Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.1]
semestr zimowy 2020/2021
lektorat,
grupa nr 7
Przedmiot: | Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agata Adamczyk-Gzara | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik “Alter Ego PLUS A1”, Annie Berthet, Emmanuelle Daill I inni, wyd. Hachette 2012 Platforma e-learningowa Moodle : el.us.edu.pl/spnjo Kurs - Lektorat języka francuskiego A1.1 - rok I semestr 1. 20/21Z https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=407 Dodatkowe materiały na platformie e-learningowej przygotowane przez lektora |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (Alter Ego PLUS A1, Hachette) 1. Wprowadzenie zasad dotyczących wymowy, alfabet, fonetyka, akcent, literowanie 2. Autoprezentacja ( formuły – nawiązywanie znajomości, powitania i pożegnania, określanie narodowości; gramatyka: zaimki osobowe w funkcji podmiotu, czasowniki avoir, être, s’appeler, negacja, zdanie oznajmujące, czasowniki zwrotne) 3. Określanie miejsca i czasu wydarzeń (leksyka: pory dnia, dni tygodnia, miesiące; gramatyka: negacja, rzeczownik, rodzajnik określony, wyrażenia czasowe) 4. Zasięganie informacji ( gramatyka: rodzajnik nieokreślony, liczebniki, pytania o rozstrzygnięcie, opuszczanie rodzajnika, przymiotniki pytające, przymiotniki dzierżawcze, konstrukcje pytań otwartych) 5. Udzielanie informacji/ wypełnianie formularza ( podawanie namiarów, redagowanie i odczytywanie wizytówki, leksyka: nazwy zawodów; gramatyka: szyk zdania oznajmującego, liczebniki główne) 6. Określanie miejsca pochodzenia (leksyka: kraje/regiony geograficzne/miasta; przyimki w połączeniu z nazwami geograficznymi) 7.Opisywanie swoich pasji i marzeń (gramatyka: odmiana czasowników 1 grupy w czasie teraźniejszym trybu oznajmującego). 8. Określanie miejsca Francji w Europie ( symbole narodowe, stereotypy) 9. Opisywanie krajobrazu miejskiego, pytanie i udzielanie informacji o lokalizacji obiektu (leksyka: elementy krajobrazu miejskiego; gramatyka: stosowanie rodzajnika określonego/nieokreślonego, rodzajnik ściągnięty, przysłówki i wyrażenia przysłówkowe określające miejsce) 10. Pytanie o przyczynę, wyjaśnianie przyczyny (gramatyka: wyrażenie „il y a”, typy zdań pytajnych) 11. Zasięganie informacji o warunkach pobytu, rezerwacja pokoju hotelowego ( leksyka: słownictwo hotelowe, gramatyka: pytania zamknięte, czasowniki 3. grupy) 12. Wskazywanie trasy ( leksyka: elementy mapy miasta, gramatyka: czasowniki związane z przemieszczaniem się i wskazywanie trasy) 13. Redagowanie kartki z podróży (nagłówki i formuły grzecznościowe, formuły związane z krótkimi formami korespondencji; gramatyka: przymiotniki wskazujące) 14. Opisywanie zjawisk meteorologicznych (leksyka: konstrukcje związane z wyrażaniem opinii, słownictwo związane z opisem pogody); 15. Określanie miejsca pochodzenia i przeznaczenia (przyimki stosowane w określaniu miejsca pochodzenia i przeznaczenia, czasowniki 2. grupy i ich konstrukcje) 16. Opisywanie czynności związanych z aktywnym wypoczynkiem ( leksyka: atrakcje i wakacyjne aktywności) 17. Opisywanie atrakcji Paryża (liczebniki porządkowe, Paryż - reprezentatywne miejsca, korzystanie z mapy metra). Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platfor |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach online skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach online w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2) - z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne (waga 1); - innych form pracy własnej studenta (waga 1) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 59 – 0% = ndst. (niedostateczny) Testy przeprowadzane są w formie zdalnej na platformie Moodle w kursie: Testy zaliczeniowe 20/21 AAG https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=444 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Wydział Nauk Społecznych; 1. MODUŁ JĘZYKA; PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.