Pedagogika specjalna [W3-PE-OG-S1-PSpec]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Pedagogika specjalna [W3-PE-OG-S1-PSpec] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 26 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Krystyna Moczia | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Chrzanowska I., Pedagogika specjalna: od tradycji do współczesności, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2015. Dykcik W. Red. Pedagogika specjalna. UAM Poznań 2007. Krause A. Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010. Sękowska Z. Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. APS, Warszawa 2001. Smith D.D. Pedagogika specjalna, tom 1 i 2, Wydawnictwo PWN, Wydawnictwo APS, Warszawa 2011. Czasopismo Szkoła Specjalna Kwerenda źródłowa internetowa |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1.Poznajmy się. Po co mi pedagogika specjalna? Podstawowe pojęcia pedagogiki specjalnej. 2.Pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika). 3.Pedagogika osób z niepełnosprawnością wzroku (tyflopedagogika). 4.Pedagogika osób z niepełnosprawnością słuchu (surdopedagogika). 5.Pedagogika osób przewlekle chorych i z niepełnosprawnością ruchową (lecznicza). 6.Pedagogika osób niedostosowanych lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym (resocjalizacja) 7.Rekapitulacja, ewaluacja. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
ZAJĘCIA ZDALNE mini-wykład, prezentacja multimedialna, dyskusja |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia zaliczenie z oceną (średnia z trzech ocen cząstkowych). 1.W oparciu o zdobytą wiedzę teoretyczną, przygotowanie i prezentacja wybranej subdyscypliny w 3-4 osobowych zespołach wg podanego schematu (prezentacja oraz zapis w Wordzie) Kryteria oceny w skali 2-5 oraz obliczenie średniej arytmetycznej -grafika; strona wizualna; -jasność wywodu; -przeprowadzenie kwerendy źródłowej (literatura przedmiotu i literatura beletrystycznej); -inicjacja i kierowanie dyskusji tematycznej. 2.Aktywny udział w zajęciach (dyskusja tematyczna, wiadomości dodatkowe). 3.Kolokwium/test wiadomości – do ustalanie |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
ZAJĘCIA ZDALNE |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.