Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3] semestr zimowy 2020/2021
lektorat, grupa nr 24

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 24 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 9:45 - 11:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Anna Kluczka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- Dellar H., Walkley A. Outcomes - second edition Student’s Book, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014

- Maris A., Outcomes - second edition Workbook, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014

Literatura uzupełniająca:

- Vince M. First Certificate Language Practice, Macmillan 2011

- Gairns R., Redman S. Oxford Word Skills Intermediate, Oxford University Press, 2012

- Swan M., Walter C. Oxford English Grammar Course, Oxford University Press 2013

- Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 2010

- Kurs e-learningowy „eWorkbook B2 – Moduł 3”, platforma SPNJO http://el.us.edu.pl/spnjo

- Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora.

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-9 podręcznika podstawowego (Outcomes Upper Intermediate - second edition, National Geographic Learning, Cengage Learning)

1. Relacjonowanie zdarzeń związanych z różnymi rodzajami pogody, z uwzględnieniem pogody ekstremalnej i klęsk żywiołowych. Rozwijanie leksyki w ww. zakresie.

2. Opisywanie wydarzeń przeszłych (zastosowanie czasów narracyjnych: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect). Użycie odpowiednich wyrażeń dla udramatycznienia opisów.

3. Dyskusja na tematy związane z przyrodą (zwierzęta i rośliny) na podstawie przeczytanych artykułów prasowych. Użycie zdań imiesłowowych. Mówienie o trendach z wykorzystaniem następujących zwrotów: to go up/down sharply/slightly, to be a result of, to lead to….

4. Rozwijanie umiejętności rozumienia znaczenia słów w różnych kontekstach. Rozróżnianie pomiędzy znaczeniem dosłownym i przenośnym (np.: stormy weather, a stormy relationship).

5. Dyskusja na temat przestępstw. Rozwijanie leksyki w ww. zakresie.

6. Doskonalenie umiejętności reagowania na relację rozmówcy za pomocą zdań wykrzyknikowych, np.: That’s terrible! i pytań (follow-up questions), np.: What happened?.

7. Rozwijanie umiejętności wyrażania różnych stopni pewności za pomocą czasowników modalnych wyrażających dedukcję w teraźniejszości: must be, can’t be, might be i w przeszłości: might not have known, must have forgotten, etc.

8. Poszerzenie słownictwa dotyczącego przestępstw i kar za ich popełnienie (np.: a minor offence, to be convicted of, to serve a sentence). Zastosowanie wyrażeń przyimkowych w dyskusji o zbrodni i karze (np.: a big decrease in the incidence of street crime, no hope of escaping).

9. Rozmowa na temat trendów i statystyki. Rozwijanie umiejętności stosowania wyrażeń typu: increase sharply, run in parallel, fall by 30% itp., na podstawie artykułu: „Riga-rous policing brings down crime.”

10. Rozwijanie leksyki związanej ze środowiskiem pracy. Formułowanie wypowiedzi na temat możliwości rozwoju kariery zawodowej oraz pozytywnych i negatywnych aspektów życia zawodowego. Użycie zerowego i pierwszego trybu warunkowego oraz wyrażeń określających stopień pewności, że coś się wydarzy np.: be bound to.

11. Wypowiadanie się na tematy związane z zatrudnieniem w oparciu o lekturę tekstu dotyczącego pierwszej pracy (użycie drugiego i trzeciego trybu warunkowego). Zastosowanie kolokacji: czasownik z rzeczownikiem (na przykład: to see the benefits, to set foot on, to put in a good word).

12. Doskonalenie umiejętności przedstawiania krótkich prezentacji z uwzględnieniem struktury oraz typowych wyrażeń charakterystycznych dla tej formy wypowiedzi.

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów na semestr (waga 2),

- z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta (waga 1)

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 - 59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

3. MODUŁ JĘZYKA;

Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków.

Dopasowana do planu Wydziału Nauk Społecznych: Praca socjalna, Socjoligia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)