Seminarium (sem. 4) [06-PE-OP-S1-21.3]
semestr letni 2020/2021
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium (sem. 4) [06-PE-OP-S1-21.3] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Majewska-Kafarowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Analiza danych jakościowych / Matthew B. Miles, A. Michael Huberman; przekł. Stanisław Zabielski. - Białystok: Trans Humana, 2000. Babbie E.: Badania społeczne w praktyce. Warszawa 2004. Brzeziński J., Siuta J. (red.): Społeczny kontekst badań psychologicznych i pedagogicznych. Poznań 1991. Eco U.: Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Warszawa 2007. Gnitecki J.: Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej, Zielona Góra 1993. Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000. Krüger H.H.: Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu. Gdańsk 2005. Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia – metodyka – ewaluacja. Wyd. UMCS, Lublin 2010. Kvale S., Interview. Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego. Białystok, 2004 Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2005. Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2004. Miles M.B., Huberman A.M.: Analiza danych jakościowych. Białystok 2000. Nowak S.: Metodologia badań socjologicznych. Warszawa 1985. Palka S. (red.). Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1998. Palka S.: Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk, 2006. Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001. Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Warszawa 1996. Pink S.: Etnografia wizualna. Obrazy, media i przedstawienie w badaniach. Wyd. UJ., Kraków 2009. Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. WAiP, Warszawa 2008. Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, PWN, Warszawa, 2008. Sztumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Katowice 2005. Urbaniak-Zając D., Kos E., Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2013. Urbaniak-Zając D., Piekarski J., Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Studia i materiały. Wydaw. UŁ, Łódź 2001. Włodarek J., Ziółkowski M. (red.), Metoda biograficzna w socjologii. Warszawa – Poznań 1990. Gnitecki J.: Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej, Zielona Góra 1993. Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000. Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1999. Metody badań jakościowych. T. 1 i 2 / [Międzynarodowy komitet red. Pertti Alasuutari [et al.], red. Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln; red. nauk. wyd. pol. Krzysztof Podemski. - Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. Metody badawcze w naukach społecznych / Chava Frankfort-Nachmias, David Nachmias; przekład Elżbieta Hornowska. - Poznań: Zysk i S-ka, cop. 2001. Palka S.: Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk, 2006. Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001. S. Palka (red.): Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1998. S. Palka (red.): Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk 2010. T. Pilch: Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1998. Zaczyński: Praca badawcza nauczyciela. xxxx |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Dopracowanie teoretycznej części pracy, przeprowadzenie badań oraz opracowanie analizy jakościowo-ilościowej zebranych infomacji. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Z uwagi na sytuację pandemiczną komunikacja online na platformie Teams oraz kontakt mailowy. - konsultacje indywidualne i grupowe, - analiza tekstu, - praca nad tekstem pracy |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia semestru IV jest przedstawienie kompletnej pracy licencjackiej zgodnej z wymogami przedstawionymi na stronie Instytutu Pedagogiki. Ocenie podlega: - strona edycyjna pracy - poprawność językowa i stylistyczna - merytoryczny poziom tekstu, odniesienia do literatury, umiejętność prezentowania własnych poglądów - opracowanie wyników badań własnych i wniosków |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.