Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium - semestr 2 [W3-PE-OP-S2-SEM02] semestr letni 2020/2021
seminarium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium - semestr 2 [W3-PE-OP-S2-SEM02]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 13:45 - 15:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: 8
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Krzysztof Maliszewski
Literatura:

G. Biesta: Educational Research. An Unorthodox Introduction. London-New York-Oxford-New Delhi-Sydney 2020.

John W. Creswell: Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Przeł. Joanna Gilewicz. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kraków 2013.

D. Kubinowski: Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia, metodyka, ewaluacja. Lublin 2010.

Lektury uzupełniające:

1. M. Angrosino: Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa 2010.

2. S. Kvale: Prowadzenie wywiadów. Warszawa 2010.

3. T. Rapley: Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów. Warszawa 2010.

4. M. Banks: Materiały wizualne w badaniach jakościowych. Warszawa 2009.

5. G. Rose: Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością. Warszawa 2010.

6. P. Sztompka: Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza. Warszawa 2005.

7. R. Barbour: Badania fokusowe. Warszawa 2011.

8. K. Charmaz: Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej. Warszawa 2009.

9. G. Gibbs: Analizowanie danych jakościowych. Warszawa 2011.

10. D. Urbaniak-Zając, E. Kos: Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka. Warszawa 2013.

Zakres tematów:

Problematyka seminarium:

• Koncepcje człowieka i wartości w edukacji i terapii pedagogicznej (antropologiczne i aksjologiczne wymiary wychowania);

• Tradycje myśli pedagogicznej (postacie, dzieła, nurty, pojęcia);

• Pedagogika kultury (literackie, filmowe, teatralne, plastyczne inspiracje teorii i praktyki wychowania);

• Pedagogika egzystencjalna (biograficzne doświadczenia edukacyjne i opiekuńczo-wychowawcze).

Metody dydaktyczne:

Mikrowykłady wprowadzające w wybrane konteksty współczesnej metodologii.

Prezentacja lektur z listy literatury uzupełniającej.

Dyskusja nad konspektami badań.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na podstawie:

1. aktywny udział w seminarium (obecność, dyskusje, zadania)

2. konspekt pracy badawczej: temat, przedmiot, problem główny, problemy szczegółowe, cele, metody, próba/materiał.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-3 (2022-08-19)