Seminarium dyplomowe I [W2-S2BI19-2BL-07A]
semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 9
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe I [W2-S2BI19-2BL-07A] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 9 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Izabela Poprawa | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Publikacje naukowe i popularno-naukowe dotyczące poszczególnych zagadnień omawianych w trakcie seminariów. |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematy prezentacji indywidualnych: 1. Zarazy, które zdziesiątkowały ludzkość . 2. Potworniaki - budowa, powstawanie i sposoby leczenia. 3. Życie po życiu. Co się dzieje z ciałem po śmierci. 4. Botanika sądowa- zastosowanie w praktyce, ze szczególnym uwzględnieniem palinologii kryminalistycznej. 5. Chimery (hybrydy ludzi i zwierząt). 6. Umierające w ciszy rafy koralowe Tematy posterów zostaną przydzielone w trakcie zajęć, będą zależały od wybranych przez studentów artykułów naukowych. Debata: Zielona rewolucja |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Referat w oparciu o prezentację multymedialną. 2. Prezebtacja posterowa (seminaryjna sesja posterowa) 3. Debata okswordzka. 4. Dyskusja |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. Sprawdzian umiejętności autoprezentacji i pracy w zespole– przygotowanie referatu naukowego na wybrany temat. Przygotowanie prezentacji indywidualnej oraz przygotowanie prezentacji zespołowej w formie posteru. bdb – student samodzielnie wygłasza referat z wykorzystaniem prezentacji multimedialne/posterowej, dyskutuje zagadnienia związane z tematyką seminarium, wyraża wątpliwości, definiuje problemy i szuka rozwiązań. db - student samodzielnie wygłasza referat z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej/posterowej oraz dyskutuje zagadnienia związane z tematyką seminarium. dst – student czytając napisany tekst wygłasza referat z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej oraz podejmuje próby dyskusji na zagadnienia związane z tematyką seminarium. ndst - student nie potrafi wygłosić referatu z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, nie potrafi podjąć dyskusji na zagadnienia związane z tematyką seminarium. Studenci w wyznaczonej przez osobę prowadzącą zajęcia kolejności w ramach pracy własnej przygotowują prezentację multimedialną i wygłaszają w oparciu o nią 30-minutowy referat związany z tematyką zajęć. Następnie odbywa się dyskusja nad wartością merytoryczną i dydaktyczną prezentacji. Zespoły studenckie przygotowują prezentację posterową i przedstawiają swoje prezentacje w trakcie seminaryjnej sesji posterowej. 2. Debata Sprawdzenie umiejętności dyskusji, argumentowania, zadawania pytań, pracy zespołowej - przygotowanie debaty na zadany lub wybrany przez studentów temat (zespół "za" i zespół "przeciw") bdb - student jest bardzo dobrze przygotowany merytorycznie, aktywnie uczestniczy w debacie, poprawnie formułuje pytania, argumentuje i dyskutuje. db - student jest dobrze przygotowany merytorycznie, stara się uczestniczyć w debacie, poprawnie formułuje pytania, argumentuje i dyskutuje. dst - student jest słabo przygotowany merytorycznie, mało aktywnie uczestniczy w debacie, z trudem samodzielnie formułuje pytania i przedstawia argumenty. ndst - student jest nieprzygotowany merytorycznie, nie uczestniczyć w debacie, nie dyskutuje, jest całkowicie bierny. 3. Ocena ciągła Podstawowe wiadomości związane z tematyką każdych zajęć, które umożliwią dyskutowanie problematyki poruszanej przez prowadzącego i referującego. bdb – student aktywnie dyskutuje na temat treści przedstawionych na seminarium; samodzielnie formułuje opinie oraz wnioski wynikające ze znanych i zasłyszanych na seminarium treści. db - student dyskutuje na temat treści przedstawionych na seminarium; samodzielnie formułuje opinie oraz wnioski wynikające ze znanych i zasłyszanych na seminarium treści. dst - student wykazuje problemy w dyskutowaniu treści przedstawionych na seminarium, z trudem samodzielnie formułuje opinie oraz wnioski wynikające ze znanych i zasłyszanych na seminarium treści. ndst - student nie dyskutuje w ogóle na temat treści przedstawionych na seminarium, z trudem formułuje opinie oraz wnioski wynikające ze znanych i zasłyszanych na seminarium treści. Na każdych zajęciach osoba prowadząca będzie oceniała aktywność studenta w prowadzonych dyskusjach. |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
prof. dr hab. Magdalena Rost-Roszkowska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.