Seminarium - semestr 2 [W3-PE-OP-S2-SEM02]
semestr letni 2020/2021
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium - semestr 2 [W3-PE-OP-S2-SEM02] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Violetta Rodek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Denzin N. K, Lincoln Y., S. (red.), Metody badań jakościowych, T I i II, Warszawa PWN, 2009. Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań Zysk i S-ka 2001. Kruger, H.H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, Gdańsk GWP 2005. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków Impuls, 2007. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa PWN , 2007. Palka S. (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk GWP, 2010. Palka S., Humanistyczne podejście w badaniach pedagogicznych i praktyce pedagogicznej, [w:] Kubinowski D., Nowak M. (red.): Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Kraków Impuls, 2006. Pilch T., Bauman Z., Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa Wydawnictwo Akademickie “Żak”, 2002. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wyd. Szkolne i Akademickie, Warszawa 2008. 1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Warszawa PWN, 2008. Pilch T., T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Podejście ilościowe i jakościowe. Warszawa Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2001. Gnitecki J., Metodologia badań pedagogicznych, Warszawa Wyd. Szkoła Główna Handlowa 2000. Grobler A., Metodologia nauk, Kraków Wydawnictwo Znak, 2008. Hajduk Z., Ogólna metodologia nauk. Lublin Wydawnictwo KUL, 2005. Jemielniak D. (red.). Metody badań jakościowych, Warszawa PWN, 2012. Łobocki M., Metody badań pedagogicznych, Kraków Impuls, 2007. Maszke A., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych, Rzeszów, 2004. Palka S. (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Kraków Wyd. UJ, 1998. Palka St., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańsk UJ, 2003. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
W semestrze II studenci opracowują podstawy teoretyczne wyjaśniające badane zjawiska pedagogiczne. Przygotowują także wstępne uzasadnienie tematu pracy. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
konsultacje indywidualne - prezentacja wyników analizy literatury dotyczącej poszczególnych zmiennych w badaniach |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia semestru II jest przedstawienie opracowanych podstaw teoretycznych pracy wraz z przypisami, bibliografią oraz uzasadnieniem tematu pracy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.