Seminarium magisterskie I [W2-S2OS19-2OS-09]
semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie I [W2-S2OS19-2OS-09] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ryszard Ciepał, Aneta Spyra | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Oryginalne artykuły naukowe i prace przeglądowe dostępne w bazach danych dotyczące omawianych problemów naukowych, z uwzględnieniem publikacji obcojęzycznych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zakres tematów mieści się w tematyce prac badawczych zespołu. Tematyka prezentacji seminaryjnych obejmuje zasady monitoringu wód płynących, różnorodność bezkręgowców wodnych w różnych typach ekosystemów wód płynących ze szczególnym uwzględnieniem gatunków charakterystycznych dla wód czystych oraz zanieczyszczonych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja Konsultacje (w trakcie godzin konsultacji z Promotorami) dotyczą przygotowywanych prezentacji, właściwego doboru piśmiennictwa, niezbędnego do poprawnego przygotowania prezentacji. Każdy ze studentów przygotowuje i wygłasza referat w formie prezentacji Power Point dotyczący tematu zleconego przez osobę prowadzącą Seminarium. Przygotowanie prezentacji wymaga zapoznania się z oryginalną literaturą przedmiotu, głównie anglojęzyczną, dotyczącą zleconego tematu, z treścią prac przeglądowych i zalecanych podręczników. Po zakończeniu referatu odbywa się dyskusja. Referent odpowiada na zadawane pytania i uwagi. Zarówno referat, jak i udział w dyskusji są oceniane przez prowadzącego przedmiot. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena przygotowanego i wygłoszonego seminarium: Ocenie podlega zarówno poprawność merytoryczna, jak i sposób prezentacji referatu. Bardzo dobry - student wygłosił referat oparty na najnowszej oryginalnej literaturze przedmiotu, przygotował wyróżniającą się pod względem treści, stylu i formy prezentację multimedialną. Jej treści odpowiadają założonym celom. W obowiązującej terminologii naukowej nie popełnił błędów. Czas prezentacji jest zgodny z zaleconymi wymaganiami. Odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości literatury przedmiotu dotyczącej omawianego zagadnienia. Dobry - student wygłosił referat oparty na oryginalnej literaturze przedmiotu, przygotował poprawną pod względem treści, stylu i formy prezentację multimedialną, ale prezentowany temat omówiony został tylko w znacznej części. W obowiązującej terminologii naukowej popełnił pojedyncze błędy merytoryczne, które potrafi skorygować w trakcie dyskusji. Czas prezentacji jest zgodny z zaleconymi wymaganiami. Odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości literatury przedmiotu dotyczącej omawianego zagadnienia. Dostateczny - student wygłosił referat, ale fragmentarycznie rozwiązał postawiony problem badawczy. Zakres omawianych zagadnień jest w wielu punktach niewystarczający dla rozwiązania postawionych problemów badawczych. W treści prezentacji pojawiły się liczne błędy merytoryczne, które potrafi skorygować w trakcie dyskusji. Czas prezentacji odbiega od zalecanego. Odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości poniżej przeciętnej literatury przedmiotu dotyczącej omawianego zagadnienia. Niedostateczny - prezentowany temat został przedstawiony pobieżnie. W treści prezentacji pojawiły się liczne błędy merytoryczne, których student nie potrafi skorygować w czasie dyskusji, nie potrafi odpowiedzieć na większość pytań zadawanych po prezentacji. Czas prezentacji odbiega znacznie od obowiązujących wymagań. Ocena ciągła uczestnictwa w dyskusji: Ocenie podlega zaangażowanie studenta w dyskusję naukową. Znajomość najnowszej literatury przedmiotu, poprawność merytoryczna formowanych poglądów, umiejętność łączenia dotychczasowej wiedzy z innymi dyscyplinami naukowymi. Aktywność studenta oceniana jest w skali ocen od niedostatecznej do bardzo dobrej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
EKO |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.