Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3]
semestr zimowy 2020/2021
lektorat,
grupa nr 3
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Dariusz Idziaszek | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
literatura obowiązkowa Dellar H., Walkley A.: Outcomes upper-intermediate; Cengage Learning, 2016. literatura uzupełniająca - Murphy R.: Grammar in Use; CUP, 2004 - Maris A.: Outcomes upper – intermediate workbook; Cengage Learning 2016 - Słownik „Word Power” - Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora. |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-9 podręcznika ‘Outcomes’ – upper intermediate (National Geographic Learning/Cengage Learning): Dyskusja na temat pogody oraz klęsk żywiołowych. Poszerzenie zasobu słownictwa związanego z opisem pogody np. flooded, boiling, humid. Dyskusja na temat przeszłości: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect. Wyrażanie opinii na temat praw zwierząt oraz innych kwestii moralnych związanych ze zwierzętami. Użycie zdań imiesłowowych. Dyskusja na temat traktowania zwierząt przez ludzi na podstawie tekstów „A Sport That Refuses To Die” oraz „Animal Charity’s Gain is Doctor’s Loss” Wyrażanie opinii na temat ochrony środowiska naturalnego. Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem. Słowa o różnym znaczeniu np. The snow’s beginning to settle/It’ll really settle your stomach. Poszerzenie zasobu słownictwa związanego z tematem “przestępczość” np. fraud, smuggling, speeding. Prowadzenie rozmowy poprzez wyrażanie różnego stopnia pewności przy użyciu czasowników modalnych: can’t/must/could. Doskonalenie wymowy przy użyciu prawidłowej intonacji zdania. Wyrażanie opinii na temat przestępstw oraz kar z nimi związanych. Praca ze słownictwem związanym z tematem np. behind the bars, convicted, fine, offence. Dyskusja na temat programów telewizyjnych związanych z tematem przestępczości. Praca z gramatyką: rzeczowniki oraz wyrażenia przyimkowe. Dyskusja na temat przestępczości oraz statystyk z nimi związanych. Opisywanie statystyk przy użyciu słownictwa związanego z tematem np. correlation, drop, peak, score, it stems from. Praca ze słownictwem dotyczącym pracy np. get promoted, get a pay rise, rewarding, menial. Opisywanie swojej wymarzonej pracy. Zerowy oraz pierwszy tryb warunkowy. Użycie czasowników modalnych oraz różnych czasów w zdaniach warunkowych. Rozmowa na temat przypuszczeń dotyczących przyszłości np. We’re bound to, I doubt I’ll…, I might … Drugi oraz trzeci tryb warunkowy z użyciem różnych czasowników modalnych np. would, might. Zabieranie głosy w dyskusji na temat pierwszej pracy oraz naszych doświadczeń z nią związanych. Zasady tworzenia prezentacji przy użyciu fraz związanych z tematem np. In short, I think…, I’ll go on to conclude that …, I’m going to talk to you about. Przygotowywanie krótkich prezentacji przez studentów na wybrany temat. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2), z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1), - innych form pracy własnej studenta (waga 1) (30 godzin pracy własnej studenta) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
3. MODUŁ JĘZYKA; Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków. Dopasowana do planu Wydziału Humanistyczny: Logopedia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.