Język angielski - poziom podstawowy [31-ST-L30-ANG-A2.1]
semestr zimowy 2020/2021
lektorat,
grupa nr 5
Przedmiot: | Język angielski - poziom podstawowy [31-ST-L30-ANG-A2.1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Simona Wojtyga | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: English File 4th edition Pre-intermediate Clive Oxenden Christina Latham-Koenig, Oxford 2019 Rozdziały 1-2 Literatura uzupełniająca: English Grammar in Use, Raymond Murphy, Oxford University Press Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora materiały z Internetu e-lektorat |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (English File 4th edition Pre-intermediate, Oxford) 1. Opisywanie osoby (leksyka: krótki opis wyglądu i osobowości, miejsca zamieszkania, zawodu lub szkoły, hobby, gramatyka: szyk wyrazów w zdaniu, tworzenie pytań); 2. Wyrażanie opinii na temat partnera (koleżanki/kolegi) – wyrażanie opinii pozytywnej i negatywnej (leksyka: opis ubioru, kolory, zwroty „Jaki on/jaka ona jest” i użycie przymiotników, gramatyka: czas present simple i czasowniki: lubi, nie lubi); 3. Opis zdjęcia i wyrażanie opinii na jego temat (leksyka: przyimki miejsca, gramatyka: czas present continuous); 4. Nabywanie i utrwalanie słownictwa związanego z podróżowaniem (leksyka: powiadamianie recepcji o problemie w pokoju hotelowym, Wyrażenie „mam problem z ...”, propozycja udzielenia pomocy, wyrażenia ” Jak mogę pomóc”, „przełączę”, zwroty Social English, praca w parach, odgrywanie ról turysty i recepcjonistki; 5. Dokonywanie wyboru miejsca na wakacje i uzasadnianie decyzji, dokonywanie wyboru środka transportu, sposobu spędzania wolnego czasu leksyka: przyimki czasu i miejsca, gramatyka: czas simple past, czasowniki regularne i nieregularne); 6. Wyrażanie zainteresowania. Użyteczne zwroty np.:„Really?”, „Great”, „Fantastic”, „How awful!” 7. Opis wydarzenia historycznego. Wyrażanie opinii i jej uzasadnienie; gramatyka: czas past continuous; 8. Rozwijanie umiejętności narracyjnych, pisanie opowiadań o różnych zakończeniach-dobrym i złym. Sekwencja wydarzeń z zastosowaniem wyrażeń: after that, when, next day itp. Użycie spójników np. although. Wzbogacenie leksyki. 9. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i /lub ustnej na tematy poruszane na zdjęciach. Opis ulubionego zdjęcia 10. Omawianie kwestii czy w muzeach można robić zdjęcia. Praca w grupach. Użycie wyrażeń: moim zdaniem, uważam że; 11. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów; 12. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej w tym np. pracy w grupach, metody projektowej i prezentacji oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) - 30 Liczba godzin pracy własnej studenta - 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, e-mail). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - z krótkich sprawdzianów leksykalnych ( waga 1), - z innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 - 59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO - I ROK NAUKI JĘZYKA [MODUŁ 1] - grupa przeznaczona wyłącznie dla studentów kierunków, na których język angielski jest jedynym językiem nauczanym w ramach lektoratu, a wynik testu poziomującego wskazał poziom docelowy niższy niż oferowany na danym kierunku. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.