Pracownia magisterska II [W2-S2BT19-2BT-06]
semestr letni 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 5
Przedmiot: | Pracownia magisterska II [W2-S2BT19-2BT-06] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Sławomir Borymski, Anna Markowicz, Magdalena Pacwa-Płociniczak, Tomasz Płociniczak, Piotr Siupka, Sławomir Sułowicz | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Artykuły oryginalne, przeglądowe oraz metodyczne z zakresu wykonywanych badań w języku polskim i angielskim. Piśmiennictwo zalecane indywidualnie z zakresu realizowanego tematu oraz dotyczące metod badawczych niezbędnych w jego realizacji. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Kontynuowanie rozpoczętych w III semestrze studiów doświadczeń z zakresu wybranych problemów badawczych: Rola koniugacji w rozprzestrzenieniu się genów oporności na antybiotyki. Bakteriofagi jako wektory genów oporności na antybiotyki w środowisku. Badanie zmian profili kwasów tłuszczowych pod wpływem nanomateriałów zawierających cynk. Mikrobiologiczne testy jako narzędzia oceny toksyczności nanomateriałów. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Konsultacje: - dyskusja na temat sposobu przetworzenia i opracowania wyników - dyskusja na temat treści, struktury i poprawności formalnej manuskryptu pracy magisterskiej. Kontakt mailowy, konsultacje online w Microsoft teams |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ciągła umiejętności praktycznych: Bardzo dobry: student rozumie celowość badanego problemu, jest bardzo zaangażowany i kreatywny w prowadzeniu badań, jest systematyczny, solidnie wykonuje kolejne eksperymenty, bezbłędnie wykonuje obliczenia chemiczne, sporządza dokładną dokumentację, prawidłowo interpretuje wyniki, dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. Dobry: student rozumie celowość badanego problemu, jest zaangażowany w prowadzenie doświadczeń, jest systematyczny, solidnie wykonuje kolejne eksperymenty, wykonuje z pomocą obliczenia chemiczne, poprawnie sporządza dokumentację, interpretuje wyniki z niewielką pomocą prowadzącego, dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań i posługiwania się aparaturą, jest słabo zaangażowany w realizację badań, ma problemy z obliczeniami chemicznymi i sporządzaniem odczynników, z pomocą prowadzącego sporządza dokumentację i interpretuje wyniki, dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. Niedostateczny: student nie rozumie sensu prowadzonych badań, niedbale wykonuje powierzone mu zadania, nie prowadzi rzetelnej dokumentacji, nie potrafi analizować wyników i wyciągać wniosków, nie dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. W czasie trwania zajęć prowadzący w sposób ciągły ocenia jego aktywność i umiejętności praktyczne w laboratorium, przestrzeganie harmonogramu pracy, rzetelność wykonanych pomiarów, umiejętność analizowania otrzymanych wyników i kreatywność w rozwiązywaniu problemów badawczych. Ocenie podlega również umiejętność i kultura pracy w zespole, bezpieczeństwo pracy oraz dbałość o materiały i aparaturę naukową. Złożenie pracy magisterskiej: Oceniane są: twórcze podejście do procesu tworzenia pracy magisterskiej, strona formalna, część przeglądowa pracy (ilość wykorzystanych publikacji i ich zgodność z zakresem pracy). poprawność opracowania wyników oraz wyciąganych wniosków Umiejętności studenta są oceniane w czterostopniowej skali ocen (niedostateczna, dostateczna, dobra, bardzo dobra) Ocena bardzo dobra – student samodzielnie przygotowuje pracę magisterską, samodzielnie przygotowuje część przeglądową i wyciąga poprawne wnioski z wykonanych analiz/eksperymentów. Ocena dobra – student z niewielka pomocą opiekuna/promotora przygotowuje pracę magisterską, samodzielnie lub z niewielka pomocą opiekuna/promotora interpretuje i wyciąga poprawne wnioski z wykonanych analiz/eksperymentów. Ocena dostateczna – student z pomocą opiekuna/promotora przygotowuje pracę magisterską, z pomocą promotora wyciąga wnioski z wykonanych analiz/eksperymentów. Ocena niedostateczna – student nie przygotował pracy magisterskiej, nawet z pomocą opiekuna/promotora nie potrafi poprawnie wyciągnąć wniosków z wykonanych analiz/eksperymentów. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
MIK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.