Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe II [W2-S2BI19-2BL-08A] semestr letni 2020/2021
Laboratorium, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe II [W2-S2BI19-2BL-08A]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Orczewska
Literatura:

literatura specjalistyczna, odpowiadająca zakresowi opracowywanego tematu i przygotowywanej prezentacji (oryginalne i przeglądowe prace naukowe,(artykuły) w języku polskim i angielskim i inne, dostępne źródła z zakresu poszczególnych zagadnień referowanych przez studenta

Zakres tematów:

1. Teorie i modele opisujące funkcjonowanie populacji organizmów w tzw. wyspach siedliskowych w krajobrazie rolniczym

2. Mikroklimat lasu i jego znaczenie dla funkcjonowania organizmów leśnych

3. Chiroptera – rękoskrzydłe

4. Echolokacja u zwierząt

5. Sposoby rozprzestrzeniania się roślin w środowisku lądowym i wodnym.

6. Adaptacje roślin do skażonego środowiska glebowego.

7. Charakterystyka ekofizjograficzna Doliny Twardorzeczki w Beskidzie Śląskim

8. Charakterystyka roślinności ziołoroślowej, łąkowej i murawowej w Beskidach

Metody dydaktyczne:

Prezentacje referatów studentów (z wykorzystaniem sprzętu audiowizualnego, umiejętność korzystania z platformy Teams i programu PowerPoint), ćwiczenie umiejętności selekcji treści i jej umiejętnego przedstawienia (dbałość o jakość merytoryczną oraz o jakość przekazu - stosowanych technik); wspólna dyskusja ze słuchaczami, metoda murzy mózgów.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składa się średnia arytmetyczna ocen z prezentacji i aktywności w dyskusji obejmująca:

1. oceny za prezentację (0,5), przeglądową, dotyczącą tematu zleconego przez osobę prowadzącą seminarium z pomocą opiekuna pracy magisterskiej

2. ocenę ciągłą uczestnictwa w dyskusji następującej po prezentacjach przeglądowych (0,5)

Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji

ocena bdb – zagadnienie zostało w pełni i w sposób wyczerpujący przedstawione, brak błędów merytorycznych w prezentacji,

prezentacja w logicznych i zrozumiałym układzie, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu w zakresie wybiegającym poza prezentację i o bardzo dobrej znajomości prezentowanych pozycji literatury

ocena db – zagadnienie zostało omówione w znacznej części, bardzo nieliczne błędy merytoryczne w prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury

ocena dst – zagadnienie zostało omówione w około połowie, dość liczne błędy merytoryczne w prezentacji, jednak student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji nieznacznie odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury poniżej przeciętnej

ocena ndst – zagadnienie zostało przedstawione tylko pobieżnie, liczne błędy merytoryczne w prezentacji, których student nie potrafi skorygować w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega znacznie od wymagań, ilustracje nieczytelne lub źle dobrane, student nie potrafi odpowiedzieć na większość pytań zadawanych po prezentacji

Ocena ciągła:

Ocenie podlega zaangażowanie studenta w dyskusję naukową, aktywność studenta oceniana jest w skali od oceny bdb do ndst

Ocena bardzo dobra - student aktywnie i systematycznie uczestniczy w seminariach, w dyskusji na zajęciach, zadaje pytania świadczące o posiadanej wiedzy i wcześniejszym przygotowaniu się do zajęć, rozumie przedstawiane zagadnienia i procesy.

Ocena dobra - student systematycznie uczestniczy w seminariach, dyskutuje, potrafi odpowiedzieć na zadane mu pytanie; rozumie przedstawiane zagadnienia (procesy) .

Ocena dostateczna - student regularnie uczestniczy w seminariach, potrzebuje jednak dodatkowych wskazówek do prawidłowego zrozumienia analizowanego problemu, nie wykazuje aktywności w dyskusji i w trakcie realizacji zajęć

seminaryjnych.

Ocena niedostateczna - student nieregularnie uczestniczy w seminariach; jest nieprzygotowany do zrozumienia na poziomie podstawowym prezentowanych zagadnień.

Student przygotowuje samodzielnie prezentacje oraz pakiet kilku krótkich pytań do pozostałych uczestników zajęć, a także odpowiada na zadane przez nich pytania. Ocenie podlega zarówno poprawność merytoryczna zaprezentowanych zagadnień, jak i sam sposób prezentacji referatu.

Udział w dyskusji:

Na każdych zajęcia ocenie podlega przygotowanie teoretyczne studenta do bieżących zajęć oraz jego zaangażowanie/ aktywność w dyskusji na prezentowany temat.

Uwagi:

dr hab. Anna Orczewska, prof. UŚ

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)