Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.3] semestr zimowy 2020/2021
lektorat, grupa nr 41

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 41 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Małgorzata Wronka-Szybko
Literatura:

literatura obowiązkowa:

Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden “English File Intermediate Student’s Book 3rd Edition”, OUP, 2013

„English File” intermediate Workbook, OUP 2013

literatura uzupełniająca:

M. Swan & C. Walter “Oxford English Grammar Course” OUP 2011

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika English File Intermediate, 3rd edition, Oxford

1. Wypowiadanie się na temat sportu i aktywności fizycznej z wykorzystaniem czasów przeszłych Past Simple, Past Countinous, Past Perfect.

2. Poszerzenie zasobu słownictwa związanego ze sportem i sprzętem sportowym, np. circuit, pitch, referee, skojarzenia z daną dyscypliną sportu. Zastosowanie czasowników win i beat.

3. Doskonalenie wymowy długich i krótkich samogłosek na przykładzie leksyki związanej ze sportem, np. ball, court, warm up.

4. Czytanie ze zrozumieniem na podstawie tekstu ‘If I bounce the ball five times…’ Rozmowa na temat przesądów w sporcie, rodzajów przesądów sportowych i zawodników, którzy są przesądni (zastosowanie czasów Past Simple, Past Countinous i Past Perfect).

5. Dyskusja na temat zachowania fair play i oszust sportowych wyrażanie, a także wyrażanie własnej opinii na temat przestrzegania zasad i reguł sportowych.

6. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: opis historii, która miała miejsce w twoim życiu z wykorzystaniem czasów przeszłych.

7. Rozmowa na temat zawierania znajomości, poznawania nowych ludzi oraz miejsc spotkań na podstawie tekstu ‘Love at Exit 19’. Poszerzenie zasobu słownictwa zwrotami takimi jak it turned out, find the courage, exchange a few words.

8. Związki i różnice między frazami takimi jak to meet somebody - to know somebody, a colleague – a friend, to argue with somebody - to discuss something with somebody.

9. Utrwalenie i zastosowanie zwrotów usually i used to, ćwiczenia poprawnej wymowy. Opowiadanie na temat czynności, które miało się w zwyczaju wykonywać.

10. Dyskusja dotycząca związków między ludźmi, trwałych relacji, pielęgnowaniu przyjaźni, cechach idealnego partnera/przyjaciela.

11. Praktyczne umiejętności wyrażania pozwolenia i prośby, użycie zwrotów Do you mind if…? Would you mind if….? Could you do me a favour?

12. Rozmowa na temat filmu i seriali telewizyjnych. Miejsca, w których najczęściej kręci się światowe produkcje kinowe, najlepsze sceny polskiego i światowego kina.

13. Przypomnienie i utrwalenie formy past participle czasowników nieregularnych na podstawie tekstu ‘You are standing in the place where…’

14. Tworzenie strony biernej present passive, past passive, present perfect passive, past perfect passive i passive infinitive.

15. Poszerzenie słownictwa z zakresu kina, np. to be set in, to be based on, to be shot oraz wykorzystanie ich w dyskusji dotyczącej najpopularniejszych filmów.

16. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: recenzja filmowa.

17. Dyskusja na temat ‘Judging book by its cover’, znaczenie zwrotu i jego odniesienie do wyglądu człowieka.

18. Rozmowa dotycząca zamieszczania zdjęć profilowych w mediach społecznościowych, znaczenie wyglądu w dzisiejszym świecie, podążanie za trendami. Czytanie ze zrozumieniem na podstawie tekstu ‘What does your profile picture say about you?’, wykorzystanie fraz takich jak take yourself too seriously, young and carefree.

19. Poszerzenie zasobu słownictwa dotyczącego wyglądu zewnętrzengo, np. fair hair, Roman nose, round face.

20. Doskonalenie wymowy dyftongów, np. mouth, shoulders, toes.

21. Użycie czasowników modalnych dedukcji: might, could, may, must.

22. Debata za i przeciw na podstawie tekstu ‘Yes, appearance matters’.

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej: praca w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta:

30

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami literatura uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych; prezentacje, dialog, list, projekt, prezentacja, dialog).

Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Zajęcia prowadzone w sposób zdalny na platformie MS Teams w blokach 2-godzinnych raz w tygodniu zgodnie z harmonogramem (model synchroniczny)

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr ( waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1),

- z krótkich sprawdzianów leksykalnych ( waga 1),

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 - 59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

3. MODUŁ JĘZYKA;

Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków.

Dopasowana do planu Wydziału Humanistycznego: Doradztwo filozoficzne i coaching.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)