Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3] semestr zimowy 2020/2021
lektorat, grupa nr 13

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 13 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 11:30 - 13:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Iwona Mrozińska
Literatura:

literatura obowiązkowa:

• Eales,F, Oakes,S (2018). Speakout, Advanced Plus, Pearson Education

Limited.

literatura uzupełniająca:

1. Mann, M & Taylore-Knowles, S (2006). Destination C1 & C2, Macmillan Publishers Limited.

2. Swan, M & Walter, C (2011). Oxford English Grammar Course. Advanced, Oxford University Press.

3. Matasek, M (2003). Słownictwo angielskie dla zaawansowanych, Handybooks.

4. Matasek, M (2003). Gramatyka angielska dla zaawansowanych, Handybooks.

5. Wright, J (2000). Idioms organiser, LTP Language.

6. Foley, M, Hall, D (2005). Advanced Learners’ Grammar, Longman.

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora.

Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33

E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134

Platforma e-learningowa Moodle

Niektóre źródła internetowe:

- http://podcasts.ox.ac.uk

- http://www.bbc.co.uk

- http://www.agendaweb.org/videos/videos-english.html

- http://www.english-4u.de/grammar_exercises.htm

- http://www.ted.com/

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (Speakout 2nd edition Advanced Plus, Pearson):

1.Doskonalenie rozumienia tekstu w oparciu o artykuł „The secret to long-term fitness”; wypowiadanie się na temat zdobywania i utrzymywania sprawności fizycznej; rozwinięcie leksyki z zakresu rodzajów zajęć „fitness” oraz przymiotników złożonych, zbudowanych na bazie przedrostków „full-, far-, hard”(np. „far-fetched, hard-hitting”); przypomnienie zasad konstruowania złożonych fraz rzeczownikowych.

2.Doskonalenie umiejętności konwersacji: wyrażanie opinii na temat pasji i zamiłowań oraz wyglądu zewnętrznego i mody; praca z leksyką (określenia złożone typu „long-term, low-cost”; doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu w oparciu o program radiowy (wywiad).

3.Doskonalenie umiejętności mówienia: dyskusja na temat wizerunku i wyglądu zewnętrznego; doskonalenie umiejętności akcentowania i wyjaśniania w wypowiedzi nieformalnej, z zastosowaniem szyku przestawnego („fronting, heading, tailing” ); wykorzystanie struktury „frontingu” w redagowaniu opisu osoby.

4.Wypowiadanie się na temat sposobów zachowania dobrej kondycji fizycznej i psychicznej w oparciu o artykuł „What’s your magic bullet”; praca z leksyką (wyrażenia idiomatyczne).

5.Rozwijanie umiejętności udziału w konwersacji (powracanie do tematu, zabieranie głosu i oddawanie go rozmówcy – „turn-taking”) oraz wyrażania opinii na temat sposobów tworzenia zdrowych miejsc pracy.

6.Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz mówienia w oparciu o materiał video (materiał BBC: „Culinary journey”); wypowiadanie się na temat upodobań i wspomnień kulinarnych.

7.Powtórzenie materiału z zakresu unitu 5 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe).

8.Dyskusja na temat różnych aspektów życia miejskiego, z zastosowaniem leksyki z danego tematu („buzz, congested, hectic”); doskonalenie umiejętności rozumienia tekstu w oparciu o artykuł „Cold, confusing and foreign” (praca z leksyką); przypomnienie struktury zdania złożonego typu: zdanie okolicznikowe przyzwolenia („concessive clause”); zastosowanie odpowiednich spójników: np. „although, when, albeit”.

9.Rozwijanie umiejętności mówienia: dyskusja na temat indywidualnych preferencji i czynników warunkujących wybór nowego miejsca zamieszkania; rozwijanie leksyki z zakresu wyrażeń dwuczłonowych (np. „more or less, sooner or later”); zasady zastosowania czasowników relacjonujących (np. „allege, call for, maintain, echo”) w oparciu o program radiowy na temat kulis pracy tłumacza.

10.Doskonalenie umiejętności mówienia: dyskusja na temat specyfiki pracy tłumacza; przypomnienie zasad budowania wypowiedzi przy użyciu mowy zależnej;doskonalenie umiejętności redagowania wypowiedzi pisemnej: formułowanie notatek oraz podsumowań w oparciu o tekst lub materiał audio.

11.Dyskusja na temat indywidualnych przyzwyczajeń oraz różnić kulturowych dotyczących zachowań i zwyczajów, z zastosowaniem leksyki z zakresu tematu (np. „It’s customary that,the norm is, it’s unheard of”) oraz reakcji językowych znajdujących zastosowanie podczas dyskusji (wyrażanie ogólnego stanowiska, podsumowanie wypowiedzi).

12.Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz mówienia w oparciu o materiał video (materiał BBC: „Differences”); wypowiadanie się na temat różnic w zachowaniach ludzi oraz umiejętności asymilacji (w oparciu o artykuł „How to blend in”).

13.Powtórzenie materiału z zakresu unit 6 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe).

•Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

•Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30

liczba godzin pracy własnej studenta 30

opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej . Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2),

- z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1),

-innych form pracy własnej studenta (waga 1)

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db ( dobry)

69-74% = dst+ ( dostateczny plus)

60-68% = dst ( dostateczny)

0-59% = ndst ( niedostateczny)

Uwagi:

GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA;

3. MODUŁ JĘZYKA;

Grupa przeznaczona dla Studentów z wyższym poziomem zaawansowania.

Dopasowana do planu Wydziału Nauk Społecznych: Psychologia.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)