Seminarium dyplomowe I [W2-S2BI19-2BL-07A]
semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 11
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe I [W2-S2BI19-2BL-07A] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 11 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Barbara Fojcik, Adam Rostański | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Kornaś J., Medwecka-Kornaś A. 2002. Geografia roślin. PWN, Warszawa 2. Falińska K. 2004. Ekologia roślin. PWN, Warszawa 3. oryginalne artykuły naukowe oraz prace przeglądowe dotyczące omawianych tematów Dajdok Z., Pawlaczyk P. (red.) 2009. Inwazyjne gatunki roślin ekosystemów mokradłowych Polski. Wydawnictwo Klubu Przyrodników, Świebodzin Dzwonko Z. 2007. Przewodnik do badań fitosocjologicznych. Vademecum Geobotanicum, Sorus, Poznań Falińska K. 1998. Plant population biology, W. Szafer Institute of Botany, Polish Academy of Sciences, Kraków Faliński J. B. 2004. Inwazje w świecie roślin: mechanizmy, zagrożenia, projekt badań. Phytocoenosis 10 (N. S.) Seminarium Geobotanicum. 16: 3-31. Zarzycki K. (i inni) 2002. Ecological indicator values of vascular plants of Poland. IB PAN, Kraków. Ponadto literatura aktualna, dpowiadająca zakresowi tematyki opracowywanego tematu i przygotowywanej prezentacji. (Literatura ta jest aktualizowana na bieżąco) |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Treści dotyczą przygotowywanych prezentacji, w szczególności związane są z wykonywanymi pracami magisterskimi, które różnią się w zależności od studenta i opiekuna/promotora |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Seminarium z wykorzystaniem technik multimedialnych. Dyskusja prezentowanych treści. Ocena wspólna aktywności na seminarium. Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji: ocena bdb – zagadnienie zostało w pełni i w sposób wyczerpujący przedstawione, brak błędów merytorycznych w prezentacji, prezentacja w logicznych i zrozumiałym układzie, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu w zakresie wybiegającym poza prezentację i o bardzo dobrej znajomości prezentowanych pozycji literatury ocena db – zagadnienie zostało omówione w znacznej części, bardzo nieliczne błędy merytoryczne w prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury ocena dst – zagadnienie zostało omówione w około połowie, dość liczne błędy merytoryczne w prezentacji, jednak student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji nieznacznie odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury poniżej przeciętnej ocena ndst – zagadnienie zostało przedstawione tylko pobieżnie, liczne błędy merytoryczne w prezentacji, których student nie potrafi skorygować w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega znacznie od wymagań, ilustracje nieczytelne lub źle dobrane, student nie potrafi odpowiedzieć na większość pytań zadawanych po prezentacji. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Oceniana jest wiedza z zakresu kierunków badawczych współczesnej botaniki. Znajomość i umiejętność posługiwania się podstawowymi narzędziami elektronicznymi: MS Power Point, programów graficznych i arkuszy kalkulacyjnych (Microsoft Word, Microsoft Excel). Ocenie podlega także zaangażowanie studenta w dyskusję naukową, aktywność studenta oceniana jest w skali od oceny bdb do ndst Ocena bardzo dobra - student aktywnie i systematycznie uczestniczy w seminariach, w dyskusji na zajęciach, zadaje pytania świadczące o posiadanej wiedzy i wcześniejszym przygotowaniu się do zajęć, rozumie przedstawiane zagadnienia i procesy. Ocena dobra - student systematycznie uczestniczy w seminariach, dyskutuje, potrafi odpowiedzieć na zadane mu pytanie; rozumie przedstawiane zagadnienia (procesy) . Ocena dostateczna - student regularnie uczestniczy w seminariach, potrzebuje jednak dodatkowych wskazówek do prawidłowego zrozumienia analizowanego problemu, nie wykazuje aktywności w dyskusji i w trakcie realizacji zajęć seminaryjnych. Ocena niedostateczna - student nieregularnie uczestniczy w seminariach; jest nieprzygotowany do zrozumienia na poziomie podstawowym prezentowanych zagadnień, nie rozumie ich sensu, nie rozumie także podstawowych pojęć z zakresu botaniki. W czasie trwania zajęć, prowadzący weryfikuje pracę studenta pod kątem wymagań merytorycznych. |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr Barbara Fojcik |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.