Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.3] semestr zimowy 2020/2021
lektorat, grupa nr 2

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 13:45 - 15:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Marcin Gorgol
Strona domowa grupy: http://-
Literatura:

literatura obowiązkowa:

Ch. Latham-Koenig, C. Oxenden: English File intermediate third edition: OUP.2013

literatura uzupełniająca:

Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33

E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134

dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (English File 3rd edition Intermediate, Oxford):

1. Rozwinięcie leksyki w zakresie tematyki sportu, (wypowiadanie się na temat ulubionego sportu, ludzi i miejsc związanych ze sportem, np. referee, arena, circuit, wykorzystanie czasowników nawiązujących do tematu, np. beat, draw, kick, train, zastosowanie czasowników frazalnych np. warm up, knock out), opowiadanie o przesądach, w które wierzą sportowcy ( na podstawie tekstu ‘If I bounce the ball five times.’).

2. Rozwijanie umiejętności relacjonowania sytuacji przeszłej, np. formułowanie wypowiedzi na temat oszustw w sporcie, opowiedzenie anegdoty, opowiedzenie jak poznało się swojego partnera (wykorzystanie czasów narracyjnych Past Simple, Past Continuous, Past Perfect, porównanie użycia czasów przeszłych).

3. Opisywanie czynności zwyczajowych w teraźniejszości i przeszłości, np. opowiadanie co zwykle robi się w weekend ( przysłówek usually) a co mieliśmy w zwyczaju robić w przeszłości (wykorzystanie wyrażenia used to dla czynności powtarzających się, wykorzystanie czasu Past Simple dla czynności przeszłych jednorazowych lub liczebnie określonych, skonfrontowanie wyrażenia used to z wyrażeniem be/get used to).

4. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat związków międzyludzkich, (rzeczowniki określające rodzaj zależności np fiance, classmate, czasowniki dotyczące relacji między osobami, np. become friends, break up, have something in common, wyrażenia kolokwialne, np. fancy someone, have a crush on someone).

5. Formułowanie opinii na temat serwisów społecznościowych, porównywanie opinii i podawanie przykładów ( wykorzystanie wyrażeń for example, for instance).

6. Tworzenie i odgrywanie dialogów dotyczących życia codziennego (stosowanie rejestru języka nieformalnego: pytanie o pozwolenie, proszenie o przysługę, witanie osób długo niewidzianych).

7. Opisywanie miejsc służących za lokalizację dla znanych filmów - na podstawie analizy tekstu ‘ You are standing in the place where...’ ( identyfikowanie struktur strony biernej, rozwijanie umiejętności zastosowania strony biernej w wypowiedziach, konstrukcje strony biernej z wykonawcą czynności/bez wykonawcy, wykorzystanie strony biernej w stylu formalnym).

8. Zastosowanie leksyki związanej z tematem film i kino, przygotowanie recenzji filmu wypowiadanie się o gatunkach filmów, np. rom-com, drama, używanie rzeczowników określających ludzi i rzeczy związanych z filmem i jego tworzeniem, np. cast, subtitles, wyrażeń odnoszących się do tematu, np. based on, shot on location, play the part of, kolokwializm be on).

9. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych (podawanie informacji o zdjęciach profilowych, według jakich kryteriów je dobieramy, słownictwo związane z rodzajem wizerunku, np. caricature, logo, self-portrait).

10. Rozwijanie umiejętności spekulowania i wyrażania przypuszczeń jaki ktoś jest jedynie na podstawie fotografii (wykorzystanie czasowników modalnych might, can’t, must,, wyrażanie stopnia pewności za pomocą czasowników modalnych), formułowanie opinii o tym, jak ważny jest wygląd i jak wpływa na postrzeganie innych – na podstawie analizy tekstu ‘Yes, appearance matters’.

11. Poszerzenie zakresu leksyki dotyczącej części ciała ( nazywanie części ciała, opisywanie czynności związanych z częściami ciała, np. point, touch, brush, użycie zaimków dzierżawczych z częściami ciała, np. Give me your hand ).

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video

Metody dydaktyczne:

Zajęcia prowadzone w sposób zdalny na platformie MS Teams w blokach 2-godzinnych raz w tygodniu, zgodnie z harmonogramem ( model synchroniczny).

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

 z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2),

 z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta (waga 1)

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

3. MODUŁ JĘZYKA;

Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków.

Dopasowana do planu Wydziału Nauk Ścisłych i Technicznych: Informatyka stosowana.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)