Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-NIEM-B1.3] semestr zimowy 2020/2021
lektorat, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-NIEM-B1.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 11:30 - 13:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Małgorzata Bronder
Literatura:

- Podręcznik “DaF kompakt B1“, wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2011

- Dreyer, Schmitt „ Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik“, wyd.Hueber

- M.Fidyk, T.Skup-Stundis, S.Bęza ”Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego” , Wydawnictwo Szkolne PWN

- Strony internetowe: www.goethe.de, www.dw.de, www.focus.de

- Dodatkowe materiały w formie zdalnej przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 23-24 podręcznika podstawowego (DaF kompakt B1)

1. Studia w Niemczech: zbieranie informacji i opowiadanie o systemie szkolnictwa wyższego w Niemczech;

2. Porównywanie typów szkół wyższych, analizowanie plusów i minusów poszczególnych uczelni niemieckich, argumentowanie za i przeciw.

Gramatyka: Zdania przyzwalające ze spójnikami „obwohl”, „trotzdem”, „dennoch”, „zwar…aber”;

3. Przedstawienie w formie informacyjnego tekstu pisanego wybranego typu szkolnictwa wyższego lub konkretnej uczelni w Polsce .

4. Uzasadnianie własnego wyboru kierunku studiów, podawanie powodu;

Gramatyka: Przyimek „wegen”, przysłówek „nämlich“. Powtórzenie spójników: „weil”, „denn”;

5. Opowiadanie o karierze zawodowej znanych osób, wyrażanie swoich pragnień zawiązanych z pracą i karierą zawodową.

Gramatyka: Zdania warunkowe nierealne, Konjunktiv II, partykuły „doch” i „bloß”;

6. Opracowanie w formie pracy zespołowej projektu: Przedstawienie życiorysu i kariery zawodowej wybitnej współcześnie żyjącej osoby;

7. Organizacje zajmujące się ochroną środowiska i projekty ekologiczne w krajach niemieckojęzycznych – wyszukiwanie informacji w tekstach prasowych na ten temat, rozumienie celów i zadań organizacji ekologicznych.

Gramatyka: Zdania celowe z „um…zu” i „damit”. Zdania z przyimkiem „zum”/”zur” + rzeczownik;

8. Pisanie listów z zapytaniem o praktyki wakacyjne i podań o udział w projektach ekologicznych;

9. Zapoznanie się z ofertami gospodarstw ekologicznych poszukujących wolontariuszy do pracy w lecie;

10. Redagowanie odpowiedzi na interesujące oferty pracy wakacyjnej w gospodarstwach ekologicznych;

11. Opowiadanie o własnych doświadczeniach związanych z pracą wakacyjną na wsi.

Gramatyka: Zaimki pytające z „Wo(r)-… i zaimki „da(r)-.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Praca własna studenta: 30 godzin

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2),

- z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1),

- z innych form pracy własnej studenta (waga 1)

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 -59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

Wydział Nauk Społecznych;

3. MODUŁ JĘZYKA;

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)