Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy teoretyczne arteterapii z metodyką [W3-AR3-S1-5] semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy teoretyczne arteterapii z metodyką [W3-AR3-S1-5]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 15:30 - 17:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 14
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Edyta Nieduziak
Literatura:

6) C.E. Hill, Sen w psychoterapii, GWP, Gdańsk 2000.

7) Gerald D. Oster, Patricia Gould, Rysunek w psychoterapii, Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne 2003

8) Rembowski, Metoda projekcyjna w psychologii dzieci i młodzieży, Warszawa, PWN 1986

9) M. Braun-Gałkowska, Rysunek projekcyjny, Kraków : Akademia Ignatianum : Wydawnictwo WAM, 2016.

10) Dajek E., Test drzewa a inne metody przegląd badań, Erda, Warszawa 2016.

11) Metody projekcyjne - tradycja i współczesność / pod red. Heleny Sęk, Wydaw. Naukowe UAM, Poznań 1984

12) S. Buchalter, Terapia sztuką, Zysk i S-ka, Poznań 2006.

13) W. Sikorski, „Bezsłowne komunikowanie się w arteterapii”, Impuls, Kraków 2004, rozdz. Graficzne techniki zbierania danych, s.204-229.

14) G. Landreth, Terapia zabawą, Wyd. UJ, Kraków

15) Zindel V. Segal, John D. Teasdale i inni..., Praktyka uważności, Ośmiotygodniowy program ćwiczeń pozwalający uwolnić się od depresji i napięcia emocjonalnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2016.

16) S. Schuman „Sztuka dziecka : psychologia twórczości rysunkowej dziecka”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Warszawa 1990.

17) A. Kalbarczyk „Najważniejsze lata czyli jak rozumieć rysunki małych dzieci”, Oficyna Wydawnicza „Impuls” Karków, 2007.

18) Red. S. Brzoska, „Płynna tożsamość. Przeszłość i przyszłość w rysunkach dzieci reprezentujących zanikające kultury”, UA, Poznań bd

Zakres tematów:

1. Konstruowanie procesu terapeutycznego.

2. Techniki projekcyjne w arteterapii, genogram, schematyczny rysunek rodziny

3. Techniki swobodnej ekspresji

4. Mandale w arteterapii.

5. Techniki multimodalne,

6. Fenomenologiczna interpretacja prac

7. Techniki relaksacyjne, mindfullness

8. Wykorzystanie ekspresji werbalnej w arteterapii

9. Terapeutyczny walor ekspresji dziecięcej

10. Arteterapeutyczny potencjał prac artystycznych osób chorych psychicznie.

11. Art brut a proces terapeutyczny

13. Artediagnoza.

14. Przygotowanie pracy semestralnej - projektu arteterapeutycznego

Metody dydaktyczne:

metody warsztatowe, metoda projektu

Metody i kryteria oceniania:

1) Student przygotowuje portfolio, składające się z prac wykonywanych podczas ćwiczeń, ich analizy. W portfolio powinny znaleźć się wszystkie prace cząstkowe.

2) Student przygotowuje projekt postępowania arteterapeutycznego w osadzony w wybranej koncepcji teoretycznej dla przygotowanego wcześniej opisu przypadku (diagnozy).

Uwagi:

w sem. zimowym roku ak. 2020/21 zajęcia realizowane są w formie zdalnej

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)