Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki - poziom podstawowy [31-ST-L30-NIEM-A2.3] semestr zimowy 2020/2021
lektorat, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język niemiecki - poziom podstawowy [31-ST-L30-NIEM-A2.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 11:30 - 13:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Teresa Wolff-Kalisz
Literatura:

Literatura obowiązkowa: Podręcznik “DaF kompakt A2” Ilse Sander i inni, wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2011

Literatura uzupełniająca: „Gramatyka języka niemieckiego z ćwiczeniami – direkt, Giorgio Motta, Wydawnictwo LektorKlett,Poznań 2008

„Wielki słownik polsko-niemiecki, niemiecko-polski” – wyd. Langenscheidt, 2005,

www.deutschkurs.pl

www.schubert-verlag.de

Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora.

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 13-14 podręcznika podstawowego (“DaF kompakt” A2)

Tematyka, zakres słownictwa, elementy realioznawcze:

• Zdrowie i samopoczucie – wprowadzenie słownictwa związanego ze zdrowiem, określanie części ciała

• Przyswojenie słownictwa dotyczącego specjalizacji lekarskich i chorób

• Wypełnianie karty pacjenta

• Umawianie i przesuwanie terminu wizyty u lekarza

• Przyswojenie słownictwa związanego z opisem dolegliwości, rozumienie zaleceń lekarskich oraz opisów zażywania leków

• Odgrywanie dialogów „U lekarza”

• Zapoznanie się ze słownictwem związanym ze zjawiskami pogodowymi

• Rozumienie głównych informacji zamieszczonych na mapach i zawartych w prognozach pogody

• Opisywanie ubioru i wyrażanie opinii na temat kupowanej odzieży

• Prowadzenie rozmów klient/sprzedawca

• Przyswajanie słownictwa związanego z promocjami, ofertami sprzedaży, wymianą towaru itd.

• „Oktoberfest” – przybliżenie obyczaju i jego opis

• Redagowanie maila zawierającego informacje nt. „Oktoberfest”

Gramatyka

• Zdania podrzędnie złożone z „seitdem” „seit”, „bis”

• Czasowniki modalne i ich zastosowanie w zwrotach lekarskich

• Szyk zdania po spójnikach „darum”, „deshalb”, „deswegen”, „daher”

• Rzeczowniki zdrobniałe, sposób ich tworzenia i zastosowanie;

• Zastosowanie form „welcher?”, „welche?”, „welches“, „dieser”, „diese”, „dieses”, „der”, „die”, „das”;

• Zaimki i rodzajniki nieokreślone „jeder”, „jede”, „jedes”, „alle”, „viele”, „wenige”, „keiner”, keine”, keins” i ich zastosowanie

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2),

- z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1),

- z innych form pracy własnej studenta (waga 1)

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

Wydział Nauk Społecznych;

3. MODUŁ JĘZYKA;

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)