Język angielski 1 [W3-ZZL-N1-JA1]
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język angielski 1 [W3-ZZL-N1-JA1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
w każdą sobotę i niedzielę
sala 357 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 14 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Brak protokołu |
Prowadzący: | Lucyna Niedobecka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Clare A., Wilson JJ “Speakout Intermediate Student’s Book 2nd Edition”, Pearson, 2015 Literatura uzupełniająca: - Clare A., Wilson JJ, Dimond-Bayir S. “Speakout Intermediate Workbook 2nd Edition”, Pearson 2015 - Swan M., Walters C. „Oxford English Grammar Course” , OUP 2011 - Mascull B. “Business Vocabulary in Use Intermediate”, CUP 2010 - dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
Treści programowe: 1. Wypowiadanie się na temat uczenia się języków obcych (zastosowanie słownictwa związanego z tematem np. fluency, accuracy, learning strategies, mother tongue) oraz dyskusja na temat tekstu „Bilinguals – exotic birds or everyday people?” 2. Dyskutowanie na temat sposobów spędzania czasu wolnego z zastosowaniem pytań ogólnych i szczegółowych (omówienie zasad tworzenia pytań ogólnych, szczegółowych, pytań o podmiot oraz pytań z przyimkiem np. What does it depend on?) 3. Rozmowa na temat relacji międzyludzkich (zastosowanie słownictwa związanego z tematem np. team-mates, godfather, ex-partner). 4. Opowiadanie o osobach, które odegrały ważną rolę w naszym życiu(zastosowanie czasów: Present Simple, Present Continuous, Past Simple oraz Past Continuous ). 5. Formułowanie i uzasadnianie opinii na temat różnic pomiędzy kobietami i mężczyznami (wykorzystanie czasowników statycznych np. prefer, believe, understand oraz wyrażeń z czasownikami go, get, take, do np. go on a diet, take up a new hobby, get married, do housework ). 6. Dyskusja na temat pracy, rekrutacji i przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej (zastosowanie słownictwa związanego z tematem np. day shift, telecommuting, overtime, employment agency ). 7. Rozmowa na temat różnych gatunków filmowych w oparciu o wysłuchaną audycję radiową o filmach (wykorzystanie słownictwa tematycznego, np. rom-com, docudrama, biopic, plot, footage). 8. Pytanie o doświadczenia życiowe i udzielanie odpowiedzi z wykorzystaniem czasów Past Simple i Present Perfect. 9. Dyskutowanie na temat ważnych wydarzeń i teorii spiskowych na podstawie tekstu „The World’s best-known conspiracy theories” (zastosowanie czasów narracyjnych: Past Simple, Past Continuous oraz Past Perfect). 10. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: reportaż (zastosowanie wyrażeń as soon as, while, during, by the time ). 11. Nabywanie umiejętności reagowania na czyjąś wypowiedź (wyrażanie zdziwienia, zainteresowania, np. You’re kidding, Oh dear, Really?). - Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. - Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 20 Liczba godzin pracy własnej studenta: 20 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów na semestr ( waga 2), - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia (waga 1), - innych form pracy własnej studenta (waga 1). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 - 59% = ndst (niedostateczny) Testy sprawdzające zapowiedziane z wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, weryfikacja wyników pracy studenta na platformie e-learningowej. |
Uwagi: |
e-mail do lektora: lucyna.niedobecka@us.edu.pl Konsultacje w wymiarze min. 45 minut tygodniowo prowadzone są w formie zdalnej na platformie MS Teams zgodnie z harmonogramem zamieszczonym na stronie: http://www.spnjo.us.edu.pl/w zakładce: „Konsultacje pracowników”. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.