Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium (sem. 4) [06-PE-OP-S1-21.3] semestr letni 2020/2021
seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium (sem. 4) [06-PE-OP-S1-21.3]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 13:45 - 15:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 11
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agnieszka Majewska-Kafarowska
Literatura:

Analiza danych jakościowych / Matthew B. Miles, A. Michael Huberman; przekł. Stanisław Zabielski. - Białystok: Trans Humana, 2000.

Babbie E.: Badania społeczne w praktyce. Warszawa 2004.

Brzeziński J., Siuta J. (red.): Społeczny kontekst badań psychologicznych i pedagogicznych. Poznań 1991.

Eco U.: Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Warszawa 2007.

Gnitecki J.: Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej, Zielona Góra 1993.

Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000.

Krüger H.H.: Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu. Gdańsk 2005.

Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia – metodyka – ewaluacja. Wyd. UMCS, Lublin 2010.

Kvale S., Interview. Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego. Białystok, 2004

Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2005.

Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2004.

Miles M.B., Huberman A.M.: Analiza danych jakościowych. Białystok 2000.

Nowak S.: Metodologia badań socjologicznych. Warszawa 1985.

Palka S. (red.). Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1998.

Palka S.: Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk, 2006.

Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001.

Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Warszawa 1996.

Pink S.: Etnografia wizualna. Obrazy, media i przedstawienie w badaniach. Wyd. UJ., Kraków 2009.

Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. WAiP, Warszawa 2008.

Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, PWN, Warszawa, 2008.

Sztumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Katowice 2005.

Urbaniak-Zając D., Kos E., Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2013.

Urbaniak-Zając D., Piekarski J., Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Studia i materiały. Wydaw. UŁ, Łódź 2001.

Włodarek J., Ziółkowski M. (red.), Metoda biograficzna w socjologii. Warszawa – Poznań 1990.

Gnitecki J.: Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej, Zielona Góra 1993.

Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000.

Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000.

Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1999.

Metody badań jakościowych. T. 1 i 2 / [Międzynarodowy komitet red. Pertti Alasuutari [et al.], red. Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln; red. nauk. wyd. pol. Krzysztof Podemski. - Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009.

Metody badawcze w naukach społecznych / Chava Frankfort-Nachmias, David Nachmias; przekład Elżbieta Hornowska. - Poznań: Zysk i S-ka, cop. 2001.

Palka S.: Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk, 2006.

Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001.

S. Palka (red.): Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1998.

S. Palka (red.): Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk 2010.

T. Pilch: Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1998.

Zaczyński: Praca badawcza nauczyciela. xxxx

Zakres tematów:

Dopracowanie teoretycznej części pracy, przeprowadzenie badań oraz opracowanie analizy jakościowo-ilościowej zebranych infomacji.

Metody dydaktyczne:

Z uwagi na sytuację pandemiczną komunikacja online na platformie Teams oraz kontakt mailowy.

- konsultacje indywidualne i grupowe,

- analiza tekstu,

- praca nad tekstem pracy

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia semestru IV jest przedstawienie kompletnej pracy licencjackiej zgodnej z wymogami przedstawionymi na stronie Instytutu Pedagogiki.

Ocenie podlega:

- strona edycyjna pracy

- poprawność językowa i stylistyczna

- merytoryczny poziom tekstu, odniesienia do literatury, umiejętność prezentowania własnych poglądów

- opracowanie wyników badań własnych i wniosków

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)