Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

SPK_M04_Zaburzenia psychotyczne i zaburzenia afektywne [06-PS-SM-231] semestr letni 2020/2021
Laboratorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: SPK_M04_Zaburzenia psychotyczne i zaburzenia afektywne [06-PS-SM-231]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Magdalena Bolek-Kochanowska
Zakres tematów:

1. Zapoznanie z zasadami prowadzenia przedmiotu i warunkami zaliczenia. Wprowadzenie w problematykę zaburzeń psychotycznych i afektywnych.

2. Schizofrenia - epidemiologia, objawy i obraz kliniczny; postacie choroby i podziały objawów (Typ I i Typ II; objawy pozytywne i negatywne schizofrenii).

3. Schizofrenia w ujęciu systemowym – patomechanizm i przebieg choroby.

4. Funkcjonowanie poznawcze w schizofrenii. Rodzaje schizofrenii – Pozycja nozologiczna - kryteria diagnostyczne.

5. Etiologia schizofrenii - Teoria neurorozwojowa, hipoteza predyspozycji i stresu; Koncepcje psychologiczne.

6. Diagnozowanie schizofrenii – wybrane narzędzia diagnostyczne

7. Przyczyny biologiczne i leczenie schizofrenii – farmakoterapia, interwencje społeczne i środowiskowe, interwencje psychospołeczne.

8. Zaburzenia typu schizofrenii i urojeniowe. Definicja i pozycja nozologiczna, etiologia i patomechanizm, obraz kliniczny.

9. Zaburzenia schizoafektywne. Definicja i pozycja nozologiczna, etiologia i patomechanizm, obraz kliniczny.

10. Zespół maniakalny – obraz kliniczny, diagnozowanie, wybrane narzędzia diagnostyczne.

11. Choroba afektywna dwubiegunowa – epidemiologia, przebieg, kryteria diagnostyczne, leczenie.

12. Depresja i inne zaburzenia afektywne – obraz kliniczny, epidemiologia, kryteria diagnostyczne, przyczyny i leczenie.

13. Diagnozowanie i leczenie zaburzeń nastroju.

Metody dydaktyczne:

analiza tekstów źródłowych, studia przypadków, analiza materiałów filmowych; metody warsztatowe, praca metodą think-pair-share, praca grupowa, quizy, prezentacje multimedialne, dyskusja - zajęcia realizowane z wykorzystaniem platform MS Teams, Moodle

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą wystawienia oceny końcowej z ćwiczeń jest zaliczenie pisemnego kolokwium oraz prezentacja opracowanego w grupach 2-3 osobowych studium przypadku oraz obecność na zajęciach.

Ocena końcowa zostanie wyliczona jako średnia ważona z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia – testu wiadomości i studium przypadku. Waga tych ocen przedstawia się następująco:

0,40 – studium przypadku

0,60 – test wiadomości

Aby zaliczyć moduł na ocenę pozytywną zarówno test wiadomości jak i studium przypadku muszą być zaliczone na ocenę pozytywną.

Test wiadomości oceniany będzie według skali:

0 – 59% - ocena niedostateczna (2.0)

60 - 67% - ocena dostateczna (3.0)

68 – 75% - ocena dostateczna plus (3.5)

76 - 83% - ocena dobra (4.0)

84 – 91% - ocena dobry plus (4.5)

92 – 100% - ocena bardzo dobra (5.0)

Studium przypadku będzie oceniane na ocenę w skali niedostateczny (2.0) - bardzo dobry (5.0). W ocenie będą brane pod uwagę takie kryteria jak: trafność diagnozy nozologicznej, nazwanie i omówienie objawów psychopatologicznych, zakres uwzględnionych hipotez diagnostycznych, wskazanie prawdopodobnej etiologii i patomechanizmu zaburzenia, wskazanie zaleceń terapeutycznych.

Ocena końcowa z modułu zostanie wystawiona zgodnie z zasadą:

3,00 do 3,25 - dostateczny;

3,26 do 3,75 - dostateczny plus;

3,76 do 4,25 - dobry;

4,26 do 4,60 - dobry plus;

4,61 do 5,00 - bardzo dobry

W przypadku braku zaliczenia testu wiadomości bądź studium przypadku w pierwszym terminie, studentowi przysługuje drugie podejście do testu/studium przypadku. Uzyskana ocena niedostateczna w 1. terminie zaliczenia będzie uwzględniana przy obliczaniu oceny z danej formy zaliczenia.

Dopuszczalne są maksymalnie 2 nieobecności na zajęciach. W razie większej liczby nieobecności możliwe jest uczestnictwo w zajęciach innej grupy laboratoryjnej (pod warunkiem zgody prowadzącej) lub odrobienie nieobecności na kolejnych zajęciach, na których student jest obecny (w formie prezentacji na forum grupy najnowszych doniesień naukowych z zakresu opuszczonego tematu). Nieobecności należy odrobić przed zakończeniem semestru, najpóźniej podczas ostatnich zajęć dydaktycznych.

W przypadku nieodrobienia przez studenta nieobecności przekraczających dopuszczony limit, każda nieodrobiona nieobecność ponad limit będzie skutkować obniżeniem oceny końcowej z modułu o pół stopnia.

Całkowita ilość nieobecności (w tym odrobionych) nie może jednak przekraczać 50%, tj. 7 nieobecności. W takiej sytuacji student nie zostanie dopuszczony do zaliczenia przedmiotu.

Uwagi:

Uwaga: podczas zajęć prowadząca pobiera listę obecności, dlatego osoby, u których wystąpiły problemy np. z połączeniem a są obecne na zajęciach, powinny wszelkie kłopoty niezwłocznie zgłosić bezpośrednio do prowadzącej, zabierając głos lub pisząc wiadomość na czacie głównego spotkania.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)