Seminarium - semestr 2 [W3-PE-OP-S2-SEM02]
semestr letni 2020/2021
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium - semestr 2 [W3-PE-OP-S2-SEM02] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Krzysztof Maliszewski | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
G. Biesta: Educational Research. An Unorthodox Introduction. London-New York-Oxford-New Delhi-Sydney 2020. John W. Creswell: Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Przeł. Joanna Gilewicz. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kraków 2013. D. Kubinowski: Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia, metodyka, ewaluacja. Lublin 2010. Lektury uzupełniające: 1. M. Angrosino: Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa 2010. 2. S. Kvale: Prowadzenie wywiadów. Warszawa 2010. 3. T. Rapley: Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów. Warszawa 2010. 4. M. Banks: Materiały wizualne w badaniach jakościowych. Warszawa 2009. 5. G. Rose: Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością. Warszawa 2010. 6. P. Sztompka: Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza. Warszawa 2005. 7. R. Barbour: Badania fokusowe. Warszawa 2011. 8. K. Charmaz: Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej. Warszawa 2009. 9. G. Gibbs: Analizowanie danych jakościowych. Warszawa 2011. 10. D. Urbaniak-Zając, E. Kos: Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka. Warszawa 2013. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Problematyka seminarium: • Koncepcje człowieka i wartości w edukacji i terapii pedagogicznej (antropologiczne i aksjologiczne wymiary wychowania); • Tradycje myśli pedagogicznej (postacie, dzieła, nurty, pojęcia); • Pedagogika kultury (literackie, filmowe, teatralne, plastyczne inspiracje teorii i praktyki wychowania); • Pedagogika egzystencjalna (biograficzne doświadczenia edukacyjne i opiekuńczo-wychowawcze). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Mikrowykłady wprowadzające w wybrane konteksty współczesnej metodologii. Prezentacja lektur z listy literatury uzupełniającej. Dyskusja nad konspektami badań. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie: 1. aktywny udział w seminarium (obecność, dyskusje, zadania) 2. konspekt pracy badawczej: temat, przedmiot, problem główny, problemy szczegółowe, cele, metody, próba/materiał. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.