Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3] semestr zimowy 2020/2021
lektorat, grupa nr 3

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 9:45 - 11:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Dariusz Idziaszek
Literatura:

literatura obowiązkowa

Dellar H., Walkley A.: Outcomes upper-intermediate; Cengage Learning, 2016.

literatura uzupełniająca

- Murphy R.: Grammar in Use; CUP, 2004

- Maris A.: Outcomes upper – intermediate workbook; Cengage Learning 2016

- Słownik „Word Power”

- Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora.

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-9 podręcznika ‘Outcomes’ – upper intermediate (National Geographic Learning/Cengage Learning):

 Dyskusja na temat pogody oraz klęsk żywiołowych. Poszerzenie zasobu słownictwa związanego z opisem pogody np. flooded, boiling, humid.

 Dyskusja na temat przeszłości: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect.

 Wyrażanie opinii na temat praw zwierząt oraz innych kwestii moralnych związanych ze zwierzętami. Użycie zdań imiesłowowych.

 Dyskusja na temat traktowania zwierząt przez ludzi na podstawie tekstów „A Sport That Refuses To Die” oraz „Animal Charity’s Gain is Doctor’s Loss”

 Wyrażanie opinii na temat ochrony środowiska naturalnego. Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem. Słowa o różnym znaczeniu np. The snow’s beginning to settle/It’ll really settle your stomach.

 Poszerzenie zasobu słownictwa związanego z tematem “przestępczość” np. fraud, smuggling, speeding.

 Prowadzenie rozmowy poprzez wyrażanie różnego stopnia pewności przy użyciu czasowników modalnych: can’t/must/could. Doskonalenie wymowy przy użyciu prawidłowej intonacji zdania.

 Wyrażanie opinii na temat przestępstw oraz kar z nimi związanych. Praca ze słownictwem związanym z tematem np. behind the bars, convicted, fine, offence. Dyskusja na temat programów telewizyjnych związanych z tematem przestępczości.

 Praca z gramatyką: rzeczowniki oraz wyrażenia przyimkowe.

 Dyskusja na temat przestępczości oraz statystyk z nimi związanych. Opisywanie statystyk przy użyciu słownictwa związanego z tematem np. correlation, drop, peak, score, it stems from.

 Praca ze słownictwem dotyczącym pracy np. get promoted, get a pay rise, rewarding, menial. Opisywanie swojej wymarzonej pracy.

 Zerowy oraz pierwszy tryb warunkowy. Użycie czasowników modalnych oraz różnych czasów w zdaniach warunkowych. Rozmowa na temat przypuszczeń dotyczących przyszłości np. We’re bound to, I doubt I’ll…, I might …

 Drugi oraz trzeci tryb warunkowy z użyciem różnych czasowników modalnych np. would, might. Zabieranie głosy w dyskusji na temat pierwszej pracy oraz naszych doświadczeń z nią związanych.

 Zasady tworzenia prezentacji przy użyciu fraz związanych z tematem np. In short, I think…, I’ll go on to conclude that …, I’m going to talk to you about.

 Przygotowywanie krótkich prezentacji przez studentów na wybrany temat.

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz

z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

 z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2),

 z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta (waga 1) (30 godzin pracy własnej studenta)

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

3. MODUŁ JĘZYKA;

Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków.

Dopasowana do planu Wydziału Humanistyczny: Logopedia.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)