Seminarium magisterskie IV - przygotowanie pracy magisterskiej [W2-TR-S2-039]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie IV - przygotowanie pracy magisterskiej [W2-TR-S2-039] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Tomasz Pawelec | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Becker H. S., 2013. Warsztat pisarski badacza. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. 2. Grzybowski P.P., Sawicki K., 2010, Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Ipsos, Kraków. 3. Plit F., 2007: Jak pisać prace licencjackie i magisterskie z geografii. Wydział Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. 4. Weiner J., 2013, Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa. 5. Zenderowski R., 2015, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Poradnik, CeDeWu, Warszawa. 6. Literatura specjalistyczna uzależniona od tematyki realizowanych prac magisterskich oraz materiały przygotowane przez prowadzącego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Problematyka turystyczna w ujęciu holistycznym, aktualne trendy naukowe. 2. Struktura i układ pracy. Elementy wstępu. 3. Formułowanie problemu badawczego. 4. Rola wizualizacji kartograficznej, budowa tabel, bibliografia. 5. Ankieta jako narzędzie badawcze 6-13. Prezentacja wyników badań przeprowadzonych przez studentów. 14-15. Praca z tekstem pracy dyplomowej |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Praca zdalna poprzez platformę temas. Dyskusja ze studentami nad zebranymi danymi i ich wynikami. Praca nad tekstem w trybie recenzji. Prezentacja multimedialna na platformie Teams. Wizualizacja kartograficzna - omówienie map wykonanych przez studentów w programie GIS. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena z seminarium na ostatnim semestrze uwzględnia następujące kryteria: - złożony tekst całej pracy dyplomowej, - celowość i poprawność założeń teoretycznych - dobór koncepcji badawczej osadzony w literaturze przedmiotu - zastosowana metoda badawcza - zebranie danych i poprawna ich interpretacja - samodzielność naukowa magistranta i jego inwencja twórcza - poziom map kartograficznych i rycin samodzielnie wykonanych przez studenta - uczestnictwo w zajęciach i kontakt z promotorem pracy. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr. 1 - DK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.