Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski 1 [W3-ZZL-N1-JA1] semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski 1 [W3-ZZL-N1-JA1]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
w każdą sobotę i niedzielę
sala 357
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Brak protokołu
Prowadzący: Lucyna Niedobecka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- Clare A., Wilson JJ “Speakout Intermediate Student’s Book 2nd Edition”, Pearson, 2015

Literatura uzupełniająca:

- Clare A., Wilson JJ, Dimond-Bayir S. “Speakout Intermediate Workbook 2nd Edition”, Pearson 2015

- Swan M., Walters C. „Oxford English Grammar Course” , OUP 2011

- Mascull B. “Business Vocabulary in Use Intermediate”, CUP 2010

- dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

Treści programowe:

1. Wypowiadanie się na temat uczenia się języków obcych (zastosowanie słownictwa związanego z tematem np. fluency, accuracy, learning strategies, mother tongue) oraz dyskusja na temat tekstu „Bilinguals – exotic birds or everyday people?”

2. Dyskutowanie na temat sposobów spędzania czasu wolnego z zastosowaniem pytań ogólnych i szczegółowych (omówienie zasad tworzenia pytań ogólnych, szczegółowych, pytań o podmiot oraz pytań z przyimkiem np. What does it depend on?)

3. Rozmowa na temat relacji międzyludzkich (zastosowanie słownictwa związanego z tematem np. team-mates, godfather, ex-partner).

4. Opowiadanie o osobach, które odegrały ważną rolę w naszym życiu(zastosowanie czasów: Present Simple, Present Continuous, Past Simple oraz Past Continuous ).

5. Formułowanie i uzasadnianie opinii na temat różnic pomiędzy kobietami i mężczyznami (wykorzystanie czasowników statycznych np. prefer, believe, understand oraz wyrażeń z czasownikami go, get, take, do np. go on a diet, take up a new hobby, get married, do housework ).

6. Dyskusja na temat pracy, rekrutacji i przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej (zastosowanie słownictwa związanego z tematem np. day shift, telecommuting, overtime, employment agency ).

7. Rozmowa na temat różnych gatunków filmowych w oparciu o wysłuchaną audycję radiową o filmach (wykorzystanie słownictwa tematycznego, np. rom-com, docudrama, biopic, plot, footage).

8. Pytanie o doświadczenia życiowe i udzielanie odpowiedzi z wykorzystaniem czasów Past Simple i Present Perfect.

9. Dyskutowanie na temat ważnych wydarzeń i teorii spiskowych na podstawie tekstu „The World’s best-known conspiracy theories” (zastosowanie czasów narracyjnych: Past Simple, Past Continuous oraz Past Perfect).

10. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: reportaż (zastosowanie wyrażeń as soon as, while, during, by the time ).

11. Nabywanie umiejętności reagowania na czyjąś wypowiedź (wyrażanie zdziwienia, zainteresowania, np. You’re kidding, Oh dear, Really?).

- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

- Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 20

Liczba godzin pracy własnej studenta: 20

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów na semestr ( waga 2),

- z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta (waga 1).

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 - 59% = ndst (niedostateczny)

Testy sprawdzające zapowiedziane z wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, weryfikacja wyników pracy studenta na platformie e-learningowej.

Uwagi:

e-mail do lektora: lucyna.niedobecka@us.edu.pl

Konsultacje w wymiarze min. 45 minut tygodniowo prowadzone są w formie zdalnej na platformie MS Teams zgodnie z harmonogramem zamieszczonym na stronie: http://www.spnjo.us.edu.pl/w zakładce: „Konsultacje pracowników”.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)