Seminarium dyplomowe II [W2-S2BI19-2BL-08A]
semestr letni 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 5
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe II [W2-S2BI19-2BL-08A] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Orczewska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
literatura specjalistyczna, odpowiadająca zakresowi opracowywanego tematu i przygotowywanej prezentacji (oryginalne i przeglądowe prace naukowe,(artykuły) w języku polskim i angielskim i inne, dostępne źródła z zakresu poszczególnych zagadnień referowanych przez studenta |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Teorie i modele opisujące funkcjonowanie populacji organizmów w tzw. wyspach siedliskowych w krajobrazie rolniczym 2. Mikroklimat lasu i jego znaczenie dla funkcjonowania organizmów leśnych 3. Chiroptera – rękoskrzydłe 4. Echolokacja u zwierząt 5. Sposoby rozprzestrzeniania się roślin w środowisku lądowym i wodnym. 6. Adaptacje roślin do skażonego środowiska glebowego. 7. Charakterystyka ekofizjograficzna Doliny Twardorzeczki w Beskidzie Śląskim 8. Charakterystyka roślinności ziołoroślowej, łąkowej i murawowej w Beskidach |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacje referatów studentów (z wykorzystaniem sprzętu audiowizualnego, umiejętność korzystania z platformy Teams i programu PowerPoint), ćwiczenie umiejętności selekcji treści i jej umiejętnego przedstawienia (dbałość o jakość merytoryczną oraz o jakość przekazu - stosowanych technik); wspólna dyskusja ze słuchaczami, metoda murzy mózgów. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składa się średnia arytmetyczna ocen z prezentacji i aktywności w dyskusji obejmująca: 1. oceny za prezentację (0,5), przeglądową, dotyczącą tematu zleconego przez osobę prowadzącą seminarium z pomocą opiekuna pracy magisterskiej 2. ocenę ciągłą uczestnictwa w dyskusji następującej po prezentacjach przeglądowych (0,5) Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji ocena bdb – zagadnienie zostało w pełni i w sposób wyczerpujący przedstawione, brak błędów merytorycznych w prezentacji, prezentacja w logicznych i zrozumiałym układzie, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu w zakresie wybiegającym poza prezentację i o bardzo dobrej znajomości prezentowanych pozycji literatury ocena db – zagadnienie zostało omówione w znacznej części, bardzo nieliczne błędy merytoryczne w prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury ocena dst – zagadnienie zostało omówione w około połowie, dość liczne błędy merytoryczne w prezentacji, jednak student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji nieznacznie odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury poniżej przeciętnej ocena ndst – zagadnienie zostało przedstawione tylko pobieżnie, liczne błędy merytoryczne w prezentacji, których student nie potrafi skorygować w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega znacznie od wymagań, ilustracje nieczytelne lub źle dobrane, student nie potrafi odpowiedzieć na większość pytań zadawanych po prezentacji Ocena ciągła: Ocenie podlega zaangażowanie studenta w dyskusję naukową, aktywność studenta oceniana jest w skali od oceny bdb do ndst Ocena bardzo dobra - student aktywnie i systematycznie uczestniczy w seminariach, w dyskusji na zajęciach, zadaje pytania świadczące o posiadanej wiedzy i wcześniejszym przygotowaniu się do zajęć, rozumie przedstawiane zagadnienia i procesy. Ocena dobra - student systematycznie uczestniczy w seminariach, dyskutuje, potrafi odpowiedzieć na zadane mu pytanie; rozumie przedstawiane zagadnienia (procesy) . Ocena dostateczna - student regularnie uczestniczy w seminariach, potrzebuje jednak dodatkowych wskazówek do prawidłowego zrozumienia analizowanego problemu, nie wykazuje aktywności w dyskusji i w trakcie realizacji zajęć seminaryjnych. Ocena niedostateczna - student nieregularnie uczestniczy w seminariach; jest nieprzygotowany do zrozumienia na poziomie podstawowym prezentowanych zagadnień. Student przygotowuje samodzielnie prezentacje oraz pakiet kilku krótkich pytań do pozostałych uczestników zajęć, a także odpowiada na zadane przez nich pytania. Ocenie podlega zarówno poprawność merytoryczna zaprezentowanych zagadnień, jak i sam sposób prezentacji referatu. Udział w dyskusji: Na każdych zajęcia ocenie podlega przygotowanie teoretyczne studenta do bieżących zajęć oraz jego zaangażowanie/ aktywność w dyskusji na prezentowany temat. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr hab. Anna Orczewska, prof. UŚ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.