Seminarium dyplomowe II [W2-S2BI19-2BL-08A]
semestr letni 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 8
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe II [W2-S2BI19-2BL-08A] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Bzdęga, Adam Rostański | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Falińska K. 1998. Plant population biology, W. Szafer Institute of Botany, Polish Academy of Sciences, Kraków 2. Falińska K. 2002. Przewodnik do badań biologii populacji roślin. Vademecum Geobotanicum 4: 1-586. Wyd. Naukowe PWN 3. Falińska K. 2004. Ekologia roślin. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 4. Kornaś J., Medwecka-Kornaś A. 2002. Geografia roślin. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 5. Tokarska-Guzik B. 2005. The establishment and spread of alien plant species (kenophytes) in Poland. Wydawnictwo UŚ, Katowice 6. Tokarska-Guzik B., Dajdok Z., Zając M., Zając A., Urbisz Al., Danielewicz W., Hołdyński Cz. 2012. Rośliny obcego pochodzenia w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem gatunków inwazyjnych. Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, Warszawa 7. Wierzbicka M. (red.). 2015. Ekotoksykologia. Rośliny, gleby, metale. Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego 8. oryginalne artykuły naukowe oraz prace przeglądowe dotyczące omawianych tematów |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Seminarium specjalizacyjne ma na celu poszerzenie wiedzy studenta na temat współczesnych kierunków badawczych w botanice oraz specyfiki badań naukowych prowadzonych w Katedrze Botaniki i Ochrony Przyrody. W ramach seminarium każdy ze studentów przygotowuje trzy prezentacje: 1. obszerną prezentację przeglądową (30-40 min), dotyczącą tematu zleconego przez osobę prowadzącą seminarium; 2. krótką prezentację oryginalnego artykułu naukowego (10-15 min) wybranego przez studenta z pomocą opiekuna pracy magisterskiej. 3. prezentację założeń i metodyki swojej pracy magisterskiej. Dla przygotowania obu prezentacji konieczne jest zapoznanie się z literaturą dotyczącą zleconego tematu, w tym oryginalnych artykułów naukowych, prac przeglądowych oraz podręczników. Na seminarium realizowane są tematy szczegółowe w ramach zagadnień: 1. Wybrane zagadnienia z biologii i ekologii roślin 2. Współczesne przekształcenia szaty roślinnej 3. Problemy synantropizacji szaty roślinnej ze szczególnym uwzględnieniem gatunków inwazyjnych 4. Współczesne metody i narzędzia badawcze w botanice |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacje referatów przygotowanych przez studentów (z wykorzystaniem sprzętu audiowizualnego), dyskusja nad przedstawionym referatem, ćwiczenie rzeczowej oceny prezentowanych referatów pod względem merytorycznym i jakości przekazu (stosowanych technik). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składa się średnia ważona obejmująca oceny za prezentacje (0,8) oraz ocenę ciągłą uczestnictwa w dyskusji następującej po prezentacjach przeglądowych (0,2). Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji bdb – zagadnienie zostało przedstawione w pełni i w sposób wyczerpujący , brak błędów merytorycznych w prezentacji, prezentacja w logicznym i zrozumiałym układzie, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, z zachowaniem praw autorskich; odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu w zakresie wybiegającym poza prezentację i o bardzo dobrej znajomości prezentowanych pozycji literatury db – zagadnienie zostało omówione w znacznej części, bardzo nieliczne błędy merytoryczne w prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, z zachowaniem praw autorskich; odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury dst – zagadnienie zostało omówione tylko częściowo, dość liczne błędy merytoryczne w prezentacji, jednak student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji nieznacznie odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury poniżej przeciętnej ndst – zagadnienie zostało przedstawione tylko pobieżnie, liczne błędy merytoryczne w prezentacji, których student nie potrafi skorygować w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega znacznie od wymagań, ilustracje nieczytelne lub źle dobrane, bez uwzględnienia zasad praw autorskich, student nie potrafi odpowiedzieć na większość pytań zadawanych po prezentacji |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr Katarzyna Bzdęga |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.