Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.3] semestr zimowy 2020/2021
lektorat, grupa nr 19

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 19 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: 0
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Anna Kluczka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- Latham-Koenig C., Oxenden C. English File Intermediate - third edition Student’s Book, Oxford University Press 2017

- Latham-Koenig C., Oxenden C. English File Intermediate – third edition Workbook, Oxford University Press 2017

Literatura uzupełniająca:

- Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 2010

- Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan 2010

- Vince M., Macmillan English Grammar in Context, Intermediate, Macmillan 2012

- Gairns R., Redman S. Oxford Word Skills Intermediate, Oxford University Press, 2012

- Swan M., Walter C. Oxford English Grammar Course, Oxford University Press 2013

- Kurs e-learningowy „eWorkbook B1 – Semestr 3”, platforma SPNJO http://el.us.edu.pl/spnjo

- Oxford Wordpower Słownik angielsko-polski, polsko-angielski, Oxford University Press 2011

- Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora.

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (English File Intermediate - third edition, Oxford University Press)

1. Wypowiadanie się na temat sportu i kultury fizycznej. Rozwijanie leksyki z tego zakresu.

2. Dyskusja na temat przesądów i oszustw w sporcie zawodowym na podstawie tekstu „If I bounce the ball five times” oraz wywiadu z sędzią sportowym.

3. Prowadzenie narracji w czasie przeszłym, doskonalenie umiejętności użycia czasów przeszłych: Past Simple, Past Continuous i Past Perfect.

4. Opisywanie czynności zwyczajowych w teraźniejszości i przeszłości; użycie formy used to i usually.

5. Wypowiadanie się na temat związków międzyludzkich, poszerzanie słownictwa w ww. zakresie (relationships).

6. Formułowanie opinii dotyczącej serwisów społecznościowych i ich roli w relacjach międzyludzkich na podstawie wysłuchanego programu radiowego dotyczącego serwisu społecznościowego ‘Facebook’.

7. Praktyczne użycie języka sytuacyjnego: pytanie o pozwolenie, prośba o przysługę.

8. Rozwijanie umiejętności zastosowania strony biernej – analiza tekstu „You are standing in the place where …”.

9. Poszerzenie zakresu słownictwa związanego z kinematografią i sztuką filmową, wypowiadanie się na temat obejrzanych filmów, pisanie recenzji.

10. Dyskusja na temat profili w portalach społecznościowych na podstawie tekstu: „What does your profile picture say about you?”.

11. Poszerzanie leksyki dotyczącej części ciała i używanych z nimi czasowników.

12. Rozwijanie umiejętności użycia czasowników modalnych: might, must, can’t dla wyrażenia spekulacji /dedukcji.

13. Mówienie o roli wizerunku we współczesnym świecie – analiza tekstu: „Yes, appearance matters”.

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów na semestr (waga 2),

- z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta (waga 1)

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 - 59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

LIKWIDACJA GRUPY

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)