Seminarium dyplomowe II [W2-S2BT19-2BT-08A]
semestr letni 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 17
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe II [W2-S2BT19-2BT-08A] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 17 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Mirosław Nakonieczny | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Oryginalne artykuły naukowe oraz prace przeglądowe przygotowujące do wykonania pracy magisterskiej wskazane studentowi przez promotora. Inne oryginalne prace naukowe, prace przeglądowe (w tym minimum 3 anglojęzyczne) oraz podręcznik akademickie w języku polskim i angielskim. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Podane niżej treści zajęć nie odpowiadają bezpośrednio jednostkom zajęciowym, których większość to prezentacje studentów na ustalone tematy, mieszczące się w niżej podanym zakresie. Treścią wystąpień są uzyskane wyniki i ich interpretacja. Seminarium odbywa się dwufazowo. W fazie pierwszej student przedstawia swoje cząstkowe wyniki swoich przygotowań promotorowi, uzyskując stosowny feedback, zaś w fazie drugiej przedstawia prezentację, w której przedstawia ogólny zarys swoje przyszłej pracy magisterskiej na publicznym forum. • Ocena zmian degeneracyjnych w gruczołach przędnych pająka Steatoda grossa (Theridiidae) w warunkach chronicznej ekspozycji na kadm • Ocena poziomu substratów energetycznych u pajaka Steatoda grossa (Therididae) w warunkach chronicznej ekspozycji na miedź i kadm • Ocena zmian degeneracyjnych w gruczołach przędnych pająka Steatoda grossa (Theridiidae) w warunkach chronicznej ekspozycji na miedź • Wpływ nanodiamentów na wybrane parametry rozwojowe Acheta domesticus. • Oporność Varroa destructor na działanie amitrazy • Wpływ nanodiamentów na budżet energetyczny świerszcza domowego. • Oddziaływanie toksyczne tryptofanu na rozwój i rozmnażanie świerszcza domowego. Zaznajomienie się i udział w dyskusji naukowej dotyczącej tematów realizowanych w ZFZiE na pozostałych kierunkach studiów. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Seminarium: prezentacja i dyskusja nad przedstawionym referatem. Praca własna studenta. Każdy ze studentów przygotowuje: • „Graphical abstract” na dowolny temat i krótko go omawia. • W dwuosobowych grupach przygotowuje wniosek o przyznanie funduszy na projekt badawczy według wzoru wniosku do JM Rektora UŚ o dofinasowanie projektu badawczego. Tematyka wniosku jest dowolna. • Prezentację (około 40 min.) na podstawie samodzielnie zgromadzonego piśmiennictwa oraz piśmiennictwa wskazanego przez promotora. Prezentacja powinna nawiązywać do problemów, które powinny być zasadniczym elementem „Wstępu” w przyszłej pracy magisterskiej. Dla przygotowania konieczne jest zapoznanie się z literaturą dotyczącą zleconego tematu, w tym oryginalnych artykułów naukowych (nie mniej niż 3 w języku angielskim), prac przeglądowych oraz podręczników. Konsultacje: dyskusje, wyjaśnienia w trakcie godzin określonych przez każdego z pracowników. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlega: umiejętność przygotowania i klarownego przedstawienia referatu naukowego (prezentacji naukowej) na wybrany temat w postaci prezentacji Power Point; ocena wartości merytorycznej i technicznej referatu, zdolności do syntezy informacji oraz właściwego doboru literatury przedmiotu, w tym literatury angielskojęzycznej; aktywność w dyskusji i postawa w trakcie zajęć. Prezentacja: ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób jej przedstawienia, a także towarzyszący prezentacji konspekt: ocena bdb – zagadnienie zostało w pełni i w sposób wyczerpujący przedstawione, brak błędów merytorycznych w prezentacji, prezentacja w logicznych i zrozumiałym układzie, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu w zakresie wybiegającym poza samą prezentację i o bardzo dobrej znajomości prezentowanych pozycji literatury. Konspekt bezbłędny i rozesłany w terminie; ocena db – zagadnienie zostało omówione w znacznej części, bardzo nieliczne błędy merytoryczne w prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury. Konspekt poprawny i rozesłany w terminie; ocena dst – zagadnienie zostało omówione pobieżnie, luki treściowe nie przekraczają jednak połowy wymaganego tematem zakresu prezentacji, dość liczne błędy merytoryczne w prezentacji, ale student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji nieznacznie odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury poniżej przeciętnej. W konspekcie występują błędy, ale został rozesłany w terminie; ocena ndst – zagadnienie zostało przedstawione skrajnie pobieżnie (luki treściowe przekraczają 50% wymagań), liczne błędy merytoryczne w prezentacji, których student nie potrafi skorygować w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega znacznie od wymagań, ilustracje nieczytelne lub źle dobrane, student nie potrafi odpowiedzieć na większość pytań zadawanych po prezentacji. Konspekt z licznymi błędami i/lub nierozesłany w terminie. „Graphical abstract” i wniosek o dofinasowanie projektu badawczego. Ocenie podlegają spójność, poprawność merytoryczna oraz wizualizacja streszczania i wniosku. Ocena ciągła: Ocenie podlega zaangażowanie studenta w dyskusję naukową, aktywność studenta oceniana jest w skali od oceny bdb do ndst (w tym ostatnim przypadku ocena odzwierciedla uporczywe unikanie uczestnictwa w dyskusji). Najwyżej oceniane są nie proste pytania, ale samodzielne uzupełnienia do poruszanego tematu oraz korygowanie błędów popełnionych przez pozostałych uczestników seminarium. W ten sposób student wdrażany jest w merytoryczną krytykę dokonań innych uczestników seminarium, w ich obecności, co uczy obiektywizmu oraz unikania wątków osobistych i emocjonalnych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr Agata Nicewicz |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.