Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3]
semestr zimowy 2020/2021
lektorat,
grupa nr 13
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 13 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Iwona Mrozińska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
literatura obowiązkowa: • Eales,F, Oakes,S (2018). Speakout, Advanced Plus, Pearson Education Limited. literatura uzupełniająca: 1. Mann, M & Taylore-Knowles, S (2006). Destination C1 & C2, Macmillan Publishers Limited. 2. Swan, M & Walter, C (2011). Oxford English Grammar Course. Advanced, Oxford University Press. 3. Matasek, M (2003). Słownictwo angielskie dla zaawansowanych, Handybooks. 4. Matasek, M (2003). Gramatyka angielska dla zaawansowanych, Handybooks. 5. Wright, J (2000). Idioms organiser, LTP Language. 6. Foley, M, Hall, D (2005). Advanced Learners’ Grammar, Longman. Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 Platforma e-learningowa Moodle Niektóre źródła internetowe: - http://podcasts.ox.ac.uk - http://www.bbc.co.uk - http://www.agendaweb.org/videos/videos-english.html - http://www.english-4u.de/grammar_exercises.htm - http://www.ted.com/ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (Speakout 2nd edition Advanced Plus, Pearson): 1.Doskonalenie rozumienia tekstu w oparciu o artykuł „The secret to long-term fitness”; wypowiadanie się na temat zdobywania i utrzymywania sprawności fizycznej; rozwinięcie leksyki z zakresu rodzajów zajęć „fitness” oraz przymiotników złożonych, zbudowanych na bazie przedrostków „full-, far-, hard”(np. „far-fetched, hard-hitting”); przypomnienie zasad konstruowania złożonych fraz rzeczownikowych. 2.Doskonalenie umiejętności konwersacji: wyrażanie opinii na temat pasji i zamiłowań oraz wyglądu zewnętrznego i mody; praca z leksyką (określenia złożone typu „long-term, low-cost”; doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu w oparciu o program radiowy (wywiad). 3.Doskonalenie umiejętności mówienia: dyskusja na temat wizerunku i wyglądu zewnętrznego; doskonalenie umiejętności akcentowania i wyjaśniania w wypowiedzi nieformalnej, z zastosowaniem szyku przestawnego („fronting, heading, tailing” ); wykorzystanie struktury „frontingu” w redagowaniu opisu osoby. 4.Wypowiadanie się na temat sposobów zachowania dobrej kondycji fizycznej i psychicznej w oparciu o artykuł „What’s your magic bullet”; praca z leksyką (wyrażenia idiomatyczne). 5.Rozwijanie umiejętności udziału w konwersacji (powracanie do tematu, zabieranie głosu i oddawanie go rozmówcy – „turn-taking”) oraz wyrażania opinii na temat sposobów tworzenia zdrowych miejsc pracy. 6.Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz mówienia w oparciu o materiał video (materiał BBC: „Culinary journey”); wypowiadanie się na temat upodobań i wspomnień kulinarnych. 7.Powtórzenie materiału z zakresu unitu 5 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe). 8.Dyskusja na temat różnych aspektów życia miejskiego, z zastosowaniem leksyki z danego tematu („buzz, congested, hectic”); doskonalenie umiejętności rozumienia tekstu w oparciu o artykuł „Cold, confusing and foreign” (praca z leksyką); przypomnienie struktury zdania złożonego typu: zdanie okolicznikowe przyzwolenia („concessive clause”); zastosowanie odpowiednich spójników: np. „although, when, albeit”. 9.Rozwijanie umiejętności mówienia: dyskusja na temat indywidualnych preferencji i czynników warunkujących wybór nowego miejsca zamieszkania; rozwijanie leksyki z zakresu wyrażeń dwuczłonowych (np. „more or less, sooner or later”); zasady zastosowania czasowników relacjonujących (np. „allege, call for, maintain, echo”) w oparciu o program radiowy na temat kulis pracy tłumacza. 10.Doskonalenie umiejętności mówienia: dyskusja na temat specyfiki pracy tłumacza; przypomnienie zasad budowania wypowiedzi przy użyciu mowy zależnej;doskonalenie umiejętności redagowania wypowiedzi pisemnej: formułowanie notatek oraz podsumowań w oparciu o tekst lub materiał audio. 11.Dyskusja na temat indywidualnych przyzwyczajeń oraz różnić kulturowych dotyczących zachowań i zwyczajów, z zastosowaniem leksyki z zakresu tematu (np. „It’s customary that,the norm is, it’s unheard of”) oraz reakcji językowych znajdujących zastosowanie podczas dyskusji (wyrażanie ogólnego stanowiska, podsumowanie wypowiedzi). 12.Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz mówienia w oparciu o materiał video (materiał BBC: „Differences”); wypowiadanie się na temat różnic w zachowaniach ludzi oraz umiejętności asymilacji (w oparciu o artykuł „How to blend in”). 13.Powtórzenie materiału z zakresu unit 6 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe). •Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. •Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30 liczba godzin pracy własnej studenta 30 opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej . Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2), - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1), -innych form pracy własnej studenta (waga 1) Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) 0-59% = ndst ( niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA; 3. MODUŁ JĘZYKA; Grupa przeznaczona dla Studentów z wyższym poziomem zaawansowania. Dopasowana do planu Wydziału Nauk Społecznych: Psychologia. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.