Język niemiecki - poziom podstawowy [31-ST-L30-NIEM-A2.3]
semestr zimowy 2020/2021
lektorat,
grupa nr 4
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom podstawowy [31-ST-L30-NIEM-A2.3] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Teresa Wolff-Kalisz | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik “DaF kompakt A2” Ilse Sander i inni, wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2011 Literatura uzupełniająca: „Gramatyka języka niemieckiego z ćwiczeniami – direkt, Giorgio Motta, Wydawnictwo LektorKlett,Poznań 2008 „Wielki słownik polsko-niemiecki, niemiecko-polski” – wyd. Langenscheidt, 2005, www.deutschkurs.pl www.schubert-verlag.de Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 13-14 podręcznika podstawowego (“DaF kompakt” A2) Tematyka, zakres słownictwa, elementy realioznawcze: • Zdrowie i samopoczucie – wprowadzenie słownictwa związanego ze zdrowiem, określanie części ciała • Przyswojenie słownictwa dotyczącego specjalizacji lekarskich i chorób • Wypełnianie karty pacjenta • Umawianie i przesuwanie terminu wizyty u lekarza • Przyswojenie słownictwa związanego z opisem dolegliwości, rozumienie zaleceń lekarskich oraz opisów zażywania leków • Odgrywanie dialogów „U lekarza” • Zapoznanie się ze słownictwem związanym ze zjawiskami pogodowymi • Rozumienie głównych informacji zamieszczonych na mapach i zawartych w prognozach pogody • Opisywanie ubioru i wyrażanie opinii na temat kupowanej odzieży • Prowadzenie rozmów klient/sprzedawca • Przyswajanie słownictwa związanego z promocjami, ofertami sprzedaży, wymianą towaru itd. • „Oktoberfest” – przybliżenie obyczaju i jego opis • Redagowanie maila zawierającego informacje nt. „Oktoberfest” Gramatyka • Zdania podrzędnie złożone z „seitdem” „seit”, „bis” • Czasowniki modalne i ich zastosowanie w zwrotach lekarskich • Szyk zdania po spójnikach „darum”, „deshalb”, „deswegen”, „daher” • Rzeczowniki zdrobniałe, sposób ich tworzenia i zastosowanie; • Zastosowanie form „welcher?”, „welche?”, „welches“, „dieser”, „diese”, „dieses”, „der”, „die”, „das”; • Zaimki i rodzajniki nieokreślone „jeder”, „jede”, „jedes”, „alle”, „viele”, „wenige”, „keiner”, keine”, keins” i ich zastosowanie |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2), - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1), - z innych form pracy własnej studenta (waga 1) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Wydział Nauk Społecznych; 3. MODUŁ JĘZYKA; PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.