstu literackiego. Kinestetyczne interpretacje liryki, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2005, rozdział 3.

Krasoń K., Majkut-Czarnota B., Szanse na porozumienie w diadzie nauczyciel – uczeń a poznanie preferencji modalnych dziecka [w:] M. Gwoździcka-Piotrowska, J. Wołejszo, A. Zduniak (red.), Edukacja w społeczeństwie ryzyka. Bezpieczeństwo jako wartość, Wyd. Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa, Poznań 2007.

Mass V., Uczenie się przez zmysły, WSiP, Warszawa 1998.

Zakres tematów:

- Wprowadzenie do polisensorycznego obcowania z liryką w oparciu o strategię VAKT

S. Kovalik oraz aktywizacja kanałów sensorycznych według V. Mass, M. Bogdanowicz

- Strategia kinestetycznej interpretacji liryki K. Krasoń oraz A. Ungeheuer-Gołąb

Metody pracy z tekstem literackim:

• improwizacja głosowo-ruchowa do tekstu

• inscenizacja - rola i funkcje

• drama w kreowaniu opowieści –zadania, funkcje techniki dramowe

• istota przekładu intersemiotycznego

- Prezentacje autorskich projektów bazujących na przekładzie intersemiotycznym przez poszczególne grupy

Metody dydaktyczne:

Metoda warsztatowa, dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową z przedmiotu składać się będzie:

- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach związane z przygotowaniem merytorycznym

- autorskie opracowanie i realizacja grupowego układu przestrzennego w oparciu o przekład intersemiotyczny wraz z zaprojektowaniem scenariusza zajęć z wykorzystaniem wybranego tekstu, który zostanie złożony w terminie poprzedzającym prezentację.

- nieobecności powinny być odrobione w postaci rozmowy o danej metodzie podczas dyżuru

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)