Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.1]
semestr zimowy 2020/2021
lektorat,
grupa nr 20
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 20 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ryszard Kalamarz | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Dellar,H., Walkley, A. 2014. Outcomes Upper Intermediate Student’s Book 2nd ed. London: NGL. Kurs e-learningowy “e-Workbook B2 Moduł 1” (el.us.edu.pl/spnjo) Literatura uzupełniająca: Maris, A. 2014. Outcomes Upper Intermediate Workbook 2nd Edition. London: NGL Gairns, R., Redman, S. 2008. Oxford Word Skills. Intermediate / Advanced. London: OUP. Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Contexts. Intermediate / Advanced. London: Macmillan. Brown,G.D. 2008. Professional English in Use. Law. Cambridge: CUP Kursy na platformie e-learningowej el.us.edu.pl/spnjo i dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-3 podręcznika ‘Outcomes’ – upper intermediate (National Geographic Learning /Cengage Learning): 1. Wypowiadanie się na temat obecnych oraz przeszłych przyzwyczajeń i nawyków: wykorzystanie struktur „tend to”, „used to”, oraz wyrażeń dotyczących ich częstotliwości (na przykład: not as much as, all the time, as a rule, hardly ever). 2. Rozmowa o filmach, muzyce, książkach: wykorzystanie przymiotników i przysłówków stopnia, zastosowanie przymiotników stopniowalnych i niestopniowalnych (na przykład: over-the top, gripping, catchy), uzyskiwanie efektu emfazy poprzez powtórzenia (wyrażenia „very, very sad”; „great, absolutely amazing”), uprzejme niezgadzanie się z usłyszaną opinią („It’s not my kind of thing”, „I’m not that keen on…”). 3. Formułowanie opinii na temat sztuki: opisywanie obrazów z wykorzystaniem przymiotników (na przykład: atmospheric, conventional, abstract) oraz z czasownikiem look (look like, look as if), identyfikowanie różnic pomiędzy przymiotnikami i przysłówkami w strukturach zdaniowych. 4. Wyszukiwanie i dzielenie się szczegółowymi informacjami: na podstawie tekstu „Heard it all before” oraz opisów fabuł filmów, zastosowanie w opisach wyrażeń „It’s basically about.”., „Anyway”, „And then...”. 5. Opisywanie budynków i miejsc z zastosowaniem różnych kategorii czasowników i przymiotników, na przykład przymiotników pozytywnych (na przykład: affluent, up-and-coming) lub negatywnych ( na przykład: hideous, deprived), wykorzystanie zdań względnych definiujących i niedefiniujących. 6. Reagowanie na wypowiedź rozmówcy: wykorzystanie synonimów dla potwierdzenia usłyszanej opinii ( „These houses look great!”, „ Yeah, they are amazing”). 7. Formułowanie wypowiedzi na temat festiwali i festynów: z zastosowaniem terminologii i kolokacji nawiązujących do tematu (na przykład: hold a parade, take part in a parade), na podstawie analizy tekstu o karnawale w Wenecji. 8. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: rozmowa o wyborze miejsc wartych zobaczenia na wakacjach lub w swoim miejscu zamieszkania, wprowadzenie frazeologii związanej z tematyką oraz zastosowanie kolokwializmów (na przykład: „Give me a bell” „Suit yourself”, „I’m gonna...”). 9. Wypowiadanie się na temat wydarzeń przyszłych z wykorzystaniem formy „to be going to”, „will”, czasu Present Simple i Present Continuous, oraz wyrażeń „to be bound to”, „to be due to”. 10. Zastosowanie terminologii dotyczącej przedmiotów pożytecznych i przedmiotów codziennego użytku: kategoryzowanie słownictwa, na przykład jako należące do The office, Clothes, DIY, opisywanie przeznaczenia danego przedmiotu z wykorzystaniem spójników so, if, to, na przykład „You use a cloth to wipe the table”, z zastosowaniem zwrotów „It’s a bit like...”, „ a sort of...”, sprawdzanie zrozumienia opisu za pomocą zwrotów „You mean…”, „You mean the thing you use to...”, utrwalenie wymowy trudnych słów (na przykład: scissors, saw). 11. Dyskusja na temat kolekcjonowania przedmiotów i problemów z tym związanych na podstawie analizy tekstu „I am... Mr Trebus”, rozwinięcie leksyki w oparciu o przyrostki (na przykład: -al, -ion, -ness, -ity, -ise) oraz transformacje wyrazowe. 12. Poszerzenie słownictwa poprzez opisywanie problematycznych doświadczeń z przedmiotami (na przykład: fall apart, come off, have a leak, refund, compensation), ćwiczenie wymowy (linking sounds), udzielanie rad i wyrażanie żalu z zastosowaniem konstrukcji z czasownikiem modalnym i formą past participle (should/ should have). 13. Formułowanie opinii na temat samowystarczalności oraz zależności od struktur ekonomicznych na podstawie filmu „Wood-powered car”, zapoznanie się ze strategiami zrozumienia szybkiego mówienia (fast speech) w materiałach autentycznych. -Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. -Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe oparte na komunikacyjnym podejściu w nauczaniu języka obcego, prowadzone z wykorzystaniem metody zadaniowej i aktywizującej, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Adres strony www zajęć http://el.us.edu.pl/spnjo; https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a807e1e40691c4a83b083bb363d9bb053%40thread.tacv2/conversations?groupId=9498a197-694e-4bca-8433-013b9c1ba7cd&tenantId=50c76291-0c80-4444-a2fb-4f8ab168c311 Informacje dodatkowe: Student zobowiązany jest do dysponowania sprzętem zapewniającym bezpośrednią interakcję audio-wideo lub audio z prowadzącym i pomiędzy uczestnikami zajęć w czasie rzeczywistym. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2); - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1), -z innych form pracy własnej studenta (waga 1) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) Opis pracy własnej studenta Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład relacja, podsumowanie, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
1. MODUŁ JĘZYKA; Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków. Dopasowana do planu Wydziału Prawa i Administracji: Prawo [gr. A6(6)]. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.