Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3] semestr zimowy 2020/2021
lektorat, grupa nr 8

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 8 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Katarzyna Kiszka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Frances Eales, Steve Oakes, „Speakout” Advanced Plus, Pearson 2018, 2nd edition

Literatura uzupełniająca:

Richard Storton „Speakout” Advanced Plus Workbook , 2018, 2nd edition

M. Vince, “Advanced Language Practice”, Macmillan, 2020, 5th edition

E-lektorat na platformie e-learningowej: https://el.us.edu.pl/spnjo/ („Kurs wspomagający lektorat - Speakout C1)

Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora.

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (Speakout Advanced Plus, Pearson):

1.Doskonalenie rozumienia tekstu w oparciu o artykuł „The secret to long-term fitness”; wypowiadanie się na temat zdobywania i utrzymywania sprawności fizycznej; rozwinięcie leksyki z zakresu rodzajów zajęć „fitness” oraz przymiotników złożonych, zbudowanych na bazie przedrostków „full-, far-, hard”(np. „far-fetched, hard-hitting”); przypomnienie zasad konstruowania złożonych fraz rzeczownikowych.

2.Rozwijanie umiejętności konwersacji: wyrażanie opinii na temat pasji i zamiłowań oraz wyglądu zewnętrznego i mody; praca z leksyką (określenia złożone typu „long-term, low-cost”; doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu w oparciu o program radiowy (wywiad).

3.Doskonalenie umiejętności mówienia: dyskusja na temat wizerunku i wyglądu zewnętrznego; doskonalenie umiejętności akcentowania i wyjaśniania w wypowiedzi nieformalnej, z zastosowaniem szyku przestawnego („fronting, heading, tailing” ); wykorzystanie struktury „frontingu” w redagowaniu opisu osoby.

4.Wypowiadanie się na temat sposobów zachowania dobrej kondycji fizycznej i psychicznej w oparciu o artykuł „What’s your magic bullet”; praca z leksyką (wyrażenia idiomatyczne).

5.Rozwijanie umiejętności udziału w konwersacji (powracanie do tematu, zabieranie głosu i oddawanie go rozmówcy – „turn-taking”) oraz wyrażania opinii na temat sposobów tworzenia zdrowych miejsc pracy.

6.Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz mówienia w oparciu o materiał video (materiał BBC: „Culinary journey”); wypowiadanie się na temat upodobań i wspomnień kulinarnych.

7.Powtórzenie materiału z zakresu unitu 5 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe).

8.Rozpoznawanie znanych miast na całym świecie w oparciu o ich opisy, wypowiadanie się o trudnościach w adaptacji do życia w miastach- metropoliach w oparciu o tekst „Cold, confusing and foreign”; doskonalenie umiejętności stosowania zdań okolicznikowych przyzwolenia (concession clauses) w wypowiedziach pisemnych i ustnych.

9.Dyskusja na temat najważniejszych aspektów decydujących o wyborze miasta do przeprowadzki i zamieszkania; zastosowanie binominals - wyrażeń dwuczłonowych (wine and dine, slowly but surely) w opisach.

10.Wyrażanie opinii na temat tłumaczy pisemnych i ustnych, redagowanie streszczenia dłuższych wypowiedzi z wykorzystaniem słownictwa użytego w nagraniu o pracy tłumaczy.

11.Rozwijanie umiejętności stosowania mowy zależnej (indirect speech) w relacjonowaniu wypowiedzi innych osób, formułowanie wypowiedzi pisemnej na podstawie syntezy informacji pochodzących z różnych źródeł - dwóch różnych tekstów o pracy tłumaczy języka migowego i nagrania wywiadu z jednym z nich.

12.Dyskusja o konwenansach, zwyczajach i normach specyficznych dla danych krajach; doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu – nagranie na temat faux pas popełnianych za granicą z powodu nieznajomości kultury innych nacji.

13.Pogłębianie wiedzy ogólnej o różnicach kulturowych w oparciu o materiał audiowizualny (program BBC „Difference”); formułowanie opinii na podstawie cytatów dotyczących różnorodnych tradycji i kultury.

14.Powtórzenie materiału z zakresu unit 4 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe).

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 godz.

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2),

- z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne

(waga 1),

- innych form pracy własnej studenta (waga 1)

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA;

3. MODUŁ JĘZYKA;

Grupa przeznaczona dla Studentów z wyższym poziomem zaawansowania.

Dopasowana do planu Wydziału Prawa i Administracji: Prawo [gr. (3)].

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)