Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3]
semestr zimowy 2020/2021
lektorat,
grupa nr 8
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Kiszka | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Frances Eales, Steve Oakes, „Speakout” Advanced Plus, Pearson 2018, 2nd edition Literatura uzupełniająca: Richard Storton „Speakout” Advanced Plus Workbook , 2018, 2nd edition M. Vince, “Advanced Language Practice”, Macmillan, 2020, 5th edition E-lektorat na platformie e-learningowej: https://el.us.edu.pl/spnjo/ („Kurs wspomagający lektorat - Speakout C1) Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (Speakout Advanced Plus, Pearson): 1.Doskonalenie rozumienia tekstu w oparciu o artykuł „The secret to long-term fitness”; wypowiadanie się na temat zdobywania i utrzymywania sprawności fizycznej; rozwinięcie leksyki z zakresu rodzajów zajęć „fitness” oraz przymiotników złożonych, zbudowanych na bazie przedrostków „full-, far-, hard”(np. „far-fetched, hard-hitting”); przypomnienie zasad konstruowania złożonych fraz rzeczownikowych. 2.Rozwijanie umiejętności konwersacji: wyrażanie opinii na temat pasji i zamiłowań oraz wyglądu zewnętrznego i mody; praca z leksyką (określenia złożone typu „long-term, low-cost”; doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu w oparciu o program radiowy (wywiad). 3.Doskonalenie umiejętności mówienia: dyskusja na temat wizerunku i wyglądu zewnętrznego; doskonalenie umiejętności akcentowania i wyjaśniania w wypowiedzi nieformalnej, z zastosowaniem szyku przestawnego („fronting, heading, tailing” ); wykorzystanie struktury „frontingu” w redagowaniu opisu osoby. 4.Wypowiadanie się na temat sposobów zachowania dobrej kondycji fizycznej i psychicznej w oparciu o artykuł „What’s your magic bullet”; praca z leksyką (wyrażenia idiomatyczne). 5.Rozwijanie umiejętności udziału w konwersacji (powracanie do tematu, zabieranie głosu i oddawanie go rozmówcy – „turn-taking”) oraz wyrażania opinii na temat sposobów tworzenia zdrowych miejsc pracy. 6.Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz mówienia w oparciu o materiał video (materiał BBC: „Culinary journey”); wypowiadanie się na temat upodobań i wspomnień kulinarnych. 7.Powtórzenie materiału z zakresu unitu 5 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe). 8.Rozpoznawanie znanych miast na całym świecie w oparciu o ich opisy, wypowiadanie się o trudnościach w adaptacji do życia w miastach- metropoliach w oparciu o tekst „Cold, confusing and foreign”; doskonalenie umiejętności stosowania zdań okolicznikowych przyzwolenia (concession clauses) w wypowiedziach pisemnych i ustnych. 9.Dyskusja na temat najważniejszych aspektów decydujących o wyborze miasta do przeprowadzki i zamieszkania; zastosowanie binominals - wyrażeń dwuczłonowych (wine and dine, slowly but surely) w opisach. 10.Wyrażanie opinii na temat tłumaczy pisemnych i ustnych, redagowanie streszczenia dłuższych wypowiedzi z wykorzystaniem słownictwa użytego w nagraniu o pracy tłumaczy. 11.Rozwijanie umiejętności stosowania mowy zależnej (indirect speech) w relacjonowaniu wypowiedzi innych osób, formułowanie wypowiedzi pisemnej na podstawie syntezy informacji pochodzących z różnych źródeł - dwóch różnych tekstów o pracy tłumaczy języka migowego i nagrania wywiadu z jednym z nich. 12.Dyskusja o konwenansach, zwyczajach i normach specyficznych dla danych krajach; doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu – nagranie na temat faux pas popełnianych za granicą z powodu nieznajomości kultury innych nacji. 13.Pogłębianie wiedzy ogólnej o różnicach kulturowych w oparciu o materiał audiowizualny (program BBC „Difference”); formułowanie opinii na podstawie cytatów dotyczących różnorodnych tradycji i kultury. 14.Powtórzenie materiału z zakresu unit 4 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 godz. Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2), - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1), - innych form pracy własnej studenta (waga 1) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA; 3. MODUŁ JĘZYKA; Grupa przeznaczona dla Studentów z wyższym poziomem zaawansowania. Dopasowana do planu Wydziału Prawa i Administracji: Prawo [gr. (3)]. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.