Projekt [W2-S2BT19-2BT-41]
semestr letni 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Projekt [W2-S2BT19-2BT-41] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 10 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Alina Kafel, Mirosław Nakonieczny, Agata Nicewicz, Elżbieta Szulińska, Grażyna Wilczek | ||||||||||||||||
Literatura: |
bieżąca literatura naukowa oraz podręczniki pszczelarstwa |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Organizmy modelowe i ich wykorzystywanie w badaniach biologicznych 2. Drosophila melanogaster jako szeroko wykorzystywany model badawczy 3. Mikroplastik i jego potencjalny wpływ na organizmy 4. Sposoby badań i oceny wpływu mikroplastiku na poziomie populacji, organizmu, tkanki i komórki 5. Biomedyczne zastosowania produktów i/lub substancji aktywnych wybranych gatunków zwierząt bezkręgowych – analiza. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia związane z realizacją projektu prowadzone w trybie on-line za pośrednictwem Platformy TEAMS i/lub w laboratorium zależnie od możliwości. Na każdym etapie realizacji projektu – instruktaż, konsultacja, moderowanie dyskusji i ocena wykonania kolejnych zadań przez prowadzących zajęcia. Realizacja modułu "Projekt" ma na celu uzyskanie umiejętności w rozwiązywaniu współczesnych problemów nauk biologicznych, biotechnologicznych z użyciem współczesnych metod typowych dla fizjologii, ekofizjologii, ekologii i i innych pokrewnych; samodzielnego wykonania projektu naukowego na każdym etapie jego realizacji. 1. Wykorzystanie baz danych niezbędnych do przygotowania założeń i realizacji projektu. 2. Przygotowanie założeń modelu projektu, wskazanie praktycznego wykorzystania wyników badań, przygotowanie wstępnego kosztorysu projektu. 3. Przyswojenie wiedzy na temat wykonywania planowanych badań w sposób standaryzowany. 4. Wykonanie analizy statystycznej i prezentacja graficzna wyników badań. 5. Prezentacja zdobytych informacji i opracowanych danych na kolejnych etapach realizacji projektu, uwzględniając możliwość dyskusji i moderacji z udziałem prowadzących zajęcia Możliwość moderacji dyskusji i konsultacji z udziałem prowadzących na kolejnych etapach realizacji projektu |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Laboratorium oceniane jest na podstawie aktywności na kolejnych spotkaniach oraz raportu końcowego z przeprowadzonej pracy w grupie projektowej: bardzo dobry - student aktywny na zajęciach, raport kompletny, bez błędów merytorycznych, wskazujący na kreatywność i przedsiębiorczość, dowodzący umiejętności współpracy studentów w grupie projektowej dobry - student aktywny, raport kompletny, jednak zawierający drobne błędy merytoryczne, wskazujący na umiarkowaną kreatywność i przedsiębiorczość oraz braki w umiejętności współpracy i planowania dostateczny - student o umiarkowanej aktywności, raport niekompletny, zawierający luki i wskazujący na niewielką umiejętność współpracy studentów w grupie projektowej oraz na brak kreatywności i przedsiębiorczości niedostateczny - student nieaktywny bądź o małej aktywności, raport niekompletny, z dużymi brakami, wskazujący na brak współpracy w grupie projektowej i umiejętności planowania prac badawczych oraz kreatywności i przedsiębiorczości. |
||||||||||||||||
Uwagi: |
2 semestr biotechnologia (II stopnia) stacjonarne moduły obowiązkowe |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.