Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium- sem. 3/II st. [W3-PE-RES-S2-SEM] semestr zimowy 2020/2021
seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium- sem. 3/II st. [W3-PE-RES-S2-SEM]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: 11
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Ewa Bielska
Literatura:

Babbie E. (2003): Badania społeczne w praktyce. Warszawa, PWN,

Frankfort – Namias Ch., Nachmias D. (2001): Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań: Zysk i S-ka.

Gnitecki J. (1996): Elementy metodologii badań w pedagogice hermeneutycznej. Zielona Góra: Wyd. WSP.

Gruszczyński L.A (1999): Kwestionariusze w socjologii. Budowa narzędzi do badań surveyowych. Katowice: Wyd. UŚl.

Hammersley M., Atkinson P. (2000): Metody badań terenowych. Poznań: Zysk i S-ka.

Konecki K. (2000): Studia z metodologii badań jakościowych. Warszawa: PWN.

Kvale S. (2004): Interviews. Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego. Białystok: Trans Humana.

Miles M. B., Huberman M. A. (2000): Analiza danych jakościowych. Białystok, Trans Humana

Moustakas C. (2001): Fenomenologiczne metody badań. Białystok: Trans Humana.

Nowak S. (1970): Metodologia badań socjologicznych. Warszawa, PWN

Nowak S. (1985): Metodologia badań społecznych. Warszawa: PWN

Ostrowska U. (2000): Dialog w pedagogicznym badaniu jakościowym. Kraków: Impuls.

Palka St. (2006): Metodologia badań. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk: GWP.

Pilch T., Bauman T. (2001): Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Wyd. „Żak”.

Sztabiński F. (1997): Ankieta pocztowa i wywiad kwestionariuszowy. Warszawa: IFiS PAN.

Sztabiński P.B., Sztabiński F., Sawiński Z. (red.) (2004): Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych. Warszawa: IFiS PAN.

Szwed R. (2008): Metody statystyczne w naukach społecznych. Lublin: Wydawnictwo KUL.

Urbaniak – Zając D., Piekarski J. (red.) (2001): Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Studia i materiały. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Zakres tematów:

1. Problematyka niedostosowania społecznego;

2. Profilaktyka społeczna;

3. Resocjalizacja w warunkach instytucjonalnych i w środowisku otwartym;

Metody dydaktyczne:

metoda seminaryjna

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiotem oceny jest:

1. w I semestrze - złożenie połowy części teoretycznej pracy magisterskiej;

2. w II semestrze - złożenie całości części teoretycznej oraz zarysu koncepcji metodologicznej badań własnych;

3. w III semestrze - złożenie całości koncepcji metodologicznej badań własnych wraz z narzędziami badawczymi oraz rozpoczęcie realizacji badań własnych;

4. w IV semestrze - oceniana jest cała złożona i przygotowana do obrony praca magisterska.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)