Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3]
semestr zimowy 2020/2021
lektorat,
grupa nr 11
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 11 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jadwiga Nabielska | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Podręcznik “SpeakOut Advanced Plus” (Pearson 2018) + Workbook Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora. |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (SpeakOut Advanced Plus, Pearson 2018): 1.Doskonalenie umiejętności czytanie ze zrozumieniem – określanie głównej myśli, znajdowanie określonej informacji, wyciąganie wniosków, i przedstawianie swojej opinii. Komentowanie stylu życia, rozważanie sytuacji hipotetycznych, słuchanie ze zrozumieniem – wyszukanie szczegółowych informacji, określenie nastawienia autora wypowiedzi. 2.Ćwiczenie rozmaitych kolokacji (trigger interest in sth, achieve success, deliver a solution) - wyrażanie się w sposób zwięzły bądź wyszukany, dostosowanie stylu do sytuacji , wyrażanie i uzasadnianie swoich poglądów. 3.Opisywanie wydarzeń, doświadczeń i upodobań z przeszłości, opisywanie ludzi, miejsc i zjawisk z użyciem wyrazów złożonych np.: short-lived, long-term, high-risk. 4.Wyrażanie upodobań, komentowanie wypowiedzi uczestników rozmowy, opisywanie zjawisk , dyskutowanie na temat mody, trendów. Opisywanie wyglądu za pomocą stosownego słownictwa zaawansowanego. 5.Rozróżnianie i stosowanie formalnego i mniej formalnego stylu wypowiedzi ustnej i pisemnej (fronting, headers and tails). 6.Prowadzenie dyskusji na temat dobrego samopoczucia (panacea, restoring one’s peace of mind, a cure-all) , wymienianie się rolami (Like I said, …, Before I forget …, As I was saying, …), dyskusja na temat zajęć obniżających stres i poprawiających samopoczucie. 7.Doskonalenie czytania ze zrozumieniem – znajdowanie określonych informacji w tekście, określanie nastawienia autora, rozpoznawanie związków miedzy poszczególnymi fragmentami tekstu, przekazywanie ustnych informacji i wniosków z informacji. 8.Doskonalenie zdań złożonych przeciwstawnych - czytanie ze zrozumieniem – szukanie informacji szczegółowych, określanie kontekstu wypowiedzi, prowadzenie rozmowy, wyrażanie swoich poglądów, określanie upodobań,uczuć i emocji 9.Wyrażenia dwuczłonowe (part and parcel, sooner or later, safe and sound) - wyrażanie i uzasadnianie swojej opinii, ustosunkowanie się do poglądów rozmówcy, opisywanie miejsca, porównywanie. 10.Mowa zależna – ćwiczenia zaawansowane, zamiana mowy zależnej na niezależną i vice versa, czytanie ze zrozumieniem – znajdowanie określonych informacji. 11.Przekazywanie usłyszanych informacji, proponowanie, odrzucanie propozycji, wyrażanie zgody lub odmowy. Ćwiczenia leksykalne. 12.Wykorzystanie zwrotów i form grzecznościowych do przekazywania i uzyskiwania informacji. 13.Konwencje (taken for granted, unheard of, commonplace) - przekazywanie informacji i wyjaśnień, wyrażanie swojej opinii i reagowanie na opinię innych osób, porównywanie, wyjaśnianie, opisywanie doświadczeń i zjawisk. 14.Rozmawianie na temat zwyczajów i konwenansów w różnych krajach i kulturach, wyrażanie opinii, ćwiczenie umiejętności odnoszenia się do zdania innych. Dyskutowanie na temat gaf popełnianych w innych krajach oraz opowiadanie o zwyczajach na uczelni. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30 liczba godzin pracy własnej studenta 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: -z minimum 2 testów śród semestralnych na semestr (waga 2), -z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1), -innych form pracy własnej studenta (waga 1) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA; 3. MODUŁ JĘZYKA; Grupa przeznaczona dla Studentów z wyższym poziomem zaawansowania. Dopasowana do planu Wydziału Nauk Ścisłych i Technicznych: Inżynieria biomedyczna. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.