Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.3]
semestr zimowy 2020/2021
lektorat,
grupa nr 19
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.3] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 19 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Kluczka | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Latham-Koenig C., Oxenden C. English File Intermediate - third edition Student’s Book, Oxford University Press 2017 - Latham-Koenig C., Oxenden C. English File Intermediate – third edition Workbook, Oxford University Press 2017 Literatura uzupełniająca: - Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 2010 - Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan 2010 - Vince M., Macmillan English Grammar in Context, Intermediate, Macmillan 2012 - Gairns R., Redman S. Oxford Word Skills Intermediate, Oxford University Press, 2012 - Swan M., Walter C. Oxford English Grammar Course, Oxford University Press 2013 - Kurs e-learningowy „eWorkbook B1 – Semestr 3”, platforma SPNJO http://el.us.edu.pl/spnjo - Oxford Wordpower Słownik angielsko-polski, polsko-angielski, Oxford University Press 2011 - Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (English File Intermediate - third edition, Oxford University Press) 1. Wypowiadanie się na temat sportu i kultury fizycznej. Rozwijanie leksyki z tego zakresu. 2. Dyskusja na temat przesądów i oszustw w sporcie zawodowym na podstawie tekstu „If I bounce the ball five times” oraz wywiadu z sędzią sportowym. 3. Prowadzenie narracji w czasie przeszłym, doskonalenie umiejętności użycia czasów przeszłych: Past Simple, Past Continuous i Past Perfect. 4. Opisywanie czynności zwyczajowych w teraźniejszości i przeszłości; użycie formy used to i usually. 5. Wypowiadanie się na temat związków międzyludzkich, poszerzanie słownictwa w ww. zakresie (relationships). 6. Formułowanie opinii dotyczącej serwisów społecznościowych i ich roli w relacjach międzyludzkich na podstawie wysłuchanego programu radiowego dotyczącego serwisu społecznościowego ‘Facebook’. 7. Praktyczne użycie języka sytuacyjnego: pytanie o pozwolenie, prośba o przysługę. 8. Rozwijanie umiejętności zastosowania strony biernej – analiza tekstu „You are standing in the place where …”. 9. Poszerzenie zakresu słownictwa związanego z kinematografią i sztuką filmową, wypowiadanie się na temat obejrzanych filmów, pisanie recenzji. 10. Dyskusja na temat profili w portalach społecznościowych na podstawie tekstu: „What does your profile picture say about you?”. 11. Poszerzanie leksyki dotyczącej części ciała i używanych z nimi czasowników. 12. Rozwijanie umiejętności użycia czasowników modalnych: might, must, can’t dla wyrażenia spekulacji /dedukcji. 13. Mówienie o roli wizerunku we współczesnym świecie – analiza tekstu: „Yes, appearance matters”. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów na semestr (waga 2), - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1), - innych form pracy własnej studenta (waga 1) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 - 59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
LIKWIDACJA GRUPY |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.