Seminarium dyplomowe I W2-S2BT19-2BT-07A
semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 8
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe I W2-S2BT19-2BT-07A | |||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr zimowy 2020/2021 (2020/2021Z)
(zakończony)
Laboratorium (L), grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Mrozik | |||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura dotycząca referowanego tematu, w tym oryginalne artykuły naukowe, prace przeglądowe i podręczniki. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematyka seminariów: 1.Biologia syntetyczna 2. Filogeneza bakterii 3. Nanotechnologia 4. Mikroorganizmy genetycznie modyfikowane w biotechnologii środowiska 5. Bakteriofagi - cykle życiowe i rola w przenoszeniu genów 6. Molekularne mechanizmy oddziaływania mikroorganizmów z roślinami 7. Tworzenie i budowa biofilmu bakteryjnego 8. Zanieczyszczenia mikrobiologiczne żywności 9. Szczepionki starej i nowej generacji 10. Mikrobiom człowieka 11. Probiotyki i psychobiotyki 12. Życie w przestrzeni kosmicznej 13. Zjawisko quorum sensing 14. Terapia fagowa 15. Prezentacje wybranych angielskojęzycznych artykułów przeglądowych |
|||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Spotkania 2-godzinne raz w tygodniu zgodnie z planem zajęć na platformie Teams. Prezentacja w Power Point i dyskusja prezentowanych zagadnień. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Student oceniany jest w trakcie prezentacji. Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji. ocena bdb – zagadnienie przedstawione w sposób wyczerpujący , brak błędów merytorycznych, logiczny i zrozumiały układ prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, wyczerpujące odpowiedzi na pytania związane z prezentowanym zagadnieniem, dobra znajomość literatury. ocena db – zagadnienie omówiono częściowo, bardzo nieliczne błędy merytoryczne, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, wyczerpujące odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji, dobra znajomość omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury. ocena dst – zagadnienie przedstawiono pobieżnie, dość liczne błędy merytoryczne, ale student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji poniżej przeciętnej. ocena ndst – student nie przygotował prezentacji lub nie został dopuszczony do wygłoszenia prezentacji przez opiekuna. Ocenie podlega także zaangażowanie studenta w dyskusję naukową. Aktywność studenta oceniana jest w skali bdb - ndst. ocena bdb – student bardzo często zadaje pytania, będące dowodem jego dociekliwości i motywacji do poszerzenia swojej wiedzy ogólnej. ocena db – student często zadaje pytania po prezentacjach kolegów ocena dst – student rzadko zadaje pytania po prezentacjach kolegów. ocena ndst – student nie zadaje pytań po prezentacjach kolegów. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr hab. Katarzyna Hupert-Kocurek, prof.UŚ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.