Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.3]
semestr zimowy 2020/2021
lektorat,
grupa nr 29
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.3] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 29 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Radzięda | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=344 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Latham-Koenig, Ch (2013). English File Intermediate, 3rd Edition, Oxford University Press - Student’s Book, Workbook Literatura uzupełniająca: Mann, M & Taylore-Knowles, S (2008). Destination B1, Macmillan Vince, M (2003). Intermediate Language Practice, Macmillan Gairns, R & Redman, S (2009). Oxford Word Skills Intermediate, OUP Misztal, M (1996). Tests in English, WSiP Kurs wspomagający lektorat na platformie Moodle KWL5_B1 Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (English File Intermediate - third edition, Oxford University Press) 1. Wypowiadanie się na temat sportu i kultury fizycznej. Rozwijanie leksyki z tego zakresu. 2. Dyskusja na temat przesądów i oszustw w sporcie zawodowym na podstawie tekstu ‘If I bounce the ball five times’ oraz wywiadu z sędzią sportowym. 3. Prowadzenie narracji w czasie przeszłym, doskonalenie umiejętności użycia czasów przeszłych: Past Simple, Past Continuous i Past Perfect). 4. Opisywanie czynności zwyczajowych w teraźniejszości i przeszłości; użycie formy used to i usually. 5. Wypowiadanie się na temat związków międzyludzkich, poszerzanie słownictwa w ww. zakresie (relationships). 6. Formułowanie opinii dotyczącej serwisów społecznościowych i ich roli w relacjach międzyludzkich. 7. Praktyczne użycie języka sytuacyjnego: pytanie o pozwolenie, prośba o przysługę. 8. Rozwijanie umiejętności zastosowania strony biernej – analiza tekstu ‘You are standing in the place where …’ 9. Poszerzenie zakresu słownictwa związanego z kinematografią i sztuką filmową, wypowiadanie się na temat obejrzanych filmów, pisanie recenzji. 10. Mówienie o roli wizerunku we współczesnym świecie, dyskusja na temat profili w portalach społecznościowych. 11. Poszerzanie leksyki dotyczącej części ciała i używanych z nimi czasowników. 12. Rozwijanie umiejętności użycia czasowników modalnych: might, must, can’t dla wyrażenia spekulacji /dedukcji. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2), z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1), - innych form pracy własnej studenta (waga 1). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 – 59% = ndst (niedostateczny) Do średniej wliczane są oceny niedostateczne. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
3. MODUŁ JĘZYKA; Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków. Dopasowana do planu Wydziału Nauk Przyrodniczych: Biologia, Biotechnologia, Ochrona środowiska. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.