Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-NIEM-B1.3]
semestr zimowy 2020/2021
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-NIEM-B1.3] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Małgorzata Bronder | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
- Podręcznik “DaF kompakt B1“, wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2011 - Dreyer, Schmitt „ Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik“, wyd.Hueber - M.Fidyk, T.Skup-Stundis, S.Bęza ”Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego” , Wydawnictwo Szkolne PWN - Strony internetowe: www.goethe.de, www.dw.de, www.focus.de - Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 23-24 podręcznika podstawowego (DaF kompakt B1) 1. Studia w Niemczech: zbieranie informacji i opowiadanie o systemie szkolnictwa wyższego w Niemczech; 2. Porównywanie typów szkół wyższych, analizowanie plusów i minusów poszczególnych uczelni niemieckich, argumentowanie za i przeciw. Gramatyka: Zdania przyzwalające ze spójnikami „obwohl”, „trotzdem”, „dennoch”, „zwar…aber”; 3. Przedstawienie w formie informacyjnego tekstu pisanego wybranego typu szkolnictwa wyższego lub konkretnej uczelni w Polsce . 4. Uzasadnianie własnego wyboru kierunku studiów, podawanie powodu; Gramatyka: Przyimek „wegen”, przysłówek „nämlich“. Powtórzenie spójników: „weil”, „denn”; 5. Opowiadanie o karierze zawodowej znanych osób, wyrażanie swoich pragnień zawiązanych z pracą i karierą zawodową. Gramatyka: Zdania warunkowe nierealne, Konjunktiv II, partykuły „doch” i „bloß”; 6. Opracowanie w formie pracy zespołowej projektu: Przedstawienie życiorysu i kariery zawodowej wybitnej współcześnie żyjącej osoby; 7. Organizacje zajmujące się ochroną środowiska i projekty ekologiczne w krajach niemieckojęzycznych – wyszukiwanie informacji w tekstach prasowych na ten temat, rozumienie celów i zadań organizacji ekologicznych. Gramatyka: Zdania celowe z „um…zu” i „damit”. Zdania z przyimkiem „zum”/”zur” + rzeczownik; 8. Pisanie listów z zapytaniem o praktyki wakacyjne i podań o udział w projektach ekologicznych; 9. Zapoznanie się z ofertami gospodarstw ekologicznych poszukujących wolontariuszy do pracy w lecie; 10. Redagowanie odpowiedzi na interesujące oferty pracy wakacyjnej w gospodarstwach ekologicznych; 11. Opowiadanie o własnych doświadczeniach związanych z pracą wakacyjną na wsi. Gramatyka: Zaimki pytające z „Wo(r)-… i zaimki „da(r)-. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Praca własna studenta: 30 godzin Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2), - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1), - z innych form pracy własnej studenta (waga 1) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Wydział Nauk Społecznych; 3. MODUŁ JĘZYKA; PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.