Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.1]
semestr zimowy 2020/2021
lektorat,
grupa nr 60
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 60 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Małgorzata Wronka-Szybko | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Dellar H., Walkley A.: Outcomes upper-intermediate; Cengage Learning, 2016. Literatura uzupełniająca: - Maris A.: Outcomes upper – intermediate workbook; Cengage Learning 2016 -M. Swan & C. Walter “Oxford English Grammar Course” OUP 2011 -Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w podręczniku ‘Outcomes’ – upper intermediate (National Geographic Learning/Cengage Learning): 1. Wypowiadanie się na temat obecnych oraz przeszłych przyzwyczajeń i nawyków. Użycie fraz typu I…all the time, I tend to…, I used to…, As a rule, I don’t… . 2. Rozmowa na temat filmów, muzyki oraz książek z wykorzystaniem przymiotników takich jak: uplifting, over-the-top, catchy, gripping. 3. Opisywanie obrazów oraz tego co się na nich znajduje przy użyciu przymiotników np. atmospheric, ambiguous, intimate, oraz fraz np. appear to, look as if, get the impression. 4. Użycie przymiotników i przysłówków oraz zasady ich tworzenia. Udoskonalanie wymowy akcentu wyrazowego na podstawie przymiotników oraz przysłówków. 5. Dyskusja na temat ulubionych filmów oraz książek. Analiza tekstu „Heard it all before” 6. Opisywania otoczenia oraz budynków przy pomocy przymiotników np. Hideous, historic, run-down, stunning. Rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz praca nad wymową akcentów wyrazowych. 7. Użycie oraz budowa zdań względnych. Zasady interpunkcji w zdaniach względnych oraz zastosowanie which i who. Reagowanie na wypowiedź rozmówcy poprzez zgadzanie się z jego zdaniem przy użyciu synonimów. 8. Wypowiadanie się na temat festiwali i festynów. Frazy związane z festiwalami i festynami np. hold a parade, dress up in a costume. Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem. 9. Wypowiadanie się na temat obiektów w mieście takich jak np. street market, amusement park. Rozmowa na temat przyszłości przy użyciu will, be going to oraz czasów Present Simple i Present Continuous. 10. Formułowanie wypowiedzi na temat przyszłości za pomocą wyrażeń due to, likely to oraz bound to. 11. Wypowiadanie się na temat przedmiotów codziennego użytku. Opisywanie zastosowania przedmiotów przy użyciu so, if oraz to. 12. Opisywanie przedmiotów codziennego użytku, których nazw nie znamy przy użyciu fraz np. a bit like, a sort of…thing. 13. Dyskusja na temat kolekcjonowania przedmiotów na podstawie analizy tekstu „I am… Mr Trebus”. 14. Opisywanie problemów związanych z przedmiotami poprzez użycie zwrotów takich jak not fit, have a leak, come off, fall apart. 15.Formuowanie wypowiedzi na temat problemów związanych z przedmiotami oraz doświadczeniami życiowymi przy użyciu czasowników should i should have. Rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu. -Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. -Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) - 30 Liczba godzin pracy własnej studenta - 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej (opcjonalnie). Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, e-mail). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum dwóch testów na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - z prezentacji( waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 - 59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
LIKWIDACJA GRUPY 26.10.2020 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.