Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom podstawowy [31-ST-L30-ANG-A2.1] semestr zimowy 2020/2021
lektorat, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom podstawowy [31-ST-L30-ANG-A2.1]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Simona Wojtyga
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

English File 4th edition Pre-intermediate Clive Oxenden Christina Latham-Koenig, Oxford 2019

Rozdziały 1-2

Literatura uzupełniająca:

English Grammar in Use, Raymond Murphy, Oxford University Press

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora materiały z Internetu

e-lektorat

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (English File 4th edition Pre-intermediate, Oxford)

1. Opisywanie osoby (leksyka: krótki opis wyglądu i osobowości, miejsca zamieszkania, zawodu lub szkoły, hobby, gramatyka: szyk wyrazów w zdaniu, tworzenie pytań);

2. Wyrażanie opinii na temat partnera (koleżanki/kolegi) – wyrażanie opinii

pozytywnej i negatywnej (leksyka: opis ubioru, kolory, zwroty „Jaki on/jaka ona jest” i użycie przymiotników, gramatyka: czas present simple i czasowniki: lubi, nie lubi);

3. Opis zdjęcia i wyrażanie opinii na jego temat (leksyka: przyimki miejsca, gramatyka: czas present continuous);

4. Nabywanie i utrwalanie słownictwa związanego z podróżowaniem

(leksyka: powiadamianie recepcji o problemie w pokoju hotelowym, Wyrażenie „mam problem z ...”, propozycja udzielenia pomocy, wyrażenia ” Jak mogę pomóc”, „przełączę”, zwroty Social English, praca w parach, odgrywanie ról turysty i recepcjonistki;

5. Dokonywanie wyboru miejsca na wakacje i uzasadnianie decyzji,

dokonywanie wyboru środka transportu, sposobu spędzania wolnego czasu

leksyka: przyimki czasu i miejsca, gramatyka: czas simple past, czasowniki regularne i nieregularne);

6. Wyrażanie zainteresowania. Użyteczne zwroty np.:„Really?”, „Great”, „Fantastic”, „How awful!”

7. Opis wydarzenia historycznego. Wyrażanie opinii i jej uzasadnienie;

gramatyka: czas past continuous;

8. Rozwijanie umiejętności narracyjnych, pisanie opowiadań o różnych zakończeniach-dobrym i złym. Sekwencja wydarzeń z zastosowaniem wyrażeń: after that, when, next day itp. Użycie spójników np. although. Wzbogacenie leksyki.

9. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i /lub ustnej na tematy poruszane na zdjęciach. Opis ulubionego zdjęcia

10. Omawianie kwestii czy w muzeach można robić zdjęcia. Praca w grupach.

Użycie wyrażeń: moim zdaniem, uważam że;

11. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów;

12. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej w tym np. pracy w grupach, metody projektowej i prezentacji oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) - 30

Liczba godzin pracy własnej studenta - 30

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, e-mail). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr ( waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1),

- z krótkich sprawdzianów leksykalnych ( waga 1),

- z innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0 - 59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO - I ROK NAUKI JĘZYKA [MODUŁ 1] - grupa przeznaczona wyłącznie dla studentów kierunków, na których język angielski jest jedynym językiem nauczanym w ramach lektoratu, a wynik testu poziomującego wskazał poziom docelowy niższy niż oferowany na danym kierunku.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)