Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3]
semestr zimowy 2020/2021
lektorat,
grupa nr 24
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 24 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Kluczka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Dellar H., Walkley A. Outcomes - second edition Student’s Book, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014 - Maris A., Outcomes - second edition Workbook, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014 Literatura uzupełniająca: - Vince M. First Certificate Language Practice, Macmillan 2011 - Gairns R., Redman S. Oxford Word Skills Intermediate, Oxford University Press, 2012 - Swan M., Walter C. Oxford English Grammar Course, Oxford University Press 2013 - Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 2010 - Kurs e-learningowy „eWorkbook B2 – Moduł 3”, platforma SPNJO http://el.us.edu.pl/spnjo - Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-9 podręcznika podstawowego (Outcomes Upper Intermediate - second edition, National Geographic Learning, Cengage Learning) 1. Relacjonowanie zdarzeń związanych z różnymi rodzajami pogody, z uwzględnieniem pogody ekstremalnej i klęsk żywiołowych. Rozwijanie leksyki w ww. zakresie. 2. Opisywanie wydarzeń przeszłych (zastosowanie czasów narracyjnych: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect). Użycie odpowiednich wyrażeń dla udramatycznienia opisów. 3. Dyskusja na tematy związane z przyrodą (zwierzęta i rośliny) na podstawie przeczytanych artykułów prasowych. Użycie zdań imiesłowowych. Mówienie o trendach z wykorzystaniem następujących zwrotów: to go up/down sharply/slightly, to be a result of, to lead to…. 4. Rozwijanie umiejętności rozumienia znaczenia słów w różnych kontekstach. Rozróżnianie pomiędzy znaczeniem dosłownym i przenośnym (np.: stormy weather, a stormy relationship). 5. Dyskusja na temat przestępstw. Rozwijanie leksyki w ww. zakresie. 6. Doskonalenie umiejętności reagowania na relację rozmówcy za pomocą zdań wykrzyknikowych, np.: That’s terrible! i pytań (follow-up questions), np.: What happened?. 7. Rozwijanie umiejętności wyrażania różnych stopni pewności za pomocą czasowników modalnych wyrażających dedukcję w teraźniejszości: must be, can’t be, might be i w przeszłości: might not have known, must have forgotten, etc. 8. Poszerzenie słownictwa dotyczącego przestępstw i kar za ich popełnienie (np.: a minor offence, to be convicted of, to serve a sentence). Zastosowanie wyrażeń przyimkowych w dyskusji o zbrodni i karze (np.: a big decrease in the incidence of street crime, no hope of escaping). 9. Rozmowa na temat trendów i statystyki. Rozwijanie umiejętności stosowania wyrażeń typu: increase sharply, run in parallel, fall by 30% itp., na podstawie artykułu: „Riga-rous policing brings down crime.” 10. Rozwijanie leksyki związanej ze środowiskiem pracy. Formułowanie wypowiedzi na temat możliwości rozwoju kariery zawodowej oraz pozytywnych i negatywnych aspektów życia zawodowego. Użycie zerowego i pierwszego trybu warunkowego oraz wyrażeń określających stopień pewności, że coś się wydarzy np.: be bound to. 11. Wypowiadanie się na tematy związane z zatrudnieniem w oparciu o lekturę tekstu dotyczącego pierwszej pracy (użycie drugiego i trzeciego trybu warunkowego). Zastosowanie kolokacji: czasownik z rzeczownikiem (na przykład: to see the benefits, to set foot on, to put in a good word). 12. Doskonalenie umiejętności przedstawiania krótkich prezentacji z uwzględnieniem struktury oraz typowych wyrażeń charakterystycznych dla tej formy wypowiedzi. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów na semestr (waga 2), - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1), - innych form pracy własnej studenta (waga 1) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 - 59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
3. MODUŁ JĘZYKA; Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków. Dopasowana do planu Wydziału Nauk Społecznych: Praca socjalna, Socjoligia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.