Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3] semestr zimowy 2020/2021
lektorat, grupa nr 38

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 38 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 9:45 - 11:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Jadwiga Puławska
Literatura:

Literatura obowiązkowa

Podręcznik „Outcomes”Second Edition, upper intermediate (National Geographic Learning/Cengage Learning -Hugh Dellar and Andrew Walkley, 2014, Workbook Second Edition - Amanda Marris, 2015

LIteratura uzupełniająca

„First Certificate Language Practice”, Michael Vince, MacMillan 2003

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-9 podręcznika ‘Outcomes’ – upper intermediate (National Geographic Learning/Cengage Learning):

1. Relacjonowanie zdarzeń związanych z różnymi rodzajami pogody, z

uwzględnieniem pogody ekstremalnej i klęsk żywiołowych. Użycieodpowiedniego słownictwa (na przykład: thunderstorm, hail, downpour).

2. Opisywanie wydarzeń przeszłych (zastosowanie czasów narracyjnych: Past

Simple, Past Continuous, Past Perfect). Użycie odpowiednich wyrażeń dla udramatycznienia opisów (na przykład: as big as balls, so hard that…,

something like + a numer). Reagowanie na relacje rozmówcy (na przykład:

„Yeah?”,” I bet”, „Oh no!,” „Uh huh”).

3. Dyskusja na tematy związane z przyrodą (zwierzęta i rośliny), na podstawi przeczytanych artykułów prasowych. Użycie zdań imiesłowowych (na przykład:

dishes featuring in the menu, experiments aimed at combating illnesses)

Wyrażanie trendów (na przykład: to go up/down sharply/slightly, as a result of, to lead to…).

4. Rozwijanie umiejętności rozumienia znaczenia słów z kontekstu. Rozróżnianie

pomiędzy znaczeniem dosłownym i przenośnym (na przykład: to plant a tree,

to plant a bomb; stormy weather, a stormy relationship).

5. Dyskusja na temat przestępstw i tego, co za sobą pociągają, z użyciem

wyrażenia „to have something done” (na przykład: I had my camera stolen).

6. Rozwijanie umiejętności wyrażania różnych stopni pewności za pomocą

czasowników modalnych dedukcji (w teraźniejszości: must live, can’t be

earning, might be, i w przeszłości: might not have known, must have forgotten).

7. Opis zagadnień z zakresu przestępczosci, slownictwo oraz zwroty dotyczące

róznych rodzajów przestępstw.

8. Dyskusja na temat reality show w zakresie tematów zwiazanych z policją

i prowadzeniem dochodzenia.

9. Zwroty przyimkowe – tworzenie i zastosowanie, słowotwórstwo.

10. Pogłębianie znajomości leksyki z zakresu przestępczości oraz podawania

danych statystycznych na podstawie analizy tekstu Riga-Rous Policing Brings

Down Crime.

11. Rozwinięcie zakresu leksyki związanej z pracą i zatrudnieniem (na przykład: „on-the-job training, to be made redundant, to hand in a notice, to delegate responsibility).

Formułowanie wypowiedzi na temat możliwości rozwoju kariery zawodowej oraz pozytywnych i negatywnych aspektów życia zawodowego (użycie zerowego i pierwszego trybu warunkowego).

12. Wyrażanie przeczuć dotyczących przyszłości – do jakiego stopnia jesteśmy pewni, że coś się wydarzy (na przykład: „I doubt it,” „You’re bound to succeed,” „I might,” definitely, hopefully, probably).

13. Wypowiadanie się na temat wykształcenia i pierwszej pracy (użycie drugiego i trzeciego trybu warunkowego). Zastosowanie kolokacji czasownik-rzeczownik (na przykład: to see the benefits, to have a laugh, to set foot on, to put in a good word).

14. Doskonalenie umiejętności przedstawiania krótkich prezentacji. Zastosowanie ustalonej struktury prezentacji oraz charakterystycznego słownictwa (na przykład: to consider, to focus on facts, to highlight, to sum up).

15. Wyrażanie warunkowanej przyszłości przy pomocy Conditional Sentences

typu 1.

16. Wyrażanie warunkowanej teraźniejszosci i przyszłosci przy pomocy Conditional

Sentences typu 2.

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

30 ilość godzin dydaktycznych

30 ilość godzin pracy własnej studenta

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia.

Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta (np. przygotowanie prezentacji).

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 – 59 % = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

3. MODUŁ JĘZYKA;

Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków.

Dopasowana do planu Wydziału Humanistycznego: Komunikacja promocyjna i kryzysowa.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)