Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.3] semestr zimowy 2020/2021
lektorat, grupa nr 42

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 42 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: 0
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Kinga Półrolniczak
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

C. Latam-Koenig, C. Oxenden, P. Seligson. English File Intermediate third edition Student’s Book with DVD-Rom + Workbook. Oxford University Press, 2012. Workbook

Literatura uzupełniająca:

M. Swan, C. Walter. Oxford English Grammar Course. Intermediate + Pronunciation for grammar CD- ROM. Oxford University Press, 2011

Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora.

Zakres tematów:

TREŚCI - j. angielski poziom B1 semestr zimowy (III)

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (English File 3rd edition Intermediate, Oxford)

1. Wypowiadanie się na temat sportów i ich opisywanie (zastosowanie rzeczowników i czasowników związanych z tematem np. win a match, get injured, referee, umpire, beat another team) oraz dyskusja na temat ulubionych sportów (wykorzystanie czasu Present Simple: powtórzenie pytań i odpowiedzi, np. Do you think you’re fit? Oraz czasu Past Simple np. What sports did you have to do at school?).

2. Poszerzenie słownictwa z zakresu sportu, sprzętu sportowego, doskonalenie wymawiania długich samogłosek /ɔː/ i /ɛː/ na przykładzie leksyki związanej ze sportem, np. ball, caught, court, shirt, worse.

3. Wypowiadanie się na temat przesądów sportowców na podstawie tekstu ‘If I bounce the ball five times…” (poszerzenie słownictwa związanego z grą w tenisa oraz rytuałami sportowców np. pre-match rituals, it was fate, superstitions, wypowiadanie się na temat własnych przesądów.

4. Dyskutowanie na temat oszustw w sporcie, opowiadanie anegdot sportowych (zastosowanie czasu Past Simple, Past Continuous oraz czasu Past Perfect, wykorzystanie czasowników regularnych i nieregularnych w formie przeszłej).

5. Dyskusja na temat związków i relacji międzyludzkich na podstawie analizy tekstu ‘Love at Exit 19’ (zastosowanie i definiowanie nowo poznanych wyrażeń z tekstu, np. commuter, toolbooth, shifts, find the courage, rozróżnianie wyrażeń argue/discuss, friend/colleague, meet/know).

6. Formułowanie wypowiedzi na temat byłych przyzwyczajeń (zastosowanie wyrażenia use/used to, czasu Present Simple, Past Simple, wykorzystanie fraz I usually…/I used to…/any more/any longer), poprawne użycie fraz be used to oraz get used to.

7. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: recenzji filmu (wykorzystanie fraz pomocnych przy opisywaniu filmu, np it is set in, it stars, in the end, I strongly recommend).

8. Nabywanie umiejętności komunikacyjnych (wyrażanie prośby, zgody, pozwolenia, np. Do you mind…? Can you…? Not at all. No problem).

9. Rozwijanie zasobu słownictwa z zakresu tematu ‘film’ (określanie rodzaju filmu, np. an animation, a musical, a rom-com, zastosowanie rzeczowników związanych z tematem, np. scene, plot, soundtrack, extra). formy Past Participle czasowników, np. based, designed, inspired).

10. Dyskutowanie na temat powstawania filmów na podstawie analizy tekstu ‘You are standing in the place where…’ (użycie strony biernej we wszystkich poznanych czasach gramatycznych)

11. Opowiadanie o obejrzanych filmach na podstawie pytań z tekstu ‘The Cinema interview’ (zastosowanie czasu Present Perfect Simple, Present Simple oraz Past Simple).

12. Wypowiadanie się na temat osobowości i wyglądu (zastosowanie wyrażeń związanych z tematem np. young and carefree, grow up, a well-known person) oraz dyskusja na temat mediów społecznościowych (wykorzystanie czasu Present Simple oraz raz czasu Past Simple np. What sports did you have to do at school?).

13. Opisywanie zdjęć i osób z użyciem czasowników modalnych (might, may, can’t, could, must)

14. Dyskusja na temat stereotypów na podstawie analizy tekstu ‘Yes, appearance matter.’ (zastosowanie nowo poznanych wyrażeń z tekstu, np. went viral, to judge a book by its cover, underdogs).

15. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: opis domu lub mieszkania (zastosowanie wyrażeń opisujących lokalizację np. perfectly situated in…, walking distance from…, the neighbourhood is… oraz synonimów przymiotnika „nice” w kontekście opisywania domu np. amazing, lovely, superb).

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2),

- z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1),

- z innych form pracy własnej studenta (waga 1)

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

LIKWIDACJA GRUPY 31.10.2020

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)